Gå til innhold

Smakfulle alkoholdrikker søkes.

Plecto

Anbefalte innlegg

Litt missvisende emnetittel, men jeg får forklare bedre her. Har nettopp fyllt 18 og er begynt å fått smaken på fest og uteliv :D Så lurte jeg på om noen kunne anbefale alkoholdrikker som vil smake godt i en uerfaren munn? Drikker som fallt godt i smak er jo denne tyrkisk peber drikka, Vodka Shot. Baley's er søtt og godt, selv om det er litt kvalmende i mengden :p Er det flere å legge til i rekka som er en type pingle-drikker med masse sukker :D Søtere vintyper/champagne etc.?

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel ikke drikke sprit du? Ingen interesse av å moralisere.

Caprinha er god. Ta en lime, del den i 4 og hiv den i et glass. Tilsett 1-2 ts sukker, helst brunt. Mos det godt i glasset. Tilsett knust is og deretter Cachaca, eller hvit rom. (Forsåvidt kan du også ta vodka). Rør rundt.

Om du synes det blir for surt, tilsett mer sukker. Drinken er god når den er litt sur, for man blir ikke så kvalm av alt det søte.

Lenke til kommentar

Skaff deg (/få noen til å skaffe deg) en helflaske Bacardi Lemon og en flaske Cola. De to er bestevenner og blir gjerne tilsammen dine bestevenner :)

Regner med at du ikke mente "ute på byen"-drinker? Er jo begrensa hva man får da om man er under 20 år ute på byen. Vel. enkelte steder selger jo utvanna brennvin og slikt...

Som nevnt, Dooleys. Noe lysere enn Baileys, og litt mer karamell-preg. En tanke mindre kvalmende. Har drukket en helflaske av dette en på en kveld for et par år siden.. Går veldig lett ned. Formen forble relativt bra, selvom jeg naturlig nok kjente antydninger til kvalme ;)

Koskenkorva og Kalinka har ålreit lett-vodka (21/22%) som du finner på polet. Greit når man ikke har mulighet til å få skaffet seg det litt sterkere sakene. Bland med det du vil.

Det skulle ikke forundre meg om det snart dukker opp en Tyrker shot på 22% på polet. Vil tro noe slikt ville blitt solgt i bøtter og spann.

Passoa og Malibu kan jo også testes.

Malibu er veldig søt rum. Kokospreg. Veldig godt i mindre doser! Ble kjøpt mye rett etter jeg ble 18 år.

Husker jeg hadde veldig sansen for Malibu blandet med syrlig brus, ofte Schweppes Lemon.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Hva med Koskenkorva Peach og Vanilla? Har noen smakt disse og kunne beskrevet dem?

Caprinha er god. Ta en lime, del den i 4 og hiv den i et glass. Tilsett 1-2 ts sukker, helst brunt. Mos det godt i glasset. Tilsett knust is og deretter Cachaca, eller hvit rom. (Forsåvidt kan du også ta vodka). Rør rundt.

Man skal fjerne skallet på limen, ikke sandt? :ermm:

Lenke til kommentar
Hva med øl? Det er vel den beste alkohol-drikken av dem alle  :yes:  For nybegynnere er Budweiser og Corona, sistnevnte gjerne med en lime, å anbefale. Vil du ha mer for pengene, starter du med Tuborg, som også er lettdrikkelig...

7718088[/snapback]

Second that! :thumbup:

Lenke til kommentar
Regner med at du ikke mente "ute på byen"-drinker? Er jo begrensa hva man får da om man er under 20 år ute på byen. Vel. enkelte steder selger jo utvanna brennvin og slikt...

7716293[/snapback]

Nåh, det spørs jo litt på hvor smart du er :p

Dersom du har en favoritt-brus eller liker appelsinjuice så kan du tilsette Vikingfjord f.eks., så har du en _meget_enkel_, men allikevel grei drink.

Ellers er tequila godt, dersom man drikker det slik det skal drikkes. Hot 'n Sweet nevnte du jo selv også, det er farlig godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...