gpr_racing Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Heisann. Har eg slik at eg skulle prøve å ta bilde av snøfallet ikveld, men ble særdeles dårlig resultat syns eg. Så derfor lurer eg på om noen har tips angående dette. Er heilt ny på dette med fotografering. Legger ved de 2 "beste" bildene. På forhånd takk. Mvh Brynjulv. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Heisann. Har eg slik at eg skulle prøve å ta bilde av snøfallet ikveld, men ble særdeles dårlig resultat syns ...klipp... Hva er det du finner på!? For meg ser det faktisk ut som om du fotograferer nattbilder MED blitz. Ikke gjør det. Skift fra "automatikk" til "manuell". Et problem du har er at det snør på "motivet". Ergo ser du fort at snøflakene ikke har særlig egenbelysning. mitt råd: Ta et stativ (støtte). Still inn på "manuell" på kamera, ingen blitz! Prøv med blenderåpning f.eks F4.0 og lukkertid f.eks 6 sekunder og ISO 50 om mulig. Hvis ikke dette fungerer, eksperimenter med lengre lukkertid til bildet blir slik du VIL det skal bli belyst. P.S. God ide å fotografere i slike situasjoner. :-) Lenke til kommentar
gpr_racing Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Hva er det du finner på!? For meg ser det faktisk ut som om du fotograferer nattbilder MED blitz. Ikke gjør det. Skift fra "automatikk" til "manuell". Et problem du har er at det snør på "motivet". Ergo ser du fort at snøflakene ikke har særlig egenbelysning. mitt råd: Ta et stativ (støtte). Still inn på "manuell" på kamera, ingen blitz! Prøv med blenderåpning f.eks F4.0 og lukkertid f.eks 6 sekunder og ISO 50 om mulig. Hvis ikke dette fungerer, eksperimenter med lengre lukkertid til bildet blir slik du VIL det skal bli belyst. P.S. God ide å fotografere i slike situasjoner. :-) 7715932[/snapback] Tror eg brukte blitz ja. Du har vell ikkje peiling på hvordan eg stiller inn det? Fant ISO i bruksanvisningen til kameraet, men stod ikkje hvordan eg kunne stille inn det. Må bare beklage teite spm, men er heilt fersk på dette med fotografering. Syns selv det var en god ide også, så veldig fint ut i virkeligheten, men ble svært skuffet da bilde ble tatt. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 ...klipp...Tror eg brukte blitz ja. Du har vell ikkje peiling på hvordan eg stiller inn det? Fant ISO i bruksanvisningen til kameraet, men stod ikkje hvordan eg kunne stille inn det. Må bare beklage teite spm, men er heilt fersk på dette med fotografering. Syns selv det var en god ide også, så veldig fint ut i virkeligheten, men ble svært skuffet da bilde ble tatt. 7716036[/snapback] Neida, for all del! Du er da ikke noen ferskis i forhold til dem som IKKE tør å spørre om råd! Ikke er jeg noen ekspert heller, men jeg vil bare hjelpe :-) Men det du skal ha klart for deg fremover er forholdet mellom lukkertid/blender/direkte, indirekte belysning osv. Det viktigste er fremdeles at du er her på forumet; velkommen!! Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Tror ikke du kan stille blender og lukker på Nikon L4. Prøv å finne et program som passer inne på menyene. Lenke til kommentar
gpr_racing Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Neida, for all del! Du er da ikke noen ferskis i forhold til dem som IKKE tør å spørre om råd! Ikke er jeg noen ekspert heller, men jeg vil bare hjelpe :-) Men det du skal ha klart for deg fremover er forholdet mellom lukkertid/blender/direkte, indirekte belysning osv. Det viktigste er fremdeles at du er her på forumet; velkommen!! 7716444[/snapback] Må sette meg litt inn i dette med fotografering og lukketidene og det. Takk for bra svar, og takk for velkomsten. Tror ikke du kan stille blender og lukker på Nikon L4. Prøv å finne et program som passer inne på menyene. 7716470[/snapback] Blir det vanskelig å få et bra bilde med bare menyene da? Takk for svar. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Har samme kamera selv. Første råd; STATIV! L4 er elendig hvis det ikke står støtt. Prøv med snow/beach-moduset, uten blitz. (har du ikke stativ så PM meg; kan selge det et nesten nytt stativ skambillig ^_^) PM meg gjerne så jeg kan se resultatet! Endret 14. januar 2007 av jammi Lenke til kommentar
gpr_racing Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Har samme kamera selv. Første råd; STATIV! L4 er elendig hvis det ikke står støtt. Prøv med snow/beach-moduset, uten blitz. (har du ikke stativ så PM meg; kan selge det et nesten nytt stativ skambillig ^_^) PM meg gjerne så jeg kan se resultatet! 7721772[/snapback] Får du til å ta bilder av "snøfall" du? Sender deg ein pm eg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå