Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hasj - Resultater av bruk, hva kan skje?

Aalton

Har du prøvd hasj?  

558 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• Ja.
      211
    • Nei.
      334
    • Ønsker ikke å si.
      13

Anbefalte innlegg

For det første så er det helt riktig at bot og rulleblad for man fordi det er ulovlig, men sånn er altså lovene her i Norge. Samma gjelder for jobbintervju og, det er sånn reglene om hasj er i Norge.

No shit sherlock :dribble:

Og så synes jeg det blir dumt å kalle en sånn bot "idiotisk" når den faktisk er selvforskyldt.

Boten er jo idiotisk fordi den er helt unødvendig fordi det burde ikke vært forbudt i det hele tatt.

For det andre har jeg sikkert sett mer enn deg, noe som jeg ikke har lyst til å uttale meg noe særlig om på dette, eller andre forum, fordi det jeg sier kan gå utover andre enn meg. Men jeg har sitti midt oppi det klinkende nykter og sett hvor dumme folk KAN bli.

"omg han røyka hasj, fy faen så dum han er!" :roll:

Og på mange måter kan det gå utover meg, på mange måter har det gjort det. Hvis du mener at det på ingen måte går utover andre, så tror jeg du mangler ett par brikke i puslespillet.

Igjen - hvordan går det utover deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er vell kort og godt enige om at vi er uenige. Nei, hvordan skal jeg kunne bevise mine historier uten å utlevere dem det gjelder, noe jeg ikke kan gjøre pga taushetsplikten min i helsepersonell-loven. Eller utlevere mine venner\bekjente da jeg kommer fra en liten plass hvor folk lett kan gjenkjennes og jeg vet mange forumbrukere er fra mitt hjemsted.

Mange av linkene jeg har vist til er hentet fra annerkjente tidsskrift som f.eks lancet, medline osv som krever grundig og reproduserbar forskning for å kunne bli publisert, og mange der er faktisk tilhengere av cannabis til medisinsk bruk i likeht med meg selv.

Jeg kan jo snu på flisa og kritisere mange av linkene dine for akkurat det samme som du kritiserer mine for, så er vi like langt.

Hvem som "vinner" diskusjoner på et forum har NULL å si når svært få her på forumene har reel politisk makt. Jeg har "vunnet" diskusjoner mot helsekostprodusenter\selgere på treningsforumet uten at det heller har en dritt å si.

Men du har helt rett i at det ofte er personen bak rusmidlet som er problemet og ikke rusmidlet selv, noe jeg og har påpekt. Problemet blir bare at når du har tilstrekkelig mange slike personer utgjør de et samfunnsproblem og jeg skjønner godt mange er kritiske til legalisering av forskjellige rusmidler. Du har f.eks næringslivsstopper som har gått på heroin og kommet seg ut av det, mens flere jeg kjenner\vet om har blitt alkoholikere, avhengige av cannabis, amfetamin osv. Slik som du forsvarer cannabis vil andre forsvare f.eks amfetamin eller khat og avfeie alle bivirkininger\alt negativt. Når noe skal legaliseres så må eventuelle skadevirkninger veies opp mot det som er positivt med legaliseringen, desverre har vi mange svake individer som nødvendigvis ødelegger for alle som bruker uten å misbruke.

Om jeg hadde f.eks hatt valget mellom å legalisere cannabis, røyk eller kokain i dag om alle 3 var forbudt så hadde valget falt på cannabis da bivirkningene er lavere enn ved de to andre, så der er vi nok hjertens enige ;)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kan bruke dine personlige erfaringer som bevis, så er det like greit å ikke bruke dem i det hele tatt.

Hvilke linker snakker du om? Så vidt jeg har sett er det bare to av dem, men jeg har sannsynligvis ikke sett dine tidligere innlegg.

Nei, du vil ikke finne andre som forsvarer amfetamin på samme måte fordi det er noe helt annet og mye farligere.

Men jeg tror du har misforstått noe med legaliseringspolitikken. Det har ingenting med skadevirkningene å gjøre, som igjen betyr at ALLE illegale stoffer skal være lovlige og regulerte på en eller annen måte. Enkelte mener selvfølgelig at kun Cannabis skal legaliseres, men helst bør alt legaliseres etter min og mange andres mening.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke kan bruke dine personlige erfaringer som bevis, så er det like greit å ikke bruke dem i det hele tatt.

Hvilke linker snakker du om? Så vidt jeg har sett er det bare to av dem, men jeg har sannsynligvis ikke sett dine tidligere innlegg.

Nei, du vil ikke finne andre som forsvarer amfetamin på samme måte fordi det er noe helt annet og mye farligere.

Men jeg tror du har misforstått noe med legaliseringspolitikken. Det har ingenting med skadevirkningene å gjøre, som igjen betyr at ALLE illegale stoffer skal være lovlige og regulerte på en eller annen måte. Enkelte mener selvfølgelig at kun Cannabis skal legaliseres, men helst bør alt legaliseres etter min og mange andres mening.

8253481[/snapback]

Når man ser noe mange nok ganger bruker man det som erfaring, ikke bevis. Du legger jo frem dine erfaringer og så.

Har flere linker fra tidligere i tråden, gidder ikke finne dem igjen nå.

Hmm, har faktisk diskutert amfetamin med flere som bruker, og de brukte lignende argumentasjoner som du gjør om cannabis, bl.a ift legalisering og at det ikke er så farlig etc. Mange med ADHD bruker det som selvmedisinering (ganske likt ritalin som er adhd-medisin) og skryter av det, uten at det får meg til å forsvare det. Mange sudenter bruker jo ritalin for å bedre konsentrasjonsevnen\evnen til åholde seg våken. I utelivsbransjen er amfetamin utbredt, uten amfetamin måtte du hatt flere ansatte da mange idag jobber enromt lange skift takket være amfetamin. Om det er bra kan jo diskuteres.

Legaliseringspolitikken har med skadevirkningene å gjøre fordi skadevirkningene er det som i mange tilfeller gjør myndighetene motvillige til å legalisere.

Jeg tror ikke Norge pr idag er modem for legalisering, kanskje om noen år, jeg har egentlig ikke satt meg så mye inn i legaliseringssaken, der kan du nok mer enn meg.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan noen kan argumentere for amfetamin på samme måten. Denne type argumentering er mest utbredt og mest vanlig for Cannabis da det faktisk har positive effekter som totalt overskygger de negative enten det er rekreasjonelt, medisinsk eller industrielt.

Javel ja, så du tror det var skadevirkningene som gjorde cannabis forbudt?

http://blogs.salon.com/0002762/stories/200...anaIllegal.html

http://video.google.com/videoplay?docid=-6...667&q=marijuana - Anbefales!

http://www.youtube.com/watch?v=s1qtIrfuDzM

Norge burde legalisere snarest mulig.

Lenke til kommentar

For å si det slik: jeg vil ikke forsvare amfetamin, men har truffet flere som faktisk gjør det, desverre. Cannabis bedre? Ja, såklart.

Da de ble forbudt var det delvis pga skadevirkningene man da trodde var reele, idag vet man at flere av dem var overdrevet\ikke tilfelle etc. Noen bivirkninger er det jo fremdeles ift større sjanse for bl.a psykoser\depresjoner (da mest i de som har det latent, men mange vet jo ikke om de har det latent), avhengighet (ca like stor som for alkohol). Jeg kan dog ikke se andre positive virkninger enn at jeg foreløpig vil legalisere til medisinsk bruk, at rusen er god ser ikke jeg på som en god legaliseringsgrunn, men meg om det. Men nå er jeg trøtt, go natt, skal ta meg en kikk på videoene imorgen ;)

Lenke til kommentar

Hasj er vel psykisk avhengig...Har røyket siden eg var 18 (5år)

første åra var var greit...røyka bare kansje om kvelden 3-4 ganger uka, men siste åra ble det slik at eg røyka helt fra eg stod opp (morgenpipe) til kvelden (nattpipe) "Doom"

Da ble eg psykisk avhengig før eg viste ordet av det! Har foresten røyket over 1 år i strekk (utenom når eg sover da)

Og Det tar noe jævli på når eg er tom...som sagt tidligere, kaldsvette,frysninger søvnproblemer,miste matlyst, brus smaker rart, og ikke godt lenger = psykisk avhengig!

Har eg røyk i nærheten, er eg ikke stressa, og kan godt vente 10 min,våkner opp uten kaldsvette osv,,,pga "eg veit eg har" men er det tomt, så våkner eg opp og fryser/har kaldsvetta over natta!

en Rus-konsulenten mente om eg hadde røyka over 1 år i strekk,hang det i kroppen ca 6mnd :innocent:

Veit om folk som har holdt seg over 1 år uten hasj ,som har vært avhengig i mange år, Som begynner plutseligt å mase etter ei bønne :wallbash:

Blir man psykisk avhengig, er det bare man selv som bestemmer Og man kan komme seg ut av det, Men det tar veldig tid, og sterk vilje til å slutte :hm:

Dere som Røyker 3-4 ganger uka,og ikke er avhengig...slutt før det er for sent,eller ivertfall ikke røyk oftere!

Begynner man å røyke 9-12t kvar dag (den tiden du er våken)

, blir man desverre psykisk avhengig over tiden :nei:

Lenke til kommentar

Det er veldig individuelt, galaxee. Dine egne erfaringer vil ikke gjelde for alle andre. Jeg kjenner noen som røyka daglig i årevis og slutta uten problemer. Veldig individuelt.

Ja, spor av Cannabis ligger gjerne igjen i kroppen i lang tid etter, men de er verken aktive og har ingen effekt på noe som helst. Eneste man kan bruke det til er å teste om man har røyka den siste tida. Det blir ikke i kroppen din i 6 mnd, det er å ta i veldig mye synes jeg, men det kan gjerne bli i mange uker dersom du har røyket over lang tid tidligere.

Lenke til kommentar

Boten er jo idiotisk fordi den er helt unødvendig fordi det burde ikke vært forbudt i det hele tatt.

8253278[/snapback]

Ett tips: Hvis du vil delta i en diskusjon og bli tatt seriøst, så hold deg til saken og ikke gjør narr. Synet mitt på deg forandret seg til det nagative, ikke fordi du tilsynelatende har personlige erfaringer å gå ut i fra, men på grunn av posten din, som tydelig viser at du ikke hadde noe mer fornuftig å si

Endret av LindaChanett
Lenke til kommentar

8253278[/snapback]

Ett tips: Hvis du vil delta i en diskusjon og bli tatt seriøst, så hold deg til saken og ikke gjør narr. Synet mitt på deg forandret seg til det nagative, ikke fordi du tilsynelatende har personlige erfaringer å gå ut i fra, men på grunn av posten din, som tydelig viser at du ikke hadde noe mer fornuftig å si

8258726[/snapback]

er vel du som ikke kommer med noe fornuftig...

Noen vil få problemer uansett, enten det er alkohol, cannabis, amfetamin eller andre stoffer. det er noe som er umulig å unngå, så lenge det finnes rusmidler.

Men kan ikke du forklare deg litt bedre hvordan det går utover deg at jeg røyker?

Lenke til kommentar
Men kan ikke du forklare deg litt bedre hvordan det går utover deg at jeg røyker?

8258847[/snapback]

Jeg har ikke noe spesielt imot hasj som stoff, som sagt hvis andre vil drive med det er det greit for meg, jeg vil bare ikke gjøre det selv.

Jeg ble sammen med en som drev med det og det satt meg i mange situasjoner jeg kunne klart meg foruten. Jeg har fått denne oppfatninga fordi jeg har hatt mine erfaringer og dere har deres.

Min mening er at hasj er ikke noe mer skadelig enn alkohol, ingen av de skader kroppen din, så sant du ikke drikker /røyker for ofte, f.eks. hver dag.

Jeg drikker heller, da dette er lov og slipper bot og rulleblad.

Lenke til kommentar

Hadde cannabis vært lovlig, hadde du sannsynligvis aldri komt i disse situasjonene med purk, bot og rulleblad (jeg antar at dette var problemet?). Jeg synes det er utrolig urettferdig at du bare skal få lov å drikke som de vil og ha fordommer mot "narkomane", mens andre ikke skal få ta seg en joint en gang.

Personlige erfaringer kommer man ikke langt med her i forumet og vil som regel ikke ha noe å si i diskusjonen. Det er fakta som har noe å si.

Hasj er ikke noe mer skadelig enn alkohol, som du påpeker. Faktisk langt langt mindre skadelig.

Lenke til kommentar

Jeg regner ikke de som røyker hasj som narkomane, selvom de lissom egentlig er det, problemet er at når folk hører ordet narkoman ser de for seg en sliten sprøytenarkoman som sitter hjemme hele dagen og lever på trygd.

Det er forskjell på rusmisbrukere og rusforbrukere uansett om det skulle være alkohol, hasj eller andre stoffer.

Lenke til kommentar
Jeg regner ikke de som røyker hasj som narkomane, selvom de lissom egentlig er det, problemet er at når folk hører ordet narkoman ser de for seg en sliten sprøytenarkoman som sitter hjemme hele dagen og lever på trygd.

Det er forskjell på rusmisbrukere og rusforbrukere uansett om det skulle være alkohol, hasj eller andre stoffer.

8268900[/snapback]

en som tar seg en joint innimellom er ikke narkomane!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...