Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hasj - Resultater av bruk, hva kan skje?

Aalton

Har du prøvd hasj?  

558 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• Ja.
      211
    • Nei.
      334
    • Ønsker ikke å si.
      13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den kan umulig være riktig. Hvordan kan GHB, ecstasy eller LSD være bedre enn Cannabis? Dette stinker dårlig forskning...

Alkohol er sikkert over heroin også, men de vil ikke plassere den så høyt.

8225935[/snapback]

Dårlig forskning er det ikke, men litt uspesifikk er den jo. Cannabis kommer nok litt høyere opp enn f.eks LSD fordi flere bruker cannabis enn LSD, selv om cannabis i seg selv er mer harmløst enn LSD. Også viktig å merke seg er at mange bruker flere typer rusmidler sammen (noe som blir påpekt i rapporten), og endel bivirkninger tilsammen kan gjøre mye mer skade enn hver for seg.

Lenke til kommentar
Oh well, hvilke skader kan vel cannabis skape?

"Han hadde cannabis i blodet når han døde, vi skylder på cannabis! gogo :woot: "

8226931[/snapback]

Avhengighet og kriminalitet er 2 ting det er tatt hensyn til. Sistnevnte henger jo mye sammen med forbudet. Husk at stoffer som brukes av mange kommer verre ut fordi de totalt forårsaker mer skade, selv om prosentandelen som har problemet med stoffet i mange tilfeller er lavere. Eks Khat kommer best ut, jeg vet ikke hvor skadelig det er, men bruken er stort sett konsentrert om innvandrere fra Somalia, en relativt liten gruppe sammenlignet med alle som røyker tobakk eller hasj.

Lenke til kommentar
Oh well, hvilke skader kan vel cannabis skape?

"Han hadde cannabis i blodet når han døde, vi skylder på cannabis! gogo :woot: "

8226931[/snapback]

Avhengighet og kriminalitet er 2 ting det er tatt hensyn til. Sistnevnte henger jo mye sammen med forbudet. Husk at stoffer som brukes av mange kommer verre ut fordi de totalt forårsaker mer skade, selv om prosentandelen som har problemet med stoffet i mange tilfeller er lavere. Eks Khat kommer best ut, jeg vet ikke hvor skadelig det er, men bruken er stort sett konsentrert om innvandrere fra Somalia, en relativt liten gruppe sammenlignet med alle som røyker tobakk eller hasj.

8228945[/snapback]

cannabis er ikke bevist fysisk avhengighetskapendes, så det er det ikke.

Kriminaliteten kommer som du sier av forbudet, men hvis det blir borte, vil kriminaliteten bli mbetydelig mye mindre.

Lenke til kommentar

Kriminaliteten kommer som du sier av forbudet, men hvis det blir borte, vil kriminaliteten bli mbetydelig mye mindre.

8232889[/snapback]

Nå er det jo ikke veldi mange stoffer man blir fysisk avhangig av med en gang, det er psykisk avhenginghet som er det største problemet når det gjelder hasj.

Lenke til kommentar

Forbudet har ingenting med hvor farlige stoffene er. Kultur spiller hvertfall en stor rolle her. Forbud her er uansett noe stort tull.

KompleX: Det kommer helt ann på hvor mye løsemidler det er. Alkohol er jo et løsemiddel i seg selv, samtidig som det også er et drivstoff til motorer. Erstatter du alkoholen i Øl med et annet spesifisert løsemiddel så tror jeg heller det blir sunnere å drikke.

Hvor avhengig du blir er individuelt. Noen røyker gjerne daglig i 15 år og slutter uten problemer. Etter kort tid er de den samme gamle. Enkelte opplever gjerne symptomer som søvnmangel, mangel på appetitt og svette, men kun dersom de har røyket sammenhengene over en lang periode. Avhengigheten du får av Cannabis er mye svakere enn den du vil finne hos andre stoffer.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

8232889[/snapback]

Nå er det jo ikke veldi mange stoffer man blir fysisk avhangig av med en gang, det er psykisk avhenginghet som er det største problemet når det gjelder hasj.

8234713[/snapback]

men ikke alle blir psykisk avhengig av cannabis.

Etter det jeg har hørt flere steder, skulle jeg nå ha vert hekta på cannabis, men jeg har ingen symptomer eller noe når jeg ikke har røyka på en stund.

En kan også bli avhengig av alkohol, men det er som oftest etter en stund med missbruk av stoffet.

Det samme kan man si om cannabis, går du rundt konstant rusa, i en lang periode, så vil du seff ha problemer med å venne deg til nykter tilstand, og greie deg da.

Men da har du missbrukt stoffet, og det er det som er problemet.

Lenke til kommentar

Selv om det ikke er like avhengighetsskapende som f.eks tobakk sliter mange med avhengighet. Om det er fysisk eller psykisk spiller ingen rolle, endel blir avhengige. Selv om flere av dere her på forumet ikke opplever det finnes det massevis av individer som ikke greier og slutte og som tu30r6 sier "Men da har du missbrukt stoffet, og det er det som er problemet." Kan bruke meg og søstra mi som eksempel på det med tobakk, har selv prøvd det flere ganger, ikke blitt avhengig og ikke hatt lyst til å prøve igjen, søstra mi derimot har ikk sjans til å slutte. Eller 3 jeg kjenner som begynte med hasj, en ble bruker innimellom og har full kontroll, de 2 andre ble misbrukere og bruker flere ganger i uka, ofte daglig, sier stadig at de skal slutte\har sluttet men så er det påån igjen.

Lenke til kommentar

So? Jeg tviler på at de er særlig avhengige, men at de bare fortsetter å røyke fordi de ser ingen særlig grunn til å slutte. Det er som med skjokolade..."jaaaadaaa jeg skal slutte"...

En som røyker daglig er ikke nødvendigvis er misbruker. Man er misbruker når det går utover resten av livet ditt.

Lenke til kommentar
So? Jeg tviler på at de er særlig avhengige, men at de bare fortsetter å røyke fordi de ser ingen særlig grunn til å slutte. Det er som med skjokolade..."jaaaadaaa jeg skal slutte"...

En som røyker daglig er ikke nødvendigvis er misbruker. Man er misbruker når det går utover resten av livet ditt.

8236993[/snapback]

For en idiotisk påstand, når de selv sier de har et problem og ikke greier å slutte. Hvorfor i all verden skulle de lyve til meg\andre venner om noe sånt? Eller et tosifret antall narkomane jeg har jobbet med? Var ikke problemet mange av dem hadde med hasj reelt? Var ihvertfall det de har fortalt meg\andre i behandlingsapparatet. Når du bruker opp så og si hele sosialstønaden sin på cannabis, da har du et problem. Greit for deg å latterliggjøre\ufarliggjøre noe fordi du selv liker det og har et bra forhold til det, men prøv å innse at ikke alle kan ha et like godt forhold til det som deg. En av de jeg kjenner mistet til slutt dama si gjennom flere år delvis pga at han ikke greide å stoppe hasjbruken og problemer som det medførte ift sløvhet\dårlig økonomi osv. Flere av de andre mistet jobb\venner osv (ikke bare cannabis for alle av dem, endel brukte f.eks amfetamin\drakk endel i tillegg). Når rusmidlet du bruker er noe du ikke kan ta pause fra\slutte med på dagen så er du misbruker.

Lenke til kommentar

Greit nok, visste ikke at det var så alvorlig. Bruker de så mye penger på det at de faktisk taper mye på det så er det bare dumme. Slutte bør de klare lett om de selv faktisk synes at de har et problem.

Det at man mister jobb, venner, familie og rett og slett alt man har er egentlig samfunnets egets feil. Det finnes så mange fordommer rundt omkring at det er tåpelig. Går du på helgefylla er du en helt vanlig person som blir respektert som alle andre. Røyker du en joint iblandt er du den jævla narkisen. Akkurat som en fyr i klassen min sa: "jeg banka opp den jævla narkisen utafor hotellet ,jævla narkis assa"...meg: "var du full?" han: "ja fy faen vi hadde det gøy i helga".

Fyren som han banka opp er en helt vanlig fyr som røyker hasj iblandt så vidt jeg vet om.

Lenke til kommentar

Det er vell som med alle rusmidler, noen "idioter" må overdrive, blir avhengige og ødelegger for alle andre som emg og deg som har "kontroll", her er jo cannabis og alkohol ganske like, de fleste greier å bruke, men endel misbruker og det skaper fort problemer for seg selv og andre.

Kan nevne noen av grunnene til at folk mistet jobb: kom tydelig påvirket på jobb\møtte ikke på jobb\lyver til sjefen\stjeler fra egen butikk.

Mistet venner\kjæreste: ofte påvirket og håpløs å være sammen med\kommunisere med. Holder ikke avtaler\upålitelig. I tilfellet med han med dama prøvde de å skvære opp men han greide ikke holde seg nykter, og vell, når du er temmelig påvirket når du skal ha alvorsprat med dama gang på gang så sier det stopp før eller siden.

Ofte samfunnet har mye av skylda ift oppvekst\bakgrunnen for misbruket, men endel av det ovennevnte anser jeg som selvforskyldt, eks at folk når de stjeler fra jobben\venner, lyver til sine nærmeste fremdeles ikke søker hjelp for å få kontroll over misbruket\prøver å skjule for sine nærmeste at de har problemer istedet for å være ærlige.

Lenke til kommentar

Vel ett godt resultat av bruk er at du får en jallende bot, noe jeg iallefall ikke hadde giddi å kasta bort pengene mine på og du får ett rulleblad ikke minst. Ikke veldi kult å forklare det i ett fremtidig jobbintervju f.eks.

Og dessuten får folk si hva de vil jeg har sett hva hasj KAN gjøre med folk og det er nok for meg for å bestemme meg for å aldri begynne med det tullet der.

At andre gjør det er helt greit for meg, også mennesker rundt meg, men betingelsen er at det DE gjør ikke skal gå utover meg på noen måte. for det er jeg drittlei av at det gjør :hrm:

enkelt og greit :)

Lenke til kommentar
Kan nevne noen av grunnene til at folk mistet jobb: kom tydelig påvirket på jobb\møtte ikke på jobb\lyver til sjefen\stjeler fra egen butikk.

Jasså, javel ja? Det er veldig vanskelig å se at noen er påvirket av Cannabis, så å si at de var tydelig påvirket tar jeg bare som ren bullshit. Vi kan ikke basere denne diskusjonen på påstander og personlige "erfaringer" lengre, men på fakta. Det blir ikke rett av deg å påstå at du har sett det eller det.

Men nå vil jeg forklare deg hvordan de mistet jobben; arbeidgiverne fant ut at de røyka hasj og pga. de sterke fordommene de har mot Cannabis som er et forbudt "narkotisk" stoff, så sparket de dem. Kanskje de røyka et par ganger i måneden, kanskje hver dag - det betyr ingenting.

Mistet venner\kjæreste: ofte påvirket og håpløs å være sammen med\kommunisere med. Holder ikke avtaler\upålitelig. I tilfellet med han med dama prøvde de å skvære opp men han greide ikke holde seg nykter, og vell, når du er temmelig påvirket når du skal ha alvorsprat med dama gang på gang så sier det stopp før eller siden.

Har du noen som helst slags anelse hvilken virkning cannabis har på deg? Du kan kommunisere godt, du er absolutt ikke tydelig (slik at du ser det) påvirket og avtaler holder du gjerne bedre siden du som regel er mer uthvilt. Så med mindre fyren røyka seg til couch-lock 24/7, så ser jeg ingen grunn til at han ikke skulle kunne klare å leve et normalt liv eller kanskje et bedre et. Jeg antar at han mistet kjæresten pga. fordommene hun hadde mot narkotika som en helhet, ikke pga. effektene cannabis hadde på han. Hun ville rett og slett ikke at han skulle bruke det, men hun gjerne reiste på fylla hver bidige helg.

Slutt å baser diskusjonen å personlig "fakta" og "erfaringer". Påstandene dine beviser ingenting.

Dessuten, den sida du linka til det Cannabis kom på 11. (?) plass, står det også at reslutaten sannsynligvis er feil. Jeg kan aldri forestille meg at Cannabis er farligere enn noen av stoffene som er under.

Bruk av to forskjellige stoffer samtidig kan også rote til resultatene. Det kan for eksempel være tilfellet for cannabis, som vanligvis røykes sammen med tobakk. Det kan ha gitt en overdrevent høy rangering av cannabis på skalaen, noterer forskerne.

Ofte samfunnet har mye av skylda ift oppvekst\bakgrunnen for misbruket, men endel av det ovennevnte anser jeg som selvforskyldt, eks at folk når de stjeler fra jobben\venner, lyver til sine nærmeste fremdeles ikke søker hjelp for å få kontroll over misbruket\prøver å skjule for sine nærmeste at de har problemer istedet for å være ærlige.

Forbudet har skylda som regel. Men hva snakker du egentlig om her?

Vel ett godt resultat av bruk er at du får en jallende bot, noe jeg iallefall ikke hadde giddi å kasta bort pengene mine på og du får ett rulleblad ikke minst. Ikke veldi kult å forklare det i ett fremtidig jobbintervju f.eks.

Den idiotiske bota og rullebladet får man fordi det er ulovlig. Fordommene mot cannabis gjør at det ikke er så veldig kult å forklare i et jobbintervju nei...

Og dessuten får folk si hva de vil jeg har sett hva hasj KAN gjøre med folk og det er nok for meg for å bestemme meg for å aldri begynne med det tullet der.

Bullshit. Jeg vil anta at du ikke har sett noenting, men at du bare får et helt annet perspektiv på en person når du får vite at de bruker cannabis. Dessuten betyr det du sier minst her i verden siden du bare påstår at du har sett nettopp det eller det. Fakta please.

At andre gjør det er helt greit for meg, også mennesker rundt meg, men betingelsen er at det DE gjør ikke skal gå utover meg på noen måte. for det er jeg drittlei av at det gjør :hrm:

Hvordan i all verden går det utover deg?

Når en jeg og en uvenn av meg fikk i oss litt alkohol gikk det utover begge av oss big time.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Jasså, javel ja? Det er veldig vanskelig å se at noen er påvirket av Cannabis, så å si at de var tydelig påvirket tar jeg bare som ren bullshit. Vi kan ikke basere denne diskusjonen på påstander og personlige "erfaringer" lengre, men på fakta. Det blir ikke rett av deg å påstå at du har sett det eller det.

Men nå vil jeg forklare deg hvordan de mistet jobben; arbeidgiverne fant ut at de røyka hasj og pga. de sterke fordommene de har mot Cannabis som er et forbudt "narkotisk" stoff, så sparket de dem. Kanskje de røyka et par ganger i måneden, kanskje hver dag - det betyr ingenting.

Har du noen som helst slags anelse hvilken virkning cannabis har på deg? Du kan kommunisere godt, du er absolutt ikke tydelig (slik at du ser det) påvirket og avtaler holder du gjerne bedre siden du som regel er mer uthvilt. Så med mindre fyren røyka seg til couch-lock 24/7, så ser jeg ingen grunn til at han ikke skulle kunne klare å leve et normalt liv eller kanskje et bedre et. Jeg antar at han mistet kjæresten pga. fordommene hun hadde mot narkotika som en helhet, ikke pga. effektene cannabis hadde på han. Hun ville rett og slett ikke at han skulle bruke det, men hun gjerne reiste på fylla hver bidige helg.

Slutt å baser diskusjonen å personlig "fakta" og "erfaringer". Påstandene dine beviser ingenting.

Dessuten, den sida du linka til det Cannabis kom på 11. (?) plass, står det også at reslutaten sannsynligvis er feil. Jeg kan aldri forestille meg at Cannabis er farligere enn noen av stoffene som er under.

Bruk av to forskjellige stoffer samtidig kan også rote til resultatene. Det kan for eksempel være tilfellet for cannabis, som vanligvis røykes sammen med tobakk. Det kan ha gitt en overdrevent høy rangering av cannabis på skalaen, noterer forskerne.

Forbudet har skylda som regel. Men hva snakker du egentlig om her?

8251286[/snapback]

Når du kommer tydelig sløv på jobb og skal kjøre bil så sier arbeidsgiver stopp. http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_lt.v...SEKS_ID=1495908 bra at arbeidsgiver hadde litt kjennskap til rusmidler.

Nei, hun aksepterte faktisk at han røyket en stund, men når han ofte var sløv\glemte ting i samtalene de hadde ble det etterhvert vanskelig. Samtidig hadde han ikke økonomi til å f.eks kunne gå på kino, gå ut å spise, spandere på dama osv.

Hva beviser påstandene dine da? Du har så langt kommet med nesten ikke noe fakta, mest personlig påstander, mens dine begrenser seg til deg og dine venner som har et glorifisert forhold til cannabis, mens mine kommer fra leger\sykepleiere\flere misbrukere, diverse foredrag om rusmidler og flere års jobbing i hjemmetjenesten, kommunehelsetjenesten og på sykehus. Jeg føler mine erfaringer i høy grad er basert på fakta, mens dine er begrenset til når du har røyket selv.

Du klager alltid på forbudet\samfunnet\intoleransen, hvordan kan det ha seg at majoriteten hele tiden har feil mens du tydeligvis har innsett en sannhet som 99 % av oss andre ikke har sett? Det høres for å si det mildt jævelig arrogant ut. Folk er ikke så intolerante som du skal ha det til, men ja, folk har ofte fordommer mot rusmisbrukere, men sjelden brukerne,

Noe er feil i ruspolitikken ja, der er vi enige, cannabis er ikke det verste rusmidlet, der er vi enige, men når du hele tiden glorifiserer og avfeier alt negativt og latterliggjør mange som sliter da blir jeg provosert, få deg litt mer erfaring utover din egne og diverse youtubevideoer. Du kan f.eks ta deg en ekstrajobb i hjemmetjenesten i et rusbelastet område så treffer du endel av de du tror ikke finnes, og ja, endel som sliter med avhengighet bruker hovedsaklig cannabis, tro meg! http://no.wikipedia.org/wiki/Hasj#Avhengighet

Og jeg er for legalisering til medisinsk bruk, men ikke til privat bruk, men vi er enige om at vi er uenige.

Lenke til kommentar
Den idiotiske bota og rullebladet får man fordi det er ulovlig. Fordommene mot cannabis gjør at det ikke er så veldig kult å forklare i et jobbintervju nei...

For det første så er det helt riktig at bot og rulleblad for man fordi det er ulovlig, men sånn er altså lovene her i Norge. Og så synes jeg det blir dumt å kalle en sånn bot "idiotisk" når den faktisk er selvforskyldt. Samma gjelder for jobbintervju og, det er sånn reglene om hasj er i Norge.

Bullshit. Jeg vil anta at du ikke har sett noenting, men at du bare får et helt annet perspektiv på en person når du får vite at de bruker cannabis. Dessuten betyr det du sier minst her i verden siden du bare påstår at du har sett nettopp det eller det. Fakta please.

For det andre har jeg sikkert sett mer enn deg, noe som jeg ikke har lyst til å uttale meg noe særlig om på dette, eller andre forum, fordi det jeg sier kan gå utover andre enn meg. Men jeg har sitti midt oppi det klinkende nykter og sett hvor dumme folk KAN bli.

Og på mange måter kan det gå utover meg, på mange måter har det gjort det. Hvis du mener at det på ingen måte går utover andre, så tror jeg du mangler ett par brikke i puslespillet.

Endret av LindaChanett
Lenke til kommentar
Når du kommer tydelig sløv på jobb og skal kjøre bil så sier arbeidsgiver stopp. http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_lt.v...SEKS_ID=1495908 bra at arbeidsgiver hadde litt kjennskap til rusmidler.

Jeg kan ikke relatere meg til situasjonene dine som du igjen og igjen fremlegger. Når det kommer til kjøring og rusmidler, så har jeg aldri sagt at man skal blande dette. Som du ser har kjøring påvirket av ulovlige rusmidler økt drastisk pga. et bruk av ulovlige rusmidler som også har økt mye, spesielt Cannabis.

Når det kommer til kjøring så aner jeg ikke hvor mye Cannabis påvirker kjøreegenskapene, men det skal sies at Cannabis kan få overdrevent mye av skylden for kriminaliteten begått av personer som bruker det. Av og til finner man overskrifter som "Voldtok i hasjrus" og "stjal i hasjrus". Lenger ned i teksten kan det også stå at alkohol var innblandet, men som regel vil det ulovlige rusmidlet få skylda. Dessuten står det ingenting om ulykker som har skjedd ruset på cannabis, men heller om hvor mange som har blitt busta mens de har kjørt og vært påvirket av Cannabis. Det er en stor forskjell.

Liten youtube film: http://www.youtube.com/watch?v=sLmHL7YznUI

Nei, hun aksepterte faktisk at han røyket en stund, men når han ofte var sløv\glemte ting i samtalene de hadde ble det etterhvert vanskelig. Samtidig hadde han ikke økonomi til å f.eks kunne gå på kino, gå ut å spise, spandere på dama osv.

Carebear. Jeg kan ikke relatere til historier, påstander eller personlige erfaringer. Jeg skjønner ikke hvordan denne fyren kan bli så messed up av Cannabis.

Hva beviser påstandene dine da? Du har så langt kommet med nesten ikke noe fakta, mest personlig påstander, mens dine begrenser seg til deg og dine venner som har et glorifisert forhold til cannabis, mens mine kommer fra leger\sykepleiere\flere misbrukere, diverse foredrag om rusmidler og flere års jobbing i hjemmetjenesten, kommunehelsetjenesten og på sykehus. Jeg føler mine erfaringer i høy grad er basert på fakta, mens dine er begrenset til når du har røyket selv.

Jeg har aldri snakket om mine venner i motsetning til deg. Moren min er selv sykepleier, og jeg har aldri faktisk sagt at jeg har røyket selv slik som du påstår.

Dine personlige erfaringer sier meg ingenting og jeg vet heller ikke om det du sier kan være sant. Du legger frem meget lite fakta i forhold til det jeg har fått med meg.

Uansett, moren min sier at de fleste tilfellene hun har møtt der cannabis har spilt en stor rolle eller blitt lagt skylden på, så er det faktisk personen selv som har hatt et problem fra før av uavhengig at cannabis. Cannabis har vært en form for selvmedisinering mot evt. depresjoner eller andre psykiske plager (noe som den brukes flittig mot i land der medisinsk cannabis er lovlig), men har ikke skadet personen i seg selv. Resten sier hun er tvangsbehandling fra politiet etter å ha blitt busta, noe som jeg tror er en ganske vanlig straff, og press fra bekjente som antar at personen trenger behandling når tilfellet egentlig ikke er så veldig alvorlig.

Bare for å bevise at tvangbehandlig faktisk foregår til vanlig, uten noen særlig statistikk e.l. (gadd ikke lete):

Klokkertroen på tvangsbehandling som løsning på narkotikaproblemene er en nær slektning av sinnelagsjusen. Misbrukeren er ikke bare sjuk og syndig, synden kan tilbakeføres til en djevel: narkotikaen. Den narkomane er besatt, og det kreves de rette statsautoriserte djevleutdriverne og deres subsisiderte ritualer for å drive demonen ut.

Dessverre for denne teorien gir tvangsbehandling sjelden det ønskede resultatet. Så lenge misbrukeren mangler motivasjon for å slutte, vil tvangsbehandling bare bli en opptørkingsperiode, muligens med positive helseeffekter, men med sterke rettslige skyggesider.

Tvangsbehandling bidrar liksom tidligere tiders djevleutdrivelser til å plassere ansvaret for ondskapen utenfor den familien eller det samfunnet der den rammer. Abstinensen og suget etter rus blir definert som metafyiske fenomener uten rot i mellommenneskelige eller sosiale forhold.

For De Grønne må det være viktig å identifisere både de farmakologiske og de samfunnsmessige drivkreftene bak misbruk av rusmidler. I den grad misbruket har samfunnsmessige årsaker, må det beste tiltaket for å redusere misbrukets og dets skadelige effekter være å skape et bedre samfunn.

http://www.vindheim.net/politikk/narko.html

Du klager alltid på forbudet\samfunnet\intoleransen, hvordan kan det ha seg at majoriteten hele tiden har feil mens du tydeligvis har innsett en sannhet som 99 % av oss andre ikke har sett? Det høres for å si det mildt jævelig arrogant ut. Folk er ikke så intolerante som du skal ha det til, men ja, folk har ofte fordommer mot rusmisbrukere, men sjelden brukerne,

Hvilken sannhet er det du snakker om som jeg skal ha innsett?

Når folk faktisk bruker et ulovlig rusmiddel blir de som oftest sett på som misbrukere med en gang, i motsetning til alkohol:

– Jeg vil skille mellom bruk og misbruk. Vi ser på all illegal bruk som misbruk, men vi må skille mellom dette for å forstå hvorfor folk ruser seg, sier Singer Åslid.

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article831695.ece

Noe er feil i ruspolitikken ja, der er vi enige, cannabis er ikke det verste rusmidlet, der er vi enige, men når du hele tiden glorifiserer og avfeier alt negativt og latterliggjør mange som sliter da blir jeg provosert, få deg litt mer erfaring utover din egne og diverse youtubevideoer. Du kan f.eks ta deg en ekstrajobb i hjemmetjenesten i et rusbelastet område så treffer du endel av de du tror ikke finnes, og ja, endel som sliter med avhengighet bruker hovedsaklig cannabis, tro meg! http://no.wikipedia.org/wiki/Hasj#Avhengighet

Jeg avfeier bare bullshitet som du prøver å overbevise oss om. En youtubevideo kan være like god bevis for noe som noe annet. Wikipedia er proppet med allslags "almenn kunnskap" som kun inneholder propaganda og løgn slik som du vil finne i de fleste leksikon. "Faktaene" du vil finne her stammer gjerne fra 60-tallet.

Og jeg er for legalisering til medisinsk bruk, men ikke til privat bruk, men vi er enige om at vi er uenige.

Jeg anbefaler deg å lese disse ganske store trådene der de som er for legalisering "vinner" diskusjonen. Jeg orker neppe å ta hele denne omigjen.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=522248&st=0

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...5&hl=+narkotika

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...