Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hasj - Resultater av bruk, hva kan skje?


Aalton

Har du prøvd hasj?  

558 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • Ja.
      211
    • Nei.
      334
    • Ønsker ikke å si.
      13


Anbefalte innlegg

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Har røyket hasj flere ganger, og kjenner mange som gjør det. Det er ingen tvil om at rusen man får utav det er gunstigere en rusen man oppnår av Etanol, både for omgivelsene, og for miljøet. Jeg tenker da for eksempel på at man ofte blir veldig aggressiv på Etanol, mens man blir vennlig og rolig av Hasj.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle i denne tråden trenger en dose av Bill Hicks. Makan til hyklere og ignorante sjeler skal jeg lete lenge etter i en annen tråd.

 

En stat kan ikke skattelegge en plante, men de kan skremme, hjernevaske og kriminalisere bruken.

 

Legger til et bilde jeg mener jeg relevant. Taktikkene har kanskje forandret seg, men resultatet i dag er sikkert mye det samme (ref. denne tråden).

Image:Killerdrug.jpg

(Opplysning fra U.S. Federal Bureau of Narcotics PSA fra 1930 til 1940-årene.)

Endret av Jonas Drange
Lenke til kommentar

Kan bare svare for min egen del her om hvordan jeg er etter noen års bruk.

 

 

Har røyka fast (periodevis mye, med korte pauser innimellom) i 4år nå. Og jeg merker ingenting selv på sløvhet etc. Like sunn/ usunn som før.

 

Mange rundt meg er streitinger og ingen legger merke til det, så vidt jeg vet. Er det samme gutten som alltid, null depresjoner, godt humør og mer energisk enn flere av mine streite venner.

 

Når det kommer til skole/ utdanning droppet jeg ut av skolen halveis i GK. Det var da jeg begynte med hasj og det viste seg å være det lureste jeg har gjort.Nå, ved hjelp av hardt arbeid, har jeg nådd lengre enn mange av mine klassekamerater som er skolelys og har studielån til brystet. Leier ut egen leilighet og overtar en butikk iløpet av året som jeg skal drive sammen med en annen person. Har stort sosialt nettverk og er godt likt, liker jeg å tro :p

 

Kansje jeg er blind, men ingenting tyder på at mine nærmeste familie/ venner mener at jeg har forandret meg og da forsyner jeg med thc når jeg har lyst. Aka, ofte :)

Lenke til kommentar
Sist gang jeg røyka pot:

 

Kort tid etter at jeg tok det siste trekket kjente jeg at jeg ble veldig varm i brystet.

Etter en liten stund røyser jeg meg opp fra sofaen for å hente en film, og da kjenner jeg at hjertet mitt dunker unormalt hårdt og fort. 

Jeg setter meg fort ned i sofaen igjen og ser på tvn.

 

Tar hånden på hjertet og kjenner at det dunker jævelig fort, men så plutselig dunker hjertet svakere og tregere for vært dunk.

Når det er så svakt at jeg såvitt kjenner slagene blir jeg redd og hopper opp av senga.

Da kjenner jeg at hjertet fort begynner og dunke fort og hårt som før.

Legger meg ned igjen og det samme skjer.

 

Jeg er jo livredd for at hjertet mitt plutselig skal stoppe så jeg hopper jo opp vær eneste gang.

Jeg gjør dette i kanskje 1-2 timer og det er enda like jævelig. Jeg tenker at jeg ikke klarer dette mere, så jeg legger meg bare ned for og sove.

 

Hva i all verden er dette? Etter det jeg har hørt og lest rundt omkring er det bare jeg som "tenker for mye", men er skeptisk  :hmm:

 

EDIT: Når hjertet banket hardt kom det en slags høy pling/klokke-lyd i takt med hjerte"rytmen".

Ingen av vennene mine så på meg at det var noe spes med meg bortsett fra at jeg spratt opp og ned av sofaen.

7725199[/snapback]

 

Hørtes ut som angstanfall. Nå er ikke jeg noe ekspert på området, men ettersom jeg har lest og hørt kan thc utløse angstanfall/panikk for "motakelige" folk?

Lenke til kommentar
Hva i all verden er poenget med alle disse Cannabisdiskusjonene? Jeg foreslår at vi sletter alle innlegg og lager heller en brukerundersøkelse.

7731084[/snapback]

 

Enig med deg der, men som sakt vil der alltid være interresse for å diskutere Rusmiddler. (Og mener sterkt at Cannabis er et rusmiddel på lik linje med Alkohol, og ikke et narkotika) Men dette var opprinnelig en tråd om hva som skjer med deg når du bruker, så seg skal dele mine erfaringer med det.

 

Første gang jeg prøve hasj var det ikke noe særlig. Jeg hostet fælt, pulsen steg enormt, følte jeg ble totalt uttørket i halsen og rød i øyene. Og kjente ikke noen rus utover alkoholen jeg hadde tatt tidligere på kvelden.

 

Mye av dette kan skyldes tobakken som hasjen var blandet ut i, jeg har aldri røkt tobakk før heller i mitt liv.

Tror noe av det værste med hasj er at det må blandes med tobakk hvis du skal røke det i joint. Fint alternativ for ikke-tobakk-røkere er pipe, eller rent grønnt hvis du klarer å oppdrive det.

 

Men etter å ha prøvd hasj et par ganger forandret opplevelsen seg helt, skal ramse opp effektene, gode og dårlige:

 

-Du blir enormt snakkesyk Selv den mest introverte, sjenerte personen blir til et snakke monster. Og du snakker om STORE ting! Du ser hvordan verden fungerer, du forstår alt og kan føle deg enormt smart (selv om andre i rommet vil tro det stikk motsatte ;)) Men mange at tingene du kommer på kan faktiskt være svært genniale, problemet ligger bare i å huske dem dagen etterpå og forklare dem.

-Du får enormt dårlig korttidshukommelse Et standard eksemel som trolig alle brukere har oppelevd, er at midt i en gennial historie, glømmer du hele poenget.

-Klokka går SENT 5 min kan oppleves som en liten evighet. En enkel episode med Family Guy på 20 min virker like lang som Ringenes Herre. "HØH, var dat bare EN episode"

-Du ler, av alt En gang jeg hadde gangsper i magen røkte jeg og så Family Guy, jeg lo så kraftig og det gjor så vondt i magen at jeg lå bare på bakken med et stort glis og klarte ikke å lage en lyd.

-Munchies! Sjokolade, sjokolade og sjokolade. Blannet med Rusbrus og enda mer sjokolade. Har du et vektproblem er Hasj ikke for deg. All mat kan smake som himmelen.

-Paranoia Dette er forskjellig fra person til person, men de fleste blir påvirket til en grad. Du frykter alle kan se at du har røkt, og det er ikke en god følelse. Dette kan godt være fordi det er ulovlig, noe en legalisering og moralsk likestilling med alkohol trolig ville løst.

-Du hater fulle folk Hvis du skal røke og gå ut på byen, må du passe på å være mer full enn fjern. Du ser så ned på alle andre og blir bare irritert og vil vekk

-Sex Sex på hasj er sykt godt. Du kjenner ALT! Tisopplevlsen hjelper også til å forlenge opplevelsen, selv om du antakeligvis holder på mye kortere :p

 

Mange flere, var disse jeg kom på i farten

 

En trolig god metafor som kan forklare hukommelsen, snakkesyka og følelsen av å være smart er at hjernen din blir 'Overklokket', men 'Minnet' er ikke stort nok.

 

Når du røker jobber hjernen din enormt fort, du snakker og snakker i rasende tempo og tenker svære syke overdrevne tanker. Men all denne høyoppløselige informasjonen tar opp stor plass i minnet, og resultatet er at du ikke får plass til så mye og må kutte ut.

Akoratt som en en HD film på 100mb vil være mye kortete enn en vanlig DVD film på 100mb.

Endret av Delorian
Lenke til kommentar

@Delorian:

ellers så kan du bli så skakk at du ikke orker å prate i det hele tatt, og heller ikke gidder å røre på deg.

 

Men ellers så kjenner jeg igjen det du forklarer.

Nå veit ikke jeg hvor mange ganger du har prøvd, men ettersom du ble sånn du ble, så vil jeg anta at du ikke hadde/har røyket mye.

 

Når du har røyket en del, så blir du ikke helt sånn, du har mere kontroll.

 

Og du sier at du hater fulle folk... nja, jeg liker ikke folk som skal stresse nosså gæli, det liker ikke jeg, men kanskje det fulle folk gjør :p hehe

jeg vil bare ha det læx.. :wee:

Lenke til kommentar

Jøye meg... Det er litt gøy å lese disse cannabistrådene... Det er de samme missforståelsene som blir gjentatt om og om igjen. Paradoksalt nok er det de samme som forklarer hva som virkelig stemmer hver gang.

Nei(!) du blir ikke gal av å røyke hasj!

Nei man dør ikke av å røyke for mye!

Men man kan få lungeproblemer som med all annen røyking...

Lenke til kommentar

Folk som røyker, blir ofre for den verdensomspennede konspirasjonen mot alle opplyste mennesker, hvor Goggen Bush er store satan og alt er styrt av en gjeng jøder.

 

Men on-topic, hasj skaper angst, angsten repareres ved å røyke, hasjen skaper mer angst. Det blir en skikkelig ond sirkel, som er vanskelig å bryte.

Lenke til kommentar
Folk som røyker, blir ofre for den verdensomspennede konspirasjonen mot alle opplyste mennesker, hvor Goggen Bush er store satan og alt er styrt av en gjeng jøder.

 

Men on-topic, hasj skaper angst, angsten repareres ved å røyke, hasjen skaper mer angst. Det blir en skikkelig ond sirkel, som er vanskelig å bryte.

7736232[/snapback]

Hasj SKAPER ikke angst... Men hasj KAN forsterke den om den allerede er der i en større eller mindre grad.

 

edit: en mindre omformulering

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Folk som røyker, blir ofre for den verdensomspennede konspirasjonen mot alle opplyste mennesker, hvor Goggen Bush er store satan og alt er styrt av en gjeng jøder.

 

Men on-topic, hasj skaper angst, angsten repareres ved å røyke, hasjen skaper mer angst. Det blir en skikkelig ond sirkel, som er vanskelig å bryte.

7736232[/snapback]

kan du forklare meg hvorfor jeg ikke har noen form for angst problemer?

Lenke til kommentar
There is clear evidence that cannabis use may worsen mental health problems and lead to relapse in some people, but over the past few years there has been growing concern as to whether cannabis may cause psychotic illnesses, including schizophrenia. The Advisory Council on the Misuse of Drugs has concluded (January 2006) that there may be an association between cannabis use and the onset of psychotic illness, although current evidence suggests that the risk of developing schizophrenia as a result of using cannabis is very small (for individuals the risk increases "at worst" by 1%). The Council concluded that there was insufficient evidence to establish that frequent or heavy users were at greater risk of developing chronic psychotic symptoms (or, by implication, that irregular users were at less risk). Despite evidence of a link between cannabis use and the development of schizophrenia, the Council recommended that it remain a Class C drug as it remains "substantially" less harmful than Class B drugs such as amphetamine or barbiturates.

 

kilde:http://www.drugscope.co.uk/druginfo/drugsearch/ds_results.asp?file=\wip\11\1\1\cannabis.html

 

Det er vel det om er problemet, det kan få latente sykdommer til å springe fram, samt forsterke psykiske sykdommer som allerede er til stede?

 

 

 

Har egentlig ikke noe problemer med folk som bruker det, selv om jeg ikke bruker det selv, er generelt imot altfor mye regler og byråkratisering :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...