Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hasj - Resultater av bruk, hva kan skje?


Aalton

Har du prøvd hasj?  

558 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • Ja.
      211
    • Nei.
      334
    • Ønsker ikke å si.
      13


Anbefalte innlegg

 

- Smertestillende

- Kan forhindre at skadde nerveceller dør

- Kan motvirke oppkast

- Kan appetittn

- Kan kanskje være med på å kurere post-traumatisk stresslidelse

 

Det er også litt viktig å merke seg at for lite undersøkelser har blitt gjort på Mariujana ettersom det er vanskelig for forskere å få tak i det, i hvert fall i USA.

 

 

edit: mindre bastante uttalelser.

7720027[/snapback]

BS, the government dyrker det selv i statene bare for å forske på det. Så da var den teorien din knust.

 

I tillegg så er det, og det forblir, flere ulemper med cannabisbruk enn fordeler.

7721198[/snapback]

 

 

Kommer heeelt ann på øyet som ser. Så tror vi legger den ballen død da vi aldri kan bli enige :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alkohol:

-Dreper hjerneceller, hasj bedøver

-Gjør en person aggressiv

-Skader kroppen generellt

-Koster samfunnet MYE både direkte og indirekte

-Rusen av alkohol nedsetter kritisk sans

-Rusen av alkohol nedsetter vurderingsevnen

-Alkohol er ett problem

 

Alt har sine pro. og cons., så å komme å si at hasj er verdensfiende nr.1 blir for dumt. Skal ikke synse om hvordan ting ville blitt dersom hasj ble lovlig, men dere ser kanskje den røde tråden i innlegget mitt :)

7718671[/snapback]

Alkohol gir ikke sinnsykdommer som alzheimer og paranoia. Og omtrent ingen varige skader. I forhold til hasj.

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar

Det er også litt viktig å merke seg at for lite undersøkelser har blitt gjort på Mariujana ettersom det er vanskelig for forskere å få tak i det, i hvert fall i USA.

 

7720027[/snapback]

BS, the government dyrker det selv i statene bare for å forske på det. Så da var den teorien din knust.

7721198[/snapback]

Så det tror du.

 

Yet outdated regulations and attitudes thwart legitimate research with marijuana. Indeed, American biomedical researchers can more easily acquire and investigate cocaine. Marijuana is classified as a so-called Schedule 1 drug, alongside LSD and heroin. As such, it is defined as being potentially addictive and having no medical use, which under the circumstances becomes a self-fulfilling prophecy.

 

Any researcher attempting to study marijuana must obtain it through the National Institute on Drug Abuse (NIDA). The U.S. research crop, grown at a single facility, is regarded as less potent--and therefore less medicinally interesting--than the marijuana often easily available on the street. Thus, the legal supply is a poor vehicle for studying the approximately 60 cannabinoids that might have medical applications.

 

This system has unintended, almost comic, consequences. For example, it has created a market for research marijuana, with "buyers" trading journal co-authorships to "sellers" who already have a marijuana stockpile or license. The government may also have a stake in a certain kind of result. One scientist tells of a research grant application to study marijuana's potential medical benefits. NIDA turned it down. That scientist rewrote the grant to emphasize finding marijuana's negative effects. The study was funded.

Lenke til kommentar
Alkohol:

-Dreper hjerneceller, hasj bedøver

-Gjør en person aggressiv

-Skader kroppen generellt

-Koster samfunnet MYE både direkte og indirekte

-Rusen av alkohol nedsetter kritisk sans

-Rusen av alkohol nedsetter vurderingsevnen

-Alkohol er ett problem

 

Alt har sine pro. og cons., så å komme å si at hasj er verdensfiende nr.1 blir for dumt. Skal ikke synse om hvordan ting ville blitt dersom hasj ble lovlig, men dere ser kanskje den røde tråden i innlegget mitt :)

7718671[/snapback]

Alkohol gir ikke sinnsykdommer som alzheimer og paranoia. Og omtrent ingen varige skader. I forhold til hasj.

7721635[/snapback]

 

Cannabis motvirker alzheimer. Så det er feil...

Paranoia er til dels et resultat av forbudet...

Alkohol kan og gi sinnsykdommer.

Cannabis gir mindre varige skader forholdt til alkohol. Cannabis er det rusmiddelet som gir minst skader fysisk. Psykisk skal jeg ikke uttale meg om pga det er så omdiskutert at ingen får meir rett enn den andre...

 

Hasj er idiotisk. Er ikke noe kult med det heller for de som tror det.

 

Hvorfor tok du deg tid til å skrive et så godt argument som det?

Hadde du brukt det viss det var kult?

Hvorfor lar moderator stå?

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Så lenge Alkohol og Tobakk er lovlig vil jeg ikke hørre noe skittkasting om Hasj/Cannabis

 

Når det er sakt, som ved alle andre rusmiddler er hasj det noe som må tas med måte. Det er veldig mye enklere å røke mye, ennå å drikke mye. Så det er mye enklere å få som vane å røke f.eks hver dag, enn å drikke hver dag. Et annet problem er at når en har nettopp begynt med ett nytt rusmiddel vil man med en gang prøve så mye som mulig.

Perfekt eksempel er 'fjortisdrikking', som handler om å drikke mest mulig på kortest mulig tid. Etter hvert som du blir eldre og mer erfaren vil du drikke mindre og midre, helt til du kan kose deg bare med en øl. (Selvsakt drikke deg dritings en gang i blandt) Hvis 16 åringer ville fått tak i hasj (som ville være svært enkelt etter en legalisering, bare se på sigaretter) ville de røkt svært mye i de første periodene, mange gjerne hver dag, noe som ikke ville være bra for sammfunnet.

 

Men igjen gir hasj en beroligende, avslappende, sosial rus. Ingenting er som en joint med gode venner, for mange kan det være noe av det beste.

 

Den første perioden etter legalisering ville det skjedd veldig lite produktivt i Norge, men etterhvert vil folk roe seg ned, og hasj ville blitt brukt veldig likt som i dag, bare uten at folk må prøve å skjule det.

 

Jeg kunne gått frem og tilbake i evigheter, som vi har gjort lenge, men velger å avslutte men en kort konklusjon.

 

Hasj har negative og posivie sider. Og har både forlemper og ulemper ovenfor lovlige rusmiddler. Men som bruker selv, mener jeg at samfunnet Norge ikke er klar for en full legalisering. Men Politiet burde se gjennom fingrene på småbruk, behandle det mer som bruk av alkohol på offentlige steder. Så lenge det sjer smått og privat må folk få holde på.

 

Det eneste umoralske jeg ser med dealing av hasj i små doser er stattesnytt. Jeg kan ikke komme på noen praktiskt måte å gjøre noe med dette, men hvis alle skulle stått for alt det ulovlige de har gjort, ville hele verden sittet i fengsel.

 

Så lenge du vet når du IKKE skal røke, vil det gå bra

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Hasj er idiotisk. Er ikke noe kult med det heller for de som tror det.

 

Hvorfor tok du deg tid til å skrive et så godt argument som det?

Hadde du brukt det viss det var kult?

Hvorfor lar moderator stå?

7721973[/snapback]

 

 

1: Jeg tok meg tid til å skrive det, for å si min mening.

2: Nei, det hadde jeg ikke.

3: Fordi det var godt sagt.

 

Edit: La til sitat.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Alkohol:

-Dreper hjerneceller, hasj bedøver

-Gjør en person aggressiv

-Skader kroppen generellt

-Koster samfunnet MYE både direkte og indirekte

-Rusen av alkohol nedsetter kritisk sans

-Rusen av alkohol nedsetter vurderingsevnen

-Alkohol er ett problem

 

Alt har sine pro. og cons., så å komme å si at hasj er verdensfiende nr.1 blir for dumt. Skal ikke synse om hvordan ting ville blitt dersom hasj ble lovlig, men dere ser kanskje den røde tråden i innlegget mitt :)

7718671[/snapback]

Alkohol gir ikke sinnsykdommer som alzheimer og paranoia. Og omtrent ingen varige skader. I forhold til hasj.

7721635[/snapback]

 

 

Hvor gammel er du egentlig ? Du virker VELDIG uopplyst, som tror at alkohol ikke gir varige skader da det dør 1000talls mennesker hver eneste dag pga. alkohol.

Lenke til kommentar
Alkohol gir ikke sinnsykdommer som alzheimer og paranoia. Og omtrent ingen varige skader. I forhold til hasj.

7721635[/snapback]

kan du finne noen kilder til dette?

for dette er jeg veldig nysgjerrig på, siden det motsatte er bevist.

 

veit du også hvr mange som dør hvert år, som følge av å ha røkt cannabis, i forhold til alkohol?

Lenke til kommentar
Alkohol gir ikke sinnsykdommer som alzheimer og paranoia. Og omtrent ingen varige skader. I forhold til hasj.

7721635[/snapback]

Neivel, så å miste balansen, ikke klare å gå stødig, konstant skjelving, nedsatt hjernefunksjonalitet og denslags regner du ikke som "varige skader" ?

7722818[/snapback]

Stikkord: "I forhold til hasj."

 

Men jeg er uansett ikke så forbanna interessert i overbevise dere, for overbevist blir dere uansett ikke. Går og runker og legger meg, natta folkens.

Lenke til kommentar
Stikkord: "I forhold til hasj."

 

Men jeg er uansett ikke så forbanna interessert i overbevise dere, for overbevist blir dere uansett ikke. Går og runker og legger meg, natta folkens.

7722958[/snapback]

Så vidt jeg vet vil en som har gått på hasj ganske lenge og en fyllik, ha sitt å stri med begge to. Hverken hasj eller alkohol ser jeg på som positive ting i overdreven grad, selv om jeg nyter alkohol selv. Jeg er også "gammeldags" og ser på hasj som en uting selv for nytelse, men på grunn av politiske prinsipper støtter jeg selvsagt en legalisering av det.
Lenke til kommentar
@ eilertsen

- Inngangsportal til flere stoffgrupper

Hva mener du med det? at en blir avhengig av andre stoffer av å prøve hasj?

nei. eneste grunnen til at det er det i noen tilfeller, er at det er ulovlig. en regulering ville ha endret på det.

 

7719397[/snapback]

 

Årsaken til at hasj regnes som en inngangsportal til sterkere stoffer er blant annet at enkelte som prøver hasj liker det. Dermed prøver de det flere ganger. Etterhvert synes de at rusen de får av hasj blir mindre og mindre, og får lyst til å prøve noe sterkere for å kunne oppleve den samme rusen som de hadde første gangen.

 

Og dermed går de over til andre stoffer som er farligere og mer avhengighetsskapende.

Lenke til kommentar
@ eilertsen

- Inngangsportal til flere stoffgrupper

Hva mener du med det? at en blir avhengig av andre stoffer av å prøve hasj?

nei. eneste grunnen til at det er det i noen tilfeller, er at det er ulovlig. en regulering ville ha endret på det.

 

7719397[/snapback]

 

Årsaken til at hasj regnes som en inngangsportal til sterkere stoffer er blant annet at enkelte som prøver hasj liker det. Dermed prøver de det flere ganger. Etterhvert synes de at rusen de får av hasj blir mindre og mindre, og får lyst til å prøve noe sterkere for å kunne oppleve den samme rusen som de hadde første gangen.

 

Og dermed går de over til andre stoffer som er farligere og mer avhengighetsskapende.

7724410[/snapback]

det er det alle tror, men det er bullshit det du sier.

 

grunnen til at det er det, er forbudet, da du må inn i et "kriminelt" miljø for å få tak i det. de du kjøper av kan også selge andre stoffer, som han kanskje får deg til å prøve noen ganger. ;)

hadde det da vert refulert fra statens sin side, eller noe sånt, ville ikke dette ha skjedd, da du ikke hadde trengt å blande deg inn i "kriminelle" miljøer for å få tak ti.

 

Og Larzemannen, jeg venter fremdeles på svar

Alkohol gir ikke sinnsykdommer som alzheimer og paranoia. Og omtrent ingen varige skader. I forhold til hasj.

kan du finne kilder til dette, fra annet enn wikipedia? helst totre sider som viser til seriøs forskning om dette.?

 

 

Og til alle: hvor mange dør årlig av cannabis i forhold til akohol?

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar

Tenker du da på død som en direkte konsekvens av for mye cannabis, eller død på grunn av effektene av cannabis? (Kjøre seg i hjel, hoppe utfor en bru, hva vet jeg)

 

Har prøvd å finne sikre kilder til dødelig dose, og hvor mange som har dødd, men finner bare usikre kilder. Hovedvekten av de påstår at dødelig dose av cannabis er så høy at det er så godt som umulig å få det i seg om man ikke tar det intravenøst. Noen har også vist til dødelig dose ved røyking, men hva denne er har jeg ikke helt funnet ut ennå.

Lenke til kommentar

Sist gang jeg røyka pot:

 

Kort tid etter at jeg tok det siste trekket kjente jeg at jeg ble veldig varm i brystet.

Etter en liten stund røyser jeg meg opp fra sofaen for å hente en film, og da kjenner jeg at hjertet mitt dunker unormalt hårdt og fort.

Jeg setter meg fort ned i sofaen igjen og ser på tvn.

 

Tar hånden på hjertet og kjenner at det dunker jævelig fort, men så plutselig dunker hjertet svakere og tregere for vært dunk.

Når det er så svakt at jeg såvitt kjenner slagene blir jeg redd og hopper opp av senga.

Da kjenner jeg at hjertet fort begynner og dunke fort og hårt som før.

Legger meg ned igjen og det samme skjer.

 

Jeg er jo livredd for at hjertet mitt plutselig skal stoppe så jeg hopper jo opp vær eneste gang.

Jeg gjør dette i kanskje 1-2 timer og det er enda like jævelig. Jeg tenker at jeg ikke klarer dette mere, så jeg legger meg bare ned for og sove.

 

Hva i all verden er dette? Etter det jeg har hørt og lest rundt omkring er det bare jeg som "tenker for mye", men er skeptisk :hmm:

 

EDIT: Når hjertet banket hardt kom det en slags høy pling/klokke-lyd i takt med hjerte"rytmen".

Ingen av vennene mine så på meg at det var noe spes med meg bortsett fra at jeg spratt opp og ned av sofaen.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

da tenker jeg på at du har fått i deg for mye THC, slik at kroppen ikke greier mere.

 

Men her er det vel vanskelig å finne konkret info, om hvor mange som dør av cannabis.

Har sett flere dødsraporter der det er ment at de har dødd av cannabis, men så har de bare sjekket om de har THC i blodet, og stoppet der, og skyldt på det... skal se om jeg finner det igjen etter jobb i dag.

 

Og uten at jeg kan bekrefte det nuh, så mener jeg at man måtte røyke ca 4 kilo+/- hasj for å få overdose, og lenge før den tid, så har du sovna :p

 

edit:

@Lakus

det du merket da, var at du fikk litt hjertebank elns. det er ikke farlig, men det kan være litt skremmendes når du har røyka :p blitt redd av det før jeg å, men ikke så redd.

Hjertebanken var kanskje ikke så høy som du først trodde, men du merket at hjertet banket fortere, og du ble redd, og da banket det fortere.

det er litt noja.

 

Men så er det lett å bli litt redd når du røyker også, er kanskje en god ting, så du ikke gjør noen dumme og halsbrekkende ting :p

og hvis en får noja, og skriker det ut: polti polti eller noe, så får nesten alle noja :wee:

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...