Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hasj - Resultater av bruk, hva kan skje?


Aalton

Har du prøvd hasj?  

558 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • Ja.
      211
    • Nei.
      334
    • Ønsker ikke å si.
      13


Anbefalte innlegg

Synest hasj er gale av erfaring. Er håpløst og argumentere for og i mot ett rusmiddel som på mange måter er betre en alkohol. på alle måter..

 

Men for å endre vinkelen litt på diskusjonen;

hvorfor fremme en sak for hasjen i ett samfunn der vi i større og større grad sliter med mentale utfordringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi det er ikke alle som sliter med mentale problemer heller. Avkriminalisering syntes jeg hadde vært et bra alternativ.

Folk får jo alt slags mulig tabletter osv av legene som jeg vil påstå ikke er no bedre en cannabis.

8272333[/snapback]

 

Synest egentlig kriminalisering av alkohol fyll hadde vert betre..

Lenke til kommentar
Synest hasj er gale av erfaring. Er håpløst og argumentere for og i mot ett rusmiddel som på mange måter er betre en alkohol. på alle måter..

 

Men for å endre vinkelen litt på diskusjonen;

hvorfor fremme en sak for hasjen i ett samfunn der vi i større og større grad sliter med mentale utfordringer?

8272268[/snapback]

hvorfor skal en la narkotikapolitikken være slik som den er i dag?

det er jo alt for tydelig at den ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Synest hasj er gale av erfaring. Er håpløst og argumentere for og i mot ett rusmiddel som på mange måter er betre en alkohol. på alle måter..

 

Men for å endre vinkelen litt på diskusjonen;

hvorfor fremme en sak for hasjen i ett samfunn der vi i større og større grad sliter med mentale utfordringer?

8272268[/snapback]

hvorfor skal en la narkotikapolitikken være slik som den er i dag?

det er jo alt for tydelig at den ikke fungerer.

8272371[/snapback]

 

hvordan fungerer den ikke da? utgrei slik eg forstår hva du sikter til

Lenke til kommentar
Synest hasj er gale av erfaring. Er håpløst og argumentere for og i mot ett rusmiddel som på mange måter er betre en alkohol. på alle måter..

 

Men for å endre vinkelen litt på diskusjonen;

hvorfor fremme en sak for hasjen i ett samfunn der vi i større og større grad sliter med mentale utfordringer?

8272268[/snapback]

hvorfor skal en la narkotikapolitikken være slik som den er i dag?

det er jo alt for tydelig at den ikke fungerer.

8272371[/snapback]

 

hvordan fungerer den ikke da? utgrei slik eg forstår hva du sikter til

8272405[/snapback]

Vg hadde en artikkel for en stund siden, der konklusjonen var at det tok kortere tid å få hasj på døra, enn det var med pizza...

stikk en tur til oslo, gå rundt, gå langs akerselva, og du vil se at den ikke fungerer.

 

Men gidder ikke utdype mere, det finnes mange andre tråder om dette temaet som du kan lese i ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Åhh! Idioti å bruke hasj:

 

- Skadelig for lungene

- Rusen av hasj nedsetter kritisk sans

- Rusen av hasj nedsetter vurderingsevnen

- Rusen av hasj forsterker daværende sinnstilstand, kan derfor framkalle paranoide og agressive tilstander hos bruker.

7718165[/snapback]

 

Prøver ikke å si at det er ok å røyke hasj, men mye av det du nevner er ting som kan skje ved bruk av andre ting. De tingene over er/ kan være bi virkninger av alkohol/røyking. Alkohol kan også gjøre personer voldelige.

Endret av Zenzen
Lenke til kommentar
Åhh! Idioti å bruke hasj:

 

- THC er fettløselig, ligger i kroppen i lang tid.

- Inngangsportal til flere stoffgrupper

- Gjør en person sløv og apatisk

- Fremkaller psykiske sykdommmer i ung alder

- Skadelig for lungene

- Røyking av hasj i aluminiumsfolie øker risikoen for altzheimers syndrom

- Rusen av hasj nedsetter kritisk sans

- Rusen av hasj nedsetter vurderingsevnen

- Rusen av hasj forsterker daværende sinnstilstand, kan derfor framkalle paranoide og agressive tilstander hos bruker.

- Hasj er et ulovlig rusmiddel

1- Det betyr ikke at du er rusa, den kan ligge i kroppen i opptil en måned, avhengig av hvor ofte og mye du røyker... ser ikke noe galt med det... hva er så det?

2- Fordi det er ulovlig, gidder ikke utdype mere... du burde skjønne slik.

3- En del av rusen, ingen forskning har vist at du blir slik varig av å ha røyka, men versågod å finn ;)

4- Utdyp :) jeg har ikke psykiske sykdommer... jeg kjenner noen med det, men ingen av de har så mye som rørt cannabis...

5- Alkohol er skadelig for leveren, men hvis du røyker marjuhana reint, vil "skadene" være mange ganger mindre enn hva vanlig tobakksrøyk er... Man kan også spise hasj, men da ser jeg ikke hvordan man skader lungene... forklar...

6- Derfor du alltid skal ha en maiser liggendes ;)

7- So? du er jo rusa, en del av rusen.

8- samme som ovenfor.

9- Paranoja kan forekomme hos "ferske" brukere, hyppigere enn med "erfarne" brukere, du kjenner ikke til rusen... Jo mere du har røyket jo sjeldnere får du noja.

Du får også mye lettere latterkrampe av å røyke, det gjør deg i godt humør.

Det at folk får agressive tilstander skal du få lov til å utdype mere, jeg har aldri sett dokumentasjon på at cannabis gjør deg voldelig.

10- Hasj er idiotisk å bruke fordi det er ulovlig?

Det er noe av det dummeste jeg har hørt.

Så da betyr det at hvis det er noe du liker som plutselig blir ulovlig, så liker du det plutselig ikke lenger?

 

Cannabis er et av de minst skadelige rusmidlene man har, jeg kan ikke skjønne hvorfor alkohol er lovlig, og ikke cannabis.

 

Etter en libelarisering av cannabis i England, så har bruken gått ned, det har også blitt færre som har gått over til sterkere stoffer.

 

Men regner med at du heller ikke drikker alkohol, siden cannabis er så "farlig"? Alkohol må jo være reine dødsgiften for deg... en halvliter øl, og du er hekta?

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar

I mine øyne er det mye bedre, både for deg selv og dine omgivelser, å bruke cannabis enn alkohol. Tenk på all elendigheten alkohol fører med seg, og alt det dumme det får folk til å gjøre.

 

En person som drikker alkohol kan si og gjøre ting han aldri ville gjort ellers, oppføre seg voldelig, og i verste fall drikke seg så full at han spyr og eventuelt dør. Tenk på alle de mennesker som drikker seg i hjel, slår kone\barn i alkoholrus, kjører seg ihjel, etc.

 

En person som istedet for å drikke seg full, heller røyker cannabis, vil under rusen være 100% bevisst over hva han gjør, og faktisk være svært forsiktig med hva han sier\gjør, stikk motsatt av hva alkoholrusen fører til.

 

Når det kommer til "resultater av bruk", er dette også avhengig av hvor mye man bruker stoffet. For å sammenligne det med alkohol, norges mest brukte rusmiddel: Drikker man hver dag, risikerer man svært mange sykdommer som skrumplever, skader på personligheten, skader på nervesystemet, fettlever og skrumplever, mangel på viktige stoffer, hjertesvikt, betennelse i bukspyttkjertelen, magekatarr og magesår, fosterskade, og generelt ett kortere liv. Kilde: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321679

 

Hvis en person røyker cannabis hver dag, noe som heller ikke er heldig, risikerer ikke personen noen av disse forferdelige lidelsene og sykdommene. Det eneste som kan forekomme er, såvidt jeg vet, dårligere konsentrasjon, korttidshukommelse, og i ekstreme tilfeller lungekreft (men langt fra så ille som ved tobakksrøyking).

 

Alt med måte!

 

-Erlend

Lenke til kommentar
Hvis en person røyker cannabis hver dag, noe som heller ikke er heldig, risikerer ikke personen noen av disse forferdelige lidelsene og sykdommene. Det eneste som kan forekomme er, såvidt jeg vet, dårligere konsentrasjon, korttidshukommelse, og i ekstreme tilfeller lungekreft (men langt fra så ille som ved tobakksrøyking).

8444522[/snapback]

Det du nevner der om røykere, er delvis feil, untatt lungekreften, men den kommer av røykingen, men man kan også spise cannabis, og bli ruset...

Men de andre lidelsene er bare midlertidige, la oss si at du røyker masse hver dag i et par år, da kan folk merke at du røyler ofte, med det som er nevnt. Men når du da har gått et par måneder "clean" så er du tilbake som før du startet. det er ikke bevist at cannabis gir slike varige skader. Den dreper ikke hjerneceller som alkohol, den bare bedøver de, så når du er nykter, så våkner de bare til live igjen. ;)

Lenke til kommentar
Sant nok! Men du forsto i hvilken sammenheng jeg skrev det, ikkesant?

8444605[/snapback]

jepp.

tenkte først jeg skulle bare slrive et par setninger, men ble så revet med :p hehe

 

Men kan legge til at jeg ikke vil anbefalle folk å røyke masse hver dag, det kan ødelegge mye.

Kanskje ikke så mye helse, men andre ting i den aktuelle perioden.

Fyrings er jo ikke gratis, så jo mere du røyker, jo dyrere blir det.

du kan bli kjent med andre folk, "dealere" osv.. som driver med andre stoffer, som du også kan bli litt glad i.

 

Men har også sett folk som vistnokk bare har ruset seg ofte i 10-20 år på bare cannabis, du ser de har ruset seg hver dag i en del år. og slik har de nok vert en stund.

 

MNen som en ikke kan få sagt nok, det er stor forskjell på bruk, og missbruk... ;)

 

Edit: @ Armen min:

det er vel riktig, det kan vel være fra rundt en uke til rundt en måned, men det kommer litt ann på hvor mye, og hvor lenge vedkommende har røyka, sikkert et par andre småting som spiller inn også...

Men poenget er at du er tilbake til "normalen" uten at noen skade har skjedd etter å ha ruset seg på det en stund.

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

jeg mener nå at AAALLT er farlig om du tar for mye av det. spis maaaassse tomater. BOOF your dead!..

 

men uansett. Nå har ikke jeg sett gjennom alle postene (har ikke tid) så jeg satser på at det ikke har blitt sagt før her.

 

DERE BØR se en ny film som heter Super high me. handler om det samme konsepte med han som spiste mcdonalds mat i 30 dager. :) ganske fin dokumentar om pot.

Super high me

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fant ett innlegg på nettby her som jeg tenkte å dele med dere.

 

"hei alle dopskaller der ute...

jeg heter Tom og er ikke redd for å si at jeg har røyket harsj i 15 år+.

Å si at harsje ikke er dop! vel jeg vet ikke helt hva jeg skal si på det da...Men jeg begynnte for å være en av de jeg hang med,å for at det var spennende...og deilig etter vert.

Så kom jeg så langt at uten hars ingen matlyst,uten harsj ingen søvn,uten harsj ingen morro...Så da ble ikke harsj dop,men medesin slik jeg så det da.

Men det er harsjen som gir deg matkick,å du sovner godt etter hvert...Men over tid føkker denmed deg så du ikke gidder mat uten et trekk,eller du får ikke sove uten et trekk eller fem.Så å si at harsj ikke er dop det er noe BULL...å innerst inne så vet du oxo det du som startet denne siden,eller har du nettopp begynnt å lære deg å røyke??...Bli rusa på livet sa de...HAHAHAHAHHAH.Ja da har de ikke røyka lenge som meg...Livet suger uten harsj,harsj er det eneste som får meg rolig i hode,kropp og sjel....Men har nå etter 15+ år innsett at JO HARSJ ER DOP OG IKKE MEDESIN for min del....Men jeg nekter ingen et trekk en gang i blant bare ikke så ofte som et par ganger i uka engang..For du kan liksom ikke bli avhengig av harsj.....HAHAHAHHAAH:

Jo da det kan du,psykisk....å den er sterk psyken deres ikke sant...de fleste liker å tru det....Er den ike det å du innrømmer det så hold deg langt unna harsj....De fleste i norge har prøvd det i ung alder....jeg oxo...sitter her enda..32 år å heil føkka på grund av rushelvete...da snakker jeg ikke bare om harsj,men som folk sier den kan innlede til sterkere...ikke at du føler du vil/må ha sterkere stoffer...men for at de du nå har som venner er røykere og inne i den gruppen er det altids noen som har kontakter til amfetamin,cola,heroin...piller.

Så,den fører som oftes til at du prøver anet oxo.Mye godt der ute som er dødlig over lengere tid.

 

For min del så pisser jeg for å bli ren,trapper ned...for å slutte på dagen har jeg ikke en sjanse t

Psyken min var sterk før men nå er den tynnslitt av at jeg røyker hars...folk på gata vet det,lita byggd,rykter som får deg isolert,du blir aleine...for mange av dine nå dopvenner ofrer deg for dopen til slutt...noen er jævla lojale...men de er slike som har innsett at dette er ikke bra egentlig.

Så før du sier at harsj ikke er dop....tenk lenge på det å snakk med folk som har røyket over lang tid,daglig....og ikke har noe mening med livet på grunn av harsjen....."

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...