Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Opne porter i 3com og SpeedTouch 510i

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg har eit Thomson SpeedTouch 510i modem, som er koblet i en 3com trådlaus router.

eg ville gjerne ha opna noen porter i ruteren.

eg har lest litt rundt å det virke som om du må sette modemet i noen som heiter "brigde modus" ?

noen som kan fortelle meg kva eg skal gjere?

eg er heilt blank.

Tusen Takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du er heilt blank er underforstående den sikreste måten. Setter du speedtouchen i bridgemodus må du sette inn nytt PPoE passord i 3comen.

Med Speedtouchen som router:

1.Finne ip-adresse til modemet: Frå start i menyen, klikk på kjør. skriv "CMD".skriv "ipconfig". se etter DHCP addresse eller gateway.

2. Denne er da addressen til modemet. Skriv ned denne.

3. Sett den trådløse routeren i stikkontakten og koble til med en kabel uten at den trådløse routeren er koblet til modemet.

4: Gjør pkt 1 for den trådløse routeren for å finne dens ip-adresse. Denne addressen må du skrive inn i intermettleserens adresselinje (samme feltet som man skriver feks www.vg.no).

5. I menyen til trådløse routeren; Endre IP-addressen til trådløs routeren til samme undernett som modemet. Eks ip-adresse til routeren 192.168.62.1, og ip-adresse til modemet; 192.168.1.1. Endre ip-adresse til 192.168.1.2

6. Koble kabelen fra modemet i i en av switch portene (1-4) i trådløs routeren. Koble en kabel videre til datamaskinen.

7. Endre default passord til trådløs routeren (default passord følger med routeren, men kombinasjoner er admin;1234, admin;admin, root;admin,root;1234

8. Sjekk at internett virker.

9. Koble til routeren og sett passord til det trådløse nettverket om pkt 8 er i orden. I menyen er det ca Wireless, setup, encryption/security.

10. Fungerer det ikke?; post i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...