Gå til innhold

2-minutters hatet (En klassisk scene fra "1984")

Anbefalte innlegg

Klippet er 4 min langt. To og et halvt minutt ut kommer ansiktet til "Goldstein" på skjermen, og hatet får fullt utløp. "Goldstein" er en slags "Bin Laden" i "1984", en erkeskurk og samfunnstrussel nummer én, som aldri kan fanges.

http://www.youtube.com/watch?v=7iwfIJiIGNk

Er dette de nærmeste ti-tyve åra i et nøtteskall?

Kommer vi til å få stadig mer av dette etterhvert som ressursene blir stadig knappere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommentator,

Jeg ser absolutt poenget ditt. Men hvis du ser på det som nå skjedde i Somalia.

Man bombet etter tre Al Qaida-mistenkte. Og endte opp med å drepe 70 (?) nomader. Og så har du masse folk som synes dette er helt greit(!)

For nomadene var sikkert av samme ulla...

Da ser du vel at du har å gjøre med en effekt som den i "1984"-klippet som har virket ganske så effektivt?

Lenke til kommentar

Propagandaeffekten...joda.

Men bin Laden er jo en reell trussel(forutsatt at han ikke bare er en propagandamyte da...). Og amerikanerne er ikke kollektivister.

Når det gjelder "collateral damage", tror jeg det har mer å gjøre med manglende virkelighetsforståelse enn hat. I amerikanske actionfilmer dør aldri tilfeldige sivile, samme hvor mye skade helten gjør på omgivelsene når han slåss mot det onde.

Lenke til kommentar

>"Når det gjelder "collateral damage", tror jeg det har mer å gjøre med manglende virkelighetsforståelse enn hat."

Godt poeng. "To-minutters-hatet" er primitivt. I dag er det mye mer "raffinert", og vi kan meie ned nomader helt uten hat...

------------------------

Har vi her et eksempel på hvordan enkelte flyr høyt på å piske opp hat? :

I sitt nye ukentlige show ( på Fox News ) har Sean Hannity en sekvens der han utpeker denne ukas "enemy of the state".

Første ukes "enemy" ble Sean Penn.

http://electioncentral.tpmcafe.com/blog/el...the_state_award

( "To watch the segment and find out, view our YouTube here." Hvis du klikker på linken kommer siden opp på nytt, med videoklipp-rute nederst. )

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...