Gå til innhold

Kjøp av nytt skjermkort

Kerbarus

Anbefalte innlegg

Ja, som emnet sier, så skal jeg til med å kjøpe et nytt skjermkort. Selv om det ikke er så innmari lenge siden jeg kjøpte hele maskinen.

Uansett, jeg lurte på om noen hadde noen forslag til et ikke så innmari dyrt skjermkort som er bra nok til at det er verdt å bytte det med mitt nåværende kort. Prisen skal helst ikke overstride 2500-3000 kr. Her er spesifikasjoner av PC'en min.

Er ikke helt sikker på hovedkortet men det støtter PCIe og det er vel bare det dere trenger å vite

CPU: AMD athlon 64 3700+ 2.2 Ghz

Skjermkort: nVidia GeForce 6600 GT (128 mb)

RAM: 4x512 mb twinmos DDR 3200

Jeg spiller ganske mye, så jeg trenger helst et kort som yter masse når det kommer til grafikk. Så, noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU kan forsåvidt være mindre av en flaskehals om man kjører i de høyere oppløsninger med antialiasing osv, da vil belastningen ligge mer på skjermkortet enn CPU. Men om du skal satse på kort i øvre sjikt som X1950XT/XTX (eller 8800-serien fra Nvidia), så bør du vel helst kjøre på en dobbelkjerne-CPU som X2 4600/5000+ for å unngå begrensninger i det hele tatt. Ellers kan du steppe ned et hakk og kjøpe f.eks et 7900GTO 512MB som også kan være et godt kort. (De går vel enda for ca 2200,-).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...