Gå til innhold

Hva er best av disse våpnene?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og en kamerat driver å diskuterer følgende tema: hvilke er best, High Warlord's Spellblade sammen med High Warlord's Tome of Destruction eller Staff of the Shadow Flame?

Vi har konkludert med:

HWL's Tome of Destruction + HWL's Spellblade:

14+17 = 31 Stamina

16+8 = 24 Intelect

0 = 0 Sprit

1 % Crit

92 Spelldamage

Staff of the Shadow Flame:

24 Stamina

29 Intelect

18 Spirit

2 % crit

84 spelldamage

Jeg mener at staffen er klart bedre (kanskje fordi jeg har den selv), men han mener motsatt. Så jeg trenger litt hjelp til å overbevise han, eller motsatt.

Endret av ScatexX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9 av 10 tillfeller så er staven bedre. Syns selv staven er best uansett PvP eller PvE pga av den critten extra gir mere DPS en den lille forsjellen i +dmg. HWL settet kan väre bedre om du har dårlig gear fra begynnelsen og mangler stamina.

Lenke til kommentar

Det er jeg enig i, har Warlock selv (er ikke den som har staffen), og jeg ville heller hatt comboen. Uansett jeg er Elemental Shaman, og mener staffen er bedre - jeg skal ikke skaffe meg komboen, det var bare for å få bekreftelse på spørsmålet.

BTW: Prøvde å skifte emnetittel, vet ikke om det er noe bedre, igjen nevner jeg at det er vanskelig å finne en tittel for emnet.

Lenke til kommentar

Hadde jeg skulle valgt med locken min hadde jeg tatt staffen. Det er jo mindre spelldamage på den som jo er viktig men 2% crit er en god del bedre enn 10 ekstra spelldmg. Det er også mer Intellect på den og Staminaen er fin nok den.

Lenke til kommentar

For en caster med frostbolt eller shadowbolt eller lignende er staff of shadow flame best fordi den har crit OG mye spelldamage. For en shadowprest som for det meste ikke har spells som kan critte så ville jeg heller gått for mye +spelldamage enn crit. Greit nok at mind blast kan critte men tviler på at den blir brukt så mye i raids

Lenke til kommentar
Det er jeg enig i, har Warlock selv (er ikke den som har staffen), og jeg ville heller hatt comboen. Uansett jeg er Elemental Shaman, og mener staffen er bedre - jeg skal ikke skaffe meg komboen, det var bare for å få bekreftelse på spørsmålet.

BTW: Prøvde å skifte emnetittel, vet ikke om det er noe bedre, igjen nevner jeg at det er vanskelig å finne en tittel for emnet.

7717082[/snapback]

Staffen.

Og har man allerede staffen fra før er det uhyre lite lurt å gå etter det andre alternativet, med tanke på hvor mye arbeid som må til og honouren man kunne brukt på andre ting isteden.

Staffen uten å nøle.

Lenke til kommentar

"Jeg hadde tatt staffen"

Med tanke på droprate og hvor mange av dere som har guild som faktisk tar neffy, og hvor stor sjanse det er for at dere får den staffen, hvis den dropper.. og igjen hvis guilden i det hele tatt klarer dragen.

mage og destro/demolock tar staff

afflictionlock tar comboen, mener jeg

Lenke til kommentar

Har GM spellblade og offhand. Sparte dkp til å ta Neffy staven før uberpatchen som gjorde det mulig å få seg grom våpna på en enkel og grei måte.

Valgte å gå for pvp rewards isteden pga det er lettere å anskaffe.

Man har faktisk bare en sjangs pr uke å få seg denne staven.

Ja, da skal den jo som kjent droppe også, du skal også være i en guild som tar Neffy. Det er jeg, men likevel vlagte jeg GM comboen. Forklarer mine synspunkter hvorfor.

Jeg mener comboen er bedre fordi:

Du får mer spellpower. (Viktigere enn +1 crit for en frostmage) Crits er lucky shots. Effektiv spelldamage er det beste for frost mages pve messig. (Mulig staven er bedre for en firemage i pvp) Men hadde jeg vært fire ville jeg brukt comboen for det pga pve. Spelldamage -->Crit anytime for mages.

Nå som TBC her release er stamina en avgjørende faktor, der må også staven se seg slått.

Eneste som jeg liker staven for er Look. Den ser bra ut.

Jeg skal ikke utale meg om hvordan staffen er i forhold til comboen for eks. priest og lock. Mangler innsikt til det.

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor alle dere sier staffen. Kanskje fordi det er zomgwtf Nefarian-drop?

For min del synes jeg at 70 hp og 8 spelldamage er bedre enn 1 crittchance og 75 mana (spirit er så care uansett)

7717484[/snapback]

Må si meg enig der, Lett 70 hp og 8 spell dmg. Er så lett og maxe ut crit på annet gear.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...