Gå til innhold

Nytt kamera. Tips?

Anbefalte innlegg

Hei !

Har tenkt å kjøpe meg et nytt kamera. Siden jeg ikke er profesjonell på noen måte vil jeg ikke bruke så altfor mye penger på kameraet. Men vil jo ha et kamera som tar gode bilder.

Til nå har jeg funnet DETTE som virker ganske bra :) eller ikke? Noen erfaringer?

Jeg har ikke så mye peiling så andre tips eller forslag tas godt i mot!

Takk på forhånd :thumbup:

Endret av loozet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kameraet er helt supert. Kan ta masse gode bilder.

- Med kameraet er litt liten og lett i hånden. Har du store hender, sats på et annet.

Dersom du hra lyst til å bygge ut, finnes det en mengde optikk og utstyr du kan kjøpe i tillegg.

Selv har jeg Canon 30D. Men kjenner flere som har 350D. De tar like gode bilder med samme optikk.

Som du ser finnes et ganske mange tråder rundt 400D. Det er fordi et er et vanvittig bra kamera. Husk at den myke saken bak kamera også har veldig mye å si for kvaliteten på bildene! Lykke til

Lenke til kommentar

Takk for et meget raskt og godt svar :love:

Så 400D er altså et godt kamera :) Jeg har ikke store hender og pølsefingre og det skal passe fint.

Jeg får vel lese noen guider osv for å bli en bedre "fotograf" også. Da skal det vel være mulig å ta noen gode bilder?

Jeg trenger vel et minnekort til. 2gb kort kanskje? Tips til et minnekort? Ser at kameraet bruker CF kort.

Andre tips og foreslag tas godt imot :thumbup:

Endret av loozet
Lenke til kommentar

Man trenger ikke pølsefingre for at både eos 350D eller 400D skal bli for smått.

Jeg har selv Nikon D50 som fungerer knall! Jeg ville satset på det, og heller kjøpt bedre obj.

Marius

Edit: Dra til en butikk på klå på kameraet. Om du syns du klarer å holde det helt greit, er det ikke noe i veien, men du bør kanskje også se på D70s og D50. Jeg syns de sitter MYE bedre i hånden enn Canon 350D. TROR ikke Canon 400D er mye større.

Jeg er 16 år med passe små hender, og 350 var som en ritz skjeks. Griper man for hardt er man redd for å ødelegge det.

Endret av Marius olsen
Lenke til kommentar

Takk for fint svar :thumbup:

16 år jeg også. Vil ikke ha et kamera som er ALTFOR stort heller. Får nok ta meg en tur til noen fotobutikker i byen først ;)

Får snakke med mine foreldre om jeg kanskje kan gå litt opp i pris. Til et Nikon D80. For det så litt bra ut :) Er det verdt prisforskjellen?

Endret av loozet
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg kjøpte meg ett Nikon D70s og har brukt det i noen uker, ble overtalt av noen kompiser til å bytte til 400D fra Canon.

Det angrer jeg stort på. D70 har etter min mening, mye bedre meny og har en følelse av ett ekte kamera. 400D virker som et leke kamera i forhold.

Har ikke brukt 400en mer enn noen dager, men jeg har åpent kjøp på dette i 2 uker og jeg kommer til å bytte tilbake i løpet av den tiden.

Hvis du er som meg, og skal i første omgang bruke kameraet "rett ut av boksen", så tror jeg du får mye mer glede av Nikon, bla pga objektivet som følger med.

Std blitzen til nikon er også myyye bedre etter min mening.

Ps. min erfaring med DSLR er ikke mye å skryte av, men jeg merker allikevel at det er stor forskjell på disse to. Og hva oppgradering til D80 angår, så ville jeg heller lagt de kronene i en blitz og muligens i ett pent brukt macro objektiv eller noe.

Lykke til ;)

Endret av trazh
Lenke til kommentar
Takk for fint svar :thumbup:

16 år jeg også. Vil ikke ha et kamera som er ALTFOR stort heller. Får nok ta meg en tur til noen fotobutikker i byen først ;)

Får snakke med mine foreldre om jeg kanskje kan gå litt opp i pris. Til et Nikon D80. For det så litt bra ut :) Er det verdt prisforskjellen?

7715829[/snapback]

Jeg syns du kanskje bør gå for D70s og heller spare til blitz/obj. D80 kan ikke være så altfor mye bedre. Så når du første er nybegynner kan det være greit å føle seg litt fram.

Men lykke til, og håper du går for Nikon da de har mye å gi deg ;)

Lenke til kommentar

Litt Nikon-orientert:

D80 er verdt pengene om du har råd...

1. Søkeren i D40/80/200 er mye bedre enn D50/70s sin søker

2. 2.5" LCD i D40/80/200 vs 2" i D50/70s - og mye høyere oppløsning på 2.5" LCD

3. Mindre ISO-støy på D80/200 vs. D50/70 ved ISO800->1600

4. AUTO-ISO funker faktisk bra på D80/200!

5. 10mpixeler vs. 6.1, ingen stor revolusjon, derfor også på femteplass i lista.. :p

Pass dog på å handle D80 med 18-70 objektivet, 18-135 har mer forvrengning.

(men om du trenger den ekstra telen til 18-135, så funker det jo)

Generelle forskjeller - Canon 400D vs. Nikon D80:

1. D80 har bedre ergonomi - 400D blir for lite.

2. 18-55mm EF-S objektivet til 350D/400D er en vits i forhold til Nikkor AF-S 18-70mm

3. Canon har flere objektiver med bra fast blender og IS enn Nikon.

... Det var vel det jeg kom på i farta..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...