Gå til innhold

Telekiosken svindlet meg!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er klart sånne ting kan skje. Men det er neppe gjort med hensikt. I en hektisk hverdag kan sånne ting skje. Det er ikke så lenge siden jeg oppevde dette selv. Jeg hadde lånt ut en K510 til en kunde som skulle sjekke dekning på denne i forhold til en K750. Telefonen ble levert tilbake et par timer senere. Så blir den lagt på min kontorplass. Derligger den et par dager før en overivrig selger finner ut at han skal selge denne til en kunde uten å først sjekke om den har vært brukt. Det kostet meg en blåtann handsfree som kompansasjon til en missfornøyd kunde, pluss at jeg måtte gi henne en ny telefon....

Men det er ikke alltid forhandleren sin skyld heller. Jeg har opplevd å få brukte telefoner fra importør også. Faktisk har jeg opplevd å få telefon med knust display fra landets største importør :)

Lenke til kommentar
Snip

7804339[/snapback]

Er det faktisk slik at dere selger telefoner som dere finner inne på kontoret? :dontgetit: Det er vell ganske åpenbart at disse er brukt. Skal ikke nye telefoner ligge i eske uten batteri, men beskyttelse? :dontgetit:

7804436[/snapback]

Det er vel ikke verre enn å ta ut batteriet og legge det tilbake i posen sin?

Det kan jo være at telefonen har vært testet av en kunde en dag f.eks., men uansett skal den selvsagt ikke selges som ny, men hvis han har fått ny telefon så skal vel alt være i orden?

Lenke til kommentar
Kjøpte en HTC TyTn hos Telekiosken på Lade i Trondheim sist uke. Vel hjemme gikk den rett på laderen og spenningen var stor. Til min forskrekkelse oppdaget jeg at det lå gamle SMS-meldinger på telefonen! Jeg hadde fått en brukt telefon :mad: Første melding var datert mai 2006, deretter var det 3 meldinger fra oktober i utboksen. Telekiosken selger altså brukte telefoner som om de var nye! Det bar selvølgelig rett ned på sjappa og der måtte jeg levere inn vidunderet slik at de kunne få ut en ny en......? Gudene vet fra hvor, men jeg ble lovt at de skal ringe meg på mandag. Blir spennende å se om så skjer. Burde vel ha hevet kjøpet , men i og med at det sikkert ville bli mye mas vedr. binding til Telenor droppet jeg dessverre det. Er så sur at jeg tror ikke hjertet tåler stort mer :thumbdown: Betalte 5800,- for dingsen. 12 mndr. binding .

7714800[/snapback]

Vi har da vidderlig ikke svindlet deg. Vi har gjort en feil da du fikk en demobrukt telefon. Dette skjedde desverre da den ansatte som solgte deg telefonen, ikke hadde blitt opplyst om det. Det tar vi selvsagt på vår kappe. Vi burde selvsagt ha merket denne telefonen. Det du derimot burde ta med i ditt innlegg er at vi ordnet opp når du kom tilbake i butikken. Du får en ny telefon, som vi bestiller rett fra leverandør og vi gir deg i tillegg en gratis billader for den feilen vi har gjort.

Vi svindler ikke kundene våre.

Mvh

Andreas

NK Koordinator

Telekioskene i Trondheim

Lenke til kommentar

Dette synes jeg var veldig mye unødvendig kritikk av telekiosken. Med uthevet skrift at de selger brukte telefoner som nye. Du legger fram saken som om dette er en ren rutine hos telekiosken.

Du gikk ned der en time etterpå, og de løste saken på stedet og bestilte en splitter ny telefon til deg direkte fra importør og du får en billader på kjøpet.

Dette er etter min mening GOD service. Det har skjedd en glipp hvor en ansatt ikke har fått beskjed om at det er en demo-telefon.

Slike ting kan skje, og var jo absolutt ikke med hensikt. menneskelig svikt skjer i alle bransjer og er vanskelig å ungå.

Telekiosken tok det fulle og hele ansvaret (selvfølgelig) og optrådde etter min mening profesjonellt.. Jeg synes ikke på noen måte at du har blitt behandlet dårlig, og siden du får en splitter ny telefon og en billader på grunn av en liten glipp synes jeg du skal slutte å syte.

Siden saken løste seg såpass raskt synes jeg det var unødvendig av deg å legge ut denne tråden overhodet!!

men etter at telekioskens koordinator gav deg svar på tiltale ble det jo slutt på klaginga di også.. Finn noe annet å få ut agresjonen din på.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Og siden saken nå er løst tror jeg vi skal roe ned kritikken av trådstarter - han var sikkert frustrert og ville få det ut.

Det skal legges til at siste innlegg fra trådstarter er flere dager før tilsvaret fra telekiosken, og at det nå er 5 timer siden telekioskens svar. Så siste innlegg her er litt over the top, så nå roer vi oss ned.

Lenke til kommentar
Jeg ser absolutt ikke problemet. Hvis forhandleren ikke hadde ordnet opp, hadde det vært et problem. Mye syt med stor skrift for så lite.

7804991[/snapback]

Allikevel legger amobil saken ut på forsiden...

Dette gjør jo at telekiosken går fra å bli hengt ut i ett forum, til å bli hengt ut i en av de større presseaktørene i norsk mobilmarked...

Det er svært sjelden att stormer i småglass får førstesideplass på metrologiske nettsteder...

Lenke til kommentar

Var SMSene skrevet på norsk ? Jeg har selv stått og konfigurert PDAer som kommer rett fra fabrikk som har hatt SMS faktisk. Disse var da ikke med std. ASCII tegnsett. I tilfelle de selger brukt til "ny" pris burde de slå av et par hundrelapper + selvfølgelig opplyse kunde om det. En PDA "blir som ny" ved å ta en hardreset. Dette kunne Telekiosken gjort på en-to-tre mens du var der. Hadde dette skjedd med i-mate kunder (Jeg er i-mate support ansvarlig) hadde jeg ringt de og spurt hva slags rutiner de har. Slik eller annen dårlig kundebehandling aksepterer ikke vi. HTC TyTN er forøvrig en bra PDA. Blir spennende å se hvilke nye telefoner som presenteres på 3GSM (verdens største mobilteknologi messe) i februar :-)

Når du får ny PDA, sjekk at du må igjennom en prosedyre der du kalibrerer skjerm ved å trykke midt i kors 4-6 ganger, setter tidssone, cut&paste, osv. Da kan du være sikker på at tlf er hardresetta el helt ny. Se etter fingeravtrykk på skjerm, riper på batteriet..innhold i esken/innpakning av PDAen i plast, etc.

PS! Binding av abonnement - usikker, men tror HTC er operatør-låst. Dette er ikke tilfelle med i-mate..

Kjøpte en HTC TyTn hos Telekiosken på Lade i Trondheim sist uke. Vel hjemme gikk den rett på laderen og spenningen var stor. Til min forskrekkelse oppdaget jeg at det lå gamle SMS-meldinger på telefonen! Jeg hadde fått en brukt telefon :mad: Første melding var datert mai 2006, deretter var det 3 meldinger fra oktober i utboksen. Telekiosken selger altså brukte telefoner som om de var nye! Det bar selvølgelig rett ned på sjappa og der måtte jeg levere inn vidunderet slik at de kunne få ut en ny en......? Gudene vet fra hvor, men jeg ble lovt at de skal ringe meg på mandag. Blir spennende å se om så skjer. Burde vel ha hevet kjøpet , men i og med at det sikkert ville bli mye mas vedr. binding til Telenor droppet jeg dessverre det. Er så sur at jeg tror ikke hjertet tåler stort mer :thumbdown: Betalte 5800,- for dingsen. 12 mndr. binding .

7714800[/snapback]

Lenke til kommentar
Og siden saken nå er løst tror jeg vi skal roe ned kritikken av trådstarter - han var sikkert frustrert og ville få det ut.

Det skal legges til at siste innlegg fra trådstarter er flere dager før tilsvaret fra telekiosken, og at det nå er 5 timer siden telekioskens svar. Så siste innlegg her er litt over the top, så nå roer vi oss ned.

7806432[/snapback]

Om det er så fryktelig lenge siden som du sier, og at saken er løst hvorfor legges det da ut på hjemmesiden til amobil i går fredag 27. januar? For å sverte telekiosken? Ikke et seriøst trekk det heller.

Veldig unødvendig å sverte en hel kjede på den måten, pga en liten bagatellsak. Storm i vannglass som overnevnt..

Lenke til kommentar
Jeg reagerte også veldig på hvorfor de la den ut på førstesiden et par uker etter at saken var avsluttet. Dette var uproffesjonelt av amobil.no.

7810473[/snapback]

Såvidt jeg kunne se i går, sto det ingenting om at saken var løst da vi linket til tråden på forsiden.

Nå ser jeg at cnil for en stund siden skrev:

Godt at de ordnet opp og at du fikk deg en ny telefon; det skulle selvfølgelig bare mangle!

...Men trådstarter har likevel aldri skrevet noe om at ting er i orden? Eller er jeg blind? :hmm:

I alle fall: Vi trekker jevnlig ut forumtråder som vi syntes er interessante. Å betale 5800 kroner for en angivelig ny telefon som viser seg å ha vært brukt, er en interessant episode. Men denne gangen ble det feil tråd til feil tid.

Jeg prøvde å slette forumlinken igjen (rundt 18:30) etter jeg så at ting var satt litt på spissen, og datostemplingen var litt langt tilbake, men på grunn av betatesting av nye systemer fungerte det ikke. En tekniker slettet linken senere på kvelden.

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...