Gå til innhold

Ødelagt CL4.6, Whitebox nekter å stå for ansvar!


sashco

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som har en CL4.6 bestilt fra Whitebox?

 

Min kjøpte jeg for snart to år siden og nå har strømkoblingen i pcn tatt kveld. Pcn ble sendt inn til reparasjon. Det gikk en mnd og jeg fikk pcn tilbake i samme tilstand som jeg sendte den inn. Jeg sendte dem mail og lurte på hva i H***** de drev på med og fortalte meg 2 uker etterpå(så lang tid tok det å sende en mail på 150 bokstaver) at feilen lot seg ikke reparere fordi produsenten nektet å reparere den, derfor sendte de den tilbake. Pcn kostet 24,910kr(19,932kr eks.mva som det kostet meg) så om de tror at jeg gir meg så lett har de tatt feil! Har sendt inn klager til dem over mail men nå er jeg så forbaska lei at nå går det til forbrukerrådet og hvis ikke det heller funker er det rettens vei!

 

For folk som vil vite noe om Whitebox, hold dere langt unna dem! De lover ikke noe som helst av det de sier på nettet. Det er sikkert folk som er veldig fornøyd med dem, men det må være svært få. Det tok meg 50 dager å få min pc. I utgangspunktet hadde jeg bestilt en helt annen pc en CL4.6 da jeg bestilte men siden Whitebox klarte å surre endte jeg opp med denne.

 

På mandag sender jeg inn klagebrev per brev til whitebox, hvis ikke de svarer innen 14 dager er det klage til forbrukerrådet. Jeg får bare håpe at de ikke går konkurs før dette er over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du nevner at den kosta deg 19932,- som var eks mva pris, og ikke inkl mva prisen. Kan du utdype dette?

7714918[/snapback]

 

 

Jeg var i utlandet da jeg bestilte pcn. Dermed informerte Whitebox meg i et personlig brev at momsen datt ut og at jeg fikk pcn til nettopris. Noe som var meget gunstig for meg og gjorde at jeg bestemte meg for denne pcn.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare henge meg på å si at jeg var whitebox kunde en stund men dette gikk fort over pga. masse irritasjon over deres INKOMPETENTE folk. Dette er det verste jeg har vært borti når det gjelder lovnader løgner feil hardware leveranse treghet både på telefon og epost, jeg vil bare støtte deg å si STÅ PÅ for din rett.

 

Ta rotta på whitebox.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg leverte min CL 1557 til Whitebox for reparasjon pga. av defekt skjermkort, det var i begynnelsen av juni 2006. Ble etterhvert tilbudt å kjøpe en ny bærbar PC til innkjøpspris av Whitebox, noe som ble avslått fordi jeg ønsket min maskin levert tilbake i reparert stand.

Pr. idag har jeg ikke fått min CL1557 tilbake. De har sluttet å svare på mail, siste gang i begynnelsen av desember 2006. Forsøker nå å sende rekomandert brev, men sålang har ikke Whitebox gjort noen forsøk på å hentet brevet. Postkontoret på Røyse rapporterer om mye mindre "Whitebox" aktivitet/forsendelser fortiden.

Siden flere personer har lignenede problem med Whitebox, kan det være nyttig om flere går rettens vei for å skaffe noe midler tilbake til ulykkelige PC eiere.

Endret av rsae
Lenke til kommentar

Tviler på du kommer noen vei med Whitebox.

Jeg hadde en sak gående i fjor med min ex CL56.

 

Jeg var heldig lenge med Whitebox. Kjøpte 2 stk CL50, 1 stk CL1557, 2 stk CL56 og 1 stk CL77 der.

Har bare hatt et problem med min CL56, og da var helvete løs.

Fikk ordnet det til slutt, men kostet meg noen lapper, og ufattelig med tid.

 

De på Whitebox bare lo av meg når jeg sa at jeg hadde meldt fra til Forbrukerrådet.

 

Kommer nok muligens til å styre unna Whitebox neste gang ja....

Blir nok en Asus A8Js ganske snart.... :w00t::w00t::w00t:

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

 

 

Altså, nå har vel snart whitebox en egen saksbehandler hos forbrukerrådet, så mange som har klagd på dem så burde de snart vurdere å gjøre noe.

7786981[/snapback]




Hei alle WB-kunder som har problemer i skrivende stund.

Har allerede kontakt med forbrukerrådet i vestfold, telemark og buskerud og de igjen har kontakt med forbrukerinspektørene på Nrk. Vi er slettes ikke alene i Norge om å ha hatt eller ha problemer meb WB og det ser for tiden, og forsåvidt for fremtiden også, svært svært dystert ut.

Firmaet er lagt ned, nettsidene er nede og som vi alle vet er det ingen som svarer på mail eller telefon i hønefoss. Mest sannsynlig vil det være snakk om en form for konkurs, og siden det er snakk om et enkeltmannsforetak så vil det være snakk om personlig konkurs for Belinda(Den registrerte innehaveren). Hvis saksgang gjennom diverse myndigheter når frem vil det bli gjort beslag i personlige eiendeler, men disse vil sikkert være stuet vekk lenge før den tid.

Jeg oppfordrer alle som er i trøbbel, da spesiellt de som har utestående pengekrav eller maskiner til reparasjon hos WB til å kontakte meg på mail eller telefon, legger også ved telefon og epost til saksbehandler hos forbrukerrådet.

Tror det er en god idè at vi legger en felles strategi for å sikre våre interesser.
Dette forumet kan også bli lest av Belinda og xxxxxxxxxxxxxxxx, som virker som de sentrale skikkelsene her, og vi bør derfor finne et annet medium til å diskutere krigsstrategi.

Msn messenger eller lignende kan kanskje passe bedre, evnetuelt en mailliste/underskriftsliste.

Jeg mener dette seriøst da jeg selv har en 12000-kroners maskin liggende et sted hos Wb som jeg ikke har sett på to måneder siden jeg sendte den inn til reparasjon.

Brynjard Rolandsen
Mail: [email protected]
Tlf: 47319381

Forbrukerrådet i Buskerud, Telemark og Vestfold
Synnev Aas Aaby
Mail: [email protected]
Tlf: 81558200 (Invalgsnummer 150)
Lenke til kommentar

For og klargjøre har ikke ole henrik noe med dette selskapet og gjøre! det kan jeg garantere dere, da jeg kjenner begge to.

de som har med dette selskapet og gjøre er belinda andevik og christian møller.

Etter det jeg har hørt har wb etablert et utenlandsk selskap, trur det heter WB noe i den duren.

Lenke til kommentar

Triste greier!

For oss som hadde et håp om at en 2 års garantireperasjon ville løst problemet har fått nye problemer å slite med. Jeg har enda ikke funnet et verksted her i landet som vil / kan skifte hovedkort på min WB 4.6 med skjermproblemer.

 

For dere som har maskinen innsendt foreslår jeg at dere kontakter Røyse posthus / Kiwi for å sjekke om maskinen er hentet av wb eller lagres på posthuset.

Min egen maskin ble lagret på posthuset i lengre tid før wb hentet den, rappet deler av den og heldigvis sendte den i retur.

 

Hvis maskinen er hentet av wb og ikke returnert deg kan den ha vert benyttet som delelager for å sikre wb intekter slik min egen maskin sansynligvis ble.

 

Man behøver ikke lete her på forumet for å oppfatte at mange fortsatt mangler latopen som ble sendt til wb for reparasjon, noen for lenge siden.

Ingen retur fra wb er det samme som tyveri som bør politianmeldes (og med mulighet for henleggelse.)

 

Man kan heller ikke se bort fra det faktum at bakmennene bak det nedlagte wb har etablert en hel del nye selskaper.

-----Lurer på om de selger brukte latoper i de nyetablerte selskapene?

 

Tror man kan komme lengst hvis tiltak blir samordnet som antydet av andre på denne strengen.

Endret av reor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...