Gå til innhold

Forsikring av event for arrangør?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vi har drevet og arrangert en del lan de siste årene(det blir det 13 lanet i år) og vi har aldri hatt noen form for forsikring av hverken mennesker/deltakere eller utstyr.

 

Men vi har alltid gitt beskjed om at maskiner tas med på eget ansvar.

 

Men nå sist vi hadde møte med ledelsen av lokalet ble det brakt på banen at vi burde kjøpe en forsikring for deltakere og utstyr i tilfelle det skulle skje noe. Personen som tok dette opp er ny daglig leder for hallen, og derfor har det heller ikke blitt diskutert tidligere.

 

Men er dette vanlig? Eg har enda ikke hørt om andre som gjør det, og spørsmålet blir jo så klart kostnaden ved det. Vi ønsker såklart ikke å utsette deltakerene for noen som helst form for fare eller skade, men dersom prisen for noe slikt blir for høy vil vi nesten bli nødt til å droppe alt da eg tviler på at deltakerene vil betale prisen det koster. Aldersgruppe fra 14 år og oppover.

 

Eg skal ta kontakt med et par forsikringsselskap tidlig neste uke og se hva de sier/foreslår.

 

Til dags dato har vi alltid satt sikkerheten som høyest prioritet med over 50% av crew og nytt og oppdatert utstyr(alkoholtest, samband, klær, lykter og kameraoveråking). Har vi gått i vantro at dette holder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...