Anathema Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) God aften godtfolk. Beklager men dette kommer til å bli en lang post, setter stor pris på om du leser videre, har prøvd å forklare så godt som overhodet mulig. I går kom delene til min nye PC i posten, nå står de montert og funkerer forsåvidt greit. Men det er litt problemer ute å går her. For det første: Jeg har installert mitt eneste spill ( Rainbow 6: Vegas ) og dette fungerer utmerket. Problemet oppstår når min kjære antivirus e.l bestemmer seg for å oppdatere seg midt under spilling. Da blir jeg nødvendigvis kastet ut i windows (som alt + tab..), MEN når jeg trykker meg tilbake inn i spillet etterpå ser det slik ut Dette er utrolig irriterende, fordi i "live" så står den ikke stille, men den dirrer som besatt fram og tilbake. Utrolig slitsomt m.ao Så til neste problem: Etter oppstart fungerer lyden fint, dvs jeg kan spille av musikk, film, alle windows-lyder osv fungerer plettfritt. Etter en varierende tidsperiode kommer denne feilmeldingen opp: Etter dette fungerer ikke lenger lyden på spill, musikk og film, men Windows-lydene er fortsatt i live (yey!) Når jeg starter Itunes, får jeg besked om: "Itunes has detected a problem with your audio configuration, Audio/Video playback may not operate properly." ..................................................................................................................... Det jeg har gjort så langt = Reinstalert drivere til både skjermkort og lydkort, dvs lastet ned nye drivere fra produsentens hjemmesider og oppdatert. Min hardware av relevanse for dette er som følger: Asus P5W DH Deluxe - hovedkort Tagan 480 - PSU XFX Gforce 8800 GTS - Skjermkort Kingston HyperX 2gb - RAM Skjermen jeg bruker er en 19" flatskjerm fra Acer til rundt 1700 kroner. (Billig drit med andre ord - kan dette ha noe med førstnevnte problem å gjøre?) Jeg er redd for at driverene jeg lastet ned er de samme som de orginale driverne jeg hadde, I.om at disse komponentene er såpass nye. Så nå sitter jeg her å venter. Håper at noen har en (eller fler) Kreative løsninger på dette her, på forhånd takk! Endret 13. januar 2007 av Jerix Lenke til kommentar
Prey Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Det med lyden kan kanskje skyldes en feil med lydkortet. Jeg regner med at hovedkortet ditt har det innebygd? Det andre problemet ditt kan jeg desverre ikke svare på Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Ja lydkortet er innebygget. Altså, det du sier er at det er en rent fysisk feil med lydkortet (defekt)? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Må nesten bumpe denne litt. Sliter fortsatt med nevnte problemer, men har funnet ut at grafikkproblemene kun forekommer i rainbow6:Vegas, hvilket er godt nytt. Skulle gjerne hatt lyden i orden igjen, da. Kom igjen folkens, har dere noen ideèr til hva jeg kan gjøre for å fixe det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå