Bruktbilen Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Hvor er det man skal ringe for å sjekke om man har hatt mørkekjøring? Bare ringe kjøreskolen eller? Mørkekjøringen jeg hadde var å sitte i en bil i rundt 1-2 timer, vi kjørte rundt i mørket og gjorde forskjellige øvelser. Det som er at en jeg kjenner gjorde også dette, men han tok også en til mørkekjøring som kostet rundt det samme(2000 kr), men der kjørte han selv etter han hadde lappen. Ble litt usikker og vil sjekke dette før jeg ender med en svært bot Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 eg og har hatt den formen som du har.... sitte i ein bil i nokon timer pluss litt teori.... Det gjelder som mørkekjøring... ikkje noko tvil på det, det er bare til å ringe kjøre skulen dei har sikkert ovesikten. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Du har nok hatt mørkekjøring. Før kjørte man selv, men da det kom nye regler måtte man ha mørkekjøring for å ta trafikalt grunnkurs, og når man skal ta trafikalt grunnkurs kan man jo ikke kjøre selv, så de endret på hvordan mørkekjøringen foregikk. Jeg har tatt samme greiene som deg, men vi kjørte også litt på en bane (kjørelæren kjørte) der det ble vist litt om hvorfor det er viktig å bruke parkeringslys, hvor nærmt man må være for å se en fotgjenger uten refleks ol. + at vi hadde vel en time teori først. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 at kompisen har hatt mørkekjøring etter han fikk lappen er fordi han ikke fikk tatt det før han fikk lappen. mørkekjøring er ikke noe du må ha før du får gå opp til oppkjøring, men du må ta det neste "mørkekjøring sesong" Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Jau, men han sa at han hadde tatt mørkekjøring på TG, troligvis så husket han feil, eller så ville kjørelæreren tjene litt cash... Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Stol på meg, du har tatt mørkekjøringen. Hvis ikke er det hvertfall kjøreskolen din som har lurt deg. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Heh, joda har nok tatt den ja. Danke schon, slapp hvertfall å ringe Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg kanke huske jeg har hatt noe somhelst kjøring i mørket.. Kjøreskolen ringte for en stund siden og sa at jeg skulle ha mørkekjøring, så sa jeg "nei det har jeg hatt allerede" de sa OK, men da er det ikke noe problem da. LOL Lenke til kommentar
gxi Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Kult å miste lappen i mars da, og måtte vente til september for å få den tilbake Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Om du ikke har hatt mørkekjøring, så skal vel lappen din gå ut på dato innen kort tid (under ett år fra utskrivelse ellerno pga at du skal ta det neste 'mørkesesong').. Om du har mørkekjøring, er vel lappen gyldig til du blir 100. Ellers kan du ringe kjøreskolen, men om du mener den virker litt suspekt, kan du også ringe Biltilsynet, de skal kunne svare på det. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg hadde noe greier der vi sto å så på at de kjørte i mørke, men det var abre dritt. Vi kjørte aldri selv i mørket.. Dette var på trafiklat GK. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg hadde noe greier der vi sto å så på at de kjørte i mørke, men det var abre dritt. Vi kjørte aldri selv i mørket.. Dette var på trafiklat GK. 7737627[/snapback] Det er slik mørkekjøringen er! Nye regler. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hvis du ikke har attt mørkekjøring og førerkortet går ut på dato (er vel frma til mars eller noe), så må man ta praktisk prøve på nytt. Man ser det lett på førerkortet om man har godkjent mørkekjøring, dessuten er det jo bare å ta en telefon til statens vegvesen eller politiet. De har vel begge tilgang til registrene over førerkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå