herzeleid Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Akuratt ferdig etter ett par kamper på pes6, måtte avslutte før frustrasjonen tok overhånd. Har prøvd meg på FIFA spillene også men alle er fulle av feil og irriterende ting som alt i alt tar vekk hele spillegleden. Alle som har spilt spillene forstår sikkert hva jeg snakker om så jeg gidder ikke ramse opp alle men eksempler er: dårlig bytting av spillere på banen, frustrerende pasningsspill, spillere som ikke gjør som du vil(har en fast kurs mot ballen, kan ikke stoppe før de har tatt den osv.) og listen fortsetter. Med samtlige spill, proppet fulle av iritasjonsmomenter burde vell noe vert gjort? Men jeg syne spillene jamt over kommer seg unna med en overaskende god score. Så mange feil hadde vell aldri blitt godtatt i noen andre sjangere og det virker på meg som om de er blitt en naturlig del av spillene som vi nærmest forventer. Flere som deler mine synspunkt? Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) I pes6 synes jeg spillerne stort sett gjør akkurat som jeg vil (det er jo jeg som styrer dem). Jeg har ikke spilt fifa07 Endret 13. januar 2007 av Darx Lenke til kommentar
This is Thomas Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Jeg har aldri hatt sansen for fotballspill. Jeg spiller fotball og har spilt fotball hele livet og ingen fotballspill har noe med virkeligheten å gjøre, kanskje det gjør meg ekstra kresen. Jeg har likt noen fotballspill, men det er spill som ikke prøver å være realistiske.. Som f.eks Striker 96 til ps1. Det er tydeligvis vanskelig å få til et bra fotballspill, for ingen har klart det hittill. Endret 13. januar 2007 av xeran2 Lenke til kommentar
Amored Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Synes FIFA er kjempebra. PES har jeg aldri prøvd, så jeg skal ikke si verken positive eller negative ting om det. Fotball er fotball Sånn jeg tenker i alle fall. Jeg liker fotball godt, og har ikke hatt problemer med noen fotballspill hittil. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Synes bare fotballspill generelt blir veldig urealistiske og som nevnt over når feilene bare flyter blir det helt forferdelig. Da jeg spilte FIFA 2000 spilte jeg ikke fotball selv og spillet virket mye bedre. Synd... Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Det er "feil" i alle typer spill som prøver å simulere noe fra virkeligheten. Mangler i kontroll, AI, fysikk, etc, etc. Men for en avansert sport så er PES6 en skremmende realistisk tolkning av sporten når kontrollen er i rette hender. Og i tillegg er det et flott balansert spill. Høres ut som trådstarter enkelt og greit ikke er god nok. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Er ganske skuffet over alle fotballspillene selv.. Skjønner ikke hvorfor de får de gode karakterene. Er glad i fotball selv, men de spilla er bare ræva, eneste jeg har sansen for er manager spill som football manager=) Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Mulig det, men er ufattelig mye sære ting spillerne tar seg til, særlig i pes6 vil da jeg si. Og normale taktikker fungerer ofte dårlig da feks. spillerne trekker seg tilbake rett etter corner uavhengig av retur og lignende. Slike ting synes jeg drar utroig ned og skytespill og lignende ville blitt kritisert i mye større grad for slike ting. Og spillet bytter jo spillere i hytt og vær, mulig det er en vanesak men forferdelig unødvendig som oftest. Har ikke tall på hvor mange mål jeg har fått mot meg på slike situasjoner. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Mulig det, men er ufattelig mye sære ting spillerne tar seg til, særlig i pes6 vil da jeg si. Og normale taktikker fungerer ofte dårlig da feks. spillerne trekker seg tilbake rett etter corner uavhengig av retur og lignende. Slike ting synes jeg drar utroig ned og skytespill og lignende ville blitt kritisert i mye større grad for slike ting. Og spillet bytter jo spillere i hytt og vær, mulig det er en vanesak men forferdelig unødvendig som oftest. Har ikke tall på hvor mange mål jeg har fått mot meg på slike situasjoner. 7715731[/snapback] Sett på manuelt bytte, da bytter man bare spiller når man trykker selv. Du kan også fininnstille taktikker. Prøv å lære deg å spille et spill neste gang, før du poster en tråd om hvor dårlig et spill du tydeligvis ikke har lært deg å spille er. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Artig du, som nevnt over er det ikke bare de tingene jeg reagerer på men også jevnt over tette med bugs og irriterende feil og en gjennomføring som i det heletatt blir feil. Mulig dog at spillet bare er beregnet for sofaspilleren og ikke folk som faktisk spiller fotball selv? Lenke til kommentar
This is Thomas Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Det er nok beregnet for alle, men folk som spiller fotball selv og har peiling på hvordan fotball spilles ser lettere de irriterende småtingene som skjer i et fotballspill. Det har ikke noe med hvor god eller dårlig man er, men hvordan spillet fungerer. I dette tilfelle er det vel AI som er hovedproblemet. En ting til.. Hvorfor har alle banene i PES6 så utrolig stygge gressmatter? Det er da ingen baner som ser sånn ut i en fotballsesong, selv ikke i England på vinteren. Endret 14. januar 2007 av xeran2 Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 synes pes6 til 360 er helt fantastisk. et av de få fotballspill der jeg føler jeg har full kontroll Lenke til kommentar
Lokiboki Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 synes pes6 til 360 er helt fantastisk. et av de få fotballspill der jeg føler jeg har full kontroll 7717049[/snapback] Må si meg helt enig Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 synes pes6 til 360 er helt fantastisk. et av de få fotballspill der jeg føler jeg har full kontroll 7717049[/snapback] Må si meg helt enig 7717095[/snapback] ditto. Fra en som har spilt fotball hele livet og ser fotball på tv hver dag. Lenke til kommentar
Gusarov Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 synes pes6 til 360 er helt fantastisk. et av de få fotballspill der jeg føler jeg har full kontroll 7717049[/snapback] Må si meg helt enig 7717095[/snapback] ditto. Fra en som har spilt fotball hele livet og ser fotball på tv hver dag. 7717107[/snapback] Helt fullstendig enig... Ingenting kan måle seg opp mot PES6 i mine øyne Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 leste trådtittel, årets dårligste til nå, orker ikke engang bruke tid på slikt tull. Det er smak og behag, ikke no mer og si Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Seier meg enig at PES6 er eit veldig bra spel. Er ein del komboer og kommandoer å lære, men mestrer du dei ender du opp med meget god kontroll. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Artig du, som nevnt over er det ikke bare de tingene jeg reagerer på men også jevnt over tette med bugs og irriterende feil og en gjennomføring som i det heletatt blir feil. Mulig dog at spillet bare er beregnet for sofaspilleren og ikke folk som faktisk spiller fotball selv? 7716193[/snapback] Tja, jeg vet ikke jeg. Det finnes ingen fotballspill som ligner mer på virkeligheten enn PES, i mine øyne. Og jeg har spilt fotball i mange år. Noe av poenget med spillet er å tilpasse din egen spillestil til de lagene du spiller med. Om jeg spiller med Norge må jeg spille på en helt annen måte enn om jeg spiller med Brasil, for å utnytte lagets og spillernes ferdigheter. Virker mer som du har en forutinntatt mening om nøyaktig hvordan et fotballspill skal være, og ikke er villig til å sette deg ned å lære spillet. At du ikke en gang har funnet ut at du kan velge mellom manuelt, automatisk eller semiautomatisk spillerbytte, tyder i hvert fall på at du har brukt lite tid på spillet. Endret 14. januar 2007 av Pastor Lorentzen Lenke til kommentar
veluci Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 personli syntes jeg de er kjempebra.. digger og spille fifa mot kompisser.. bra forde om det ikke går an og finte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå