Gå til innhold

Hvorfor er fotballspill elendige?

herzeleid

Anbefalte innlegg

Akuratt ferdig etter ett par kamper på pes6, måtte avslutte før frustrasjonen tok overhånd. Har prøvd meg på FIFA spillene også men alle er fulle av feil og irriterende ting som alt i alt tar vekk hele spillegleden. Alle som har spilt spillene forstår sikkert hva jeg snakker om så jeg gidder ikke ramse opp alle men eksempler er: dårlig bytting av spillere på banen, frustrerende pasningsspill, spillere som ikke gjør som du vil(har en fast kurs mot ballen, kan ikke stoppe før de har tatt den osv.) og listen fortsetter. Med samtlige spill, proppet fulle av iritasjonsmomenter burde vell noe vert gjort? Men jeg syne spillene jamt over kommer seg unna med en overaskende god score. Så mange feil hadde vell aldri blitt godtatt i noen andre sjangere og det virker på meg som om de er blitt en naturlig del av spillene som vi nærmest forventer. Flere som deler mine synspunkt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri hatt sansen for fotballspill. Jeg spiller fotball og har spilt fotball hele livet og ingen fotballspill har noe med virkeligheten å gjøre, kanskje det gjør meg ekstra kresen. Jeg har likt noen fotballspill, men det er spill som ikke prøver å være realistiske.. Som f.eks Striker 96 til ps1.

Det er tydeligvis vanskelig å få til et bra fotballspill, for ingen har klart det hittill.

Endret av xeran2
Lenke til kommentar

Det er "feil" i alle typer spill som prøver å simulere noe fra virkeligheten. Mangler i kontroll, AI, fysikk, etc, etc. Men for en avansert sport så er PES6 en skremmende realistisk tolkning av sporten når kontrollen er i rette hender. Og i tillegg er det et flott balansert spill. Høres ut som trådstarter enkelt og greit ikke er god nok.

Lenke til kommentar

Mulig det, men er ufattelig mye sære ting spillerne tar seg til, særlig i pes6 vil da jeg si. Og normale taktikker fungerer ofte dårlig da feks. spillerne trekker seg tilbake rett etter corner uavhengig av retur og lignende. Slike ting synes jeg drar utroig ned og skytespill og lignende ville blitt kritisert i mye større grad for slike ting. Og spillet bytter jo spillere i hytt og vær, mulig det er en vanesak men forferdelig unødvendig som oftest. Har ikke tall på hvor mange mål jeg har fått mot meg på slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Mulig det, men er ufattelig mye sære ting spillerne tar seg til, særlig i pes6 vil da jeg si. Og normale taktikker fungerer ofte dårlig da feks. spillerne trekker seg tilbake rett etter corner uavhengig av retur og lignende. Slike ting synes jeg drar utroig ned og skytespill og lignende ville blitt kritisert i mye større grad for slike ting. Og spillet bytter jo spillere i hytt og vær, mulig det er en vanesak men forferdelig unødvendig som oftest. Har ikke tall på hvor mange mål jeg har fått mot meg på slike situasjoner.

7715731[/snapback]

Sett på manuelt bytte, da bytter man bare spiller når man trykker selv.

Du kan også fininnstille taktikker.

Prøv å lære deg å spille et spill neste gang, før du poster en tråd om hvor dårlig et spill du tydeligvis ikke har lært deg å spille er.

Lenke til kommentar

Artig du, som nevnt over er det ikke bare de tingene jeg reagerer på men også jevnt over tette med bugs og irriterende feil og en gjennomføring som i det heletatt blir feil. Mulig dog at spillet bare er beregnet for sofaspilleren og ikke folk som faktisk spiller fotball selv?

Lenke til kommentar

Det er nok beregnet for alle, men folk som spiller fotball selv og har peiling på hvordan fotball spilles ser lettere de irriterende småtingene som skjer i et fotballspill. Det har ikke noe med hvor god eller dårlig man er, men hvordan spillet fungerer. I dette tilfelle er det vel AI som er hovedproblemet.

En ting til.. Hvorfor har alle banene i PES6 så utrolig stygge gressmatter?

Det er da ingen baner som ser sånn ut i en fotballsesong, selv ikke i England på vinteren.

Endret av xeran2
Lenke til kommentar
synes pes6 til 360 er helt fantastisk.

et av de få fotballspill der jeg føler jeg har full kontroll

7717049[/snapback]

Må si meg helt enig :)

7717095[/snapback]

ditto. Fra en som har spilt fotball hele livet og ser fotball på tv hver dag.

7717107[/snapback]

Helt fullstendig enig... Ingenting kan måle seg opp mot PES6 i mine øyne

Lenke til kommentar
Artig du, som nevnt over er det ikke bare de tingene jeg reagerer på men også jevnt over tette med bugs og irriterende feil og en gjennomføring som i det heletatt blir feil. Mulig dog at spillet bare er beregnet for sofaspilleren og ikke folk som faktisk spiller fotball selv?

7716193[/snapback]

Tja, jeg vet ikke jeg. Det finnes ingen fotballspill som ligner mer på virkeligheten enn PES, i mine øyne. Og jeg har spilt fotball i mange år. Noe av poenget med spillet er å tilpasse din egen spillestil til de lagene du spiller med. Om jeg spiller med Norge må jeg spille på en helt annen måte enn om jeg spiller med Brasil, for å utnytte lagets og spillernes ferdigheter.

Virker mer som du har en forutinntatt mening om nøyaktig hvordan et fotballspill skal være, og ikke er villig til å sette deg ned å lære spillet. At du ikke en gang har funnet ut at du kan velge mellom manuelt, automatisk eller semiautomatisk spillerbytte, tyder i hvert fall på at du har brukt lite tid på spillet.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...