zaha Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Har tenkt å bygge meg ny pc, men følger ikke så mye med på det siste innen data hardware. Hvordan kan jeg feks få vite hvilket minne, hdd, CPU, jeg må ha til ett bestemt hk? Står det noe verdt å få med seg i produktinfo? PS:(Har stor interesse innenfor pc, men har egentlig holdt meg til drift av system osv, ikke så mye spilling, så jeg vet hva som er hva ) Hilsen meg Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Det meste står i produktspesifikasjonen, både minnetype, støttede CPUr, HDDs med SATA grensesnitt er det vanlige på mye maskiner, greit å kjøpe med litt størrelse(over 250GB) osv, osv. Det er allikevel endel du må tenke på! Hva skal du bruke PCn til? Spill, tekstbehandling, surfing osv Hvor mye er du villig til å betale? eks 5000 10 000, 15000 Stille/lydløs eller ikke så farlig? Hvor stor skjerm? Mener LCD er obligatorisk og minimum 19" Hvor mye minne trenger du? Se guide på HW.no eller Kjøp rikelig (2GB). Skjermkort: PCI-E, DX10 kanskje om du tenker å kjøpe Vista. Les tester av hardware før du kjøper. Spør etter erfaringer f.eks her. Spør om et oppsett ut fra de spørsmålene jeg har stilt ovenfor. Kan være greit å sette opp en maskin i prisguiden og spørre om innspill på den. Klisje´r: AMD vs Intel ATI vs Nvidia Hvilken skjermkort produsent er "best"? I dag ville jeg satset på en maskin basert på Intels Core 2 Duo Sokkel 775 priser fra 1500-xxxx 2GB sett DDRII minne, minimum PC5300. Billig og bra sokkel 775 hovedkort som støtter Core 2 Duo eks: med P965 brikkesett: Asus P5B, P5B-E plus, Gigabyte DS3/4. Eller kanskje 975 brikkesettet som Asus P5w eller Abit Aw9D-max. Om du ønsker muligheten til å kjøre SLI er Nvidia 680i brikkesettet bra og dyrt. Asus P5N32-E SLI skal være bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå