Gå til innhold

Kode litt selv for å få opp systemet?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg driver å lager et nyhetssystem. Også sitter jeg her og er litt bekymra nå, fordi jeg har sånn at man må liksom kode selv for å få det til å funke. Først og fremst fordi jeg føler at jeg får veldig mye fleksibilitet, og ikke minst... de som kan PHP kan virkelig få igjen for det!

Sånn printer jeg f. eks ut de første nyhetene:

PHP
<?php

foreach ($sys->loadArticles(5) as $article

{

echo '<h3 class="newstitle"><a href="?id=' $article['id'] . '">' $article['title'] . '</a></h3>';

echo $article['ingress'];

if (&#33;empty($article['text']))

{

echo '<p><a href="?id=' $article['id'] . '">Les mer.</a></p>';

}

}

?>

De må hente en klasse, og definerer den. Så jeg kommer til å lage en sånn... ja, kart over alle funksjoner. Så er det et eget panel, sånn som cutenews og wordpress hvor de da administrerer nyheter, men ikke templates! Hva mener dere om dette? kan det bli brukt eller vil ingen bruke noe slikt? Hvis jeg skriver en detaljert tutorial for folk som ikke kan PHP i tillegg?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg synes egentlig ikke noe særlig om det, for de som leter etter et ferdig nyhetssystem er gjerne ikke folk som har tenkt på å lære seg PHP. Hvis man må kunne en del for å kjøre programmet ditt kan jo den som kan PHP lage sitt eget nyhetssystem etter deres behov istedenfor. Så min mening er at programmet skal være så brukervennlig som mulig.

Endret av kjey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...