Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til pruting på ny Opel Astra!

AceBoss

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hos en forhandler og fått en pris på ny Opel Astra 1,9 CDTI 150HK stasjonsvogn (diesel for de som ikke vet det)

Fikk en pris på 308900,- pluss 2915,- i årsavgift

derav ca 15000,- er ekstrautstyr

dette er en såkalt Cosmo utgave pluss regnsensor, en vinge bak og vinterdekk.

Jeg skulle altså få 4800,- i rabatt. Dette er rundt 1,56 % rabatt.

Har sett at det skal være mulig å få mellom 5-8%.

310000 og 5000 i rabatt? høres ikke bra ut ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En fin måte for å prute bil, er og prøvekjøre flere merker, eller flere forhandlere. Når du finner den bilen du vil ha, kan du presse dem med at du har fått ett bra tilbud hos en annen forhandler. Om det er reelt eller oppdiktet blir opp til deg. De fleste forhandlere vil heller selge deg "sin" bil istedenfor at du velger en konkurrent. Likevel har alle forhandlere en smertegrense for hvor mye de kan gi i rabatt, så ikke overdriv ;)

Lenke til kommentar

I steden for å be om mer rabatt, så kom med et motbud. Si feks at : Hvis jeg får den for 290.000,- så kommer jeg å skriver kontrakt med en gang. Sier selger nei, så be han komme med en bedre pris. Står han på sitt, så ha litt is i magen. Prøvekjør andre biler, eller vent på et kampanjetilbud. 5000,- i rabatt er litt for lite mener jeg.

Hør eventuelt også om du kan få med mer ektrautstyr inkludert i steden for rabatt. (marginene er større på utstyr).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Vanskelig å være generell på dette. For alt vi vet kan dette være en "kampanjebil" til subsidiert pris (noe jeg har ikke sjekket i dette tilfelle), og da er det ofte lite å hente på prisen. Enkelte forhandlere bruker "nettopriser", og gir ikke rabatt på disse, men jeg mistenker at nettoen i disse tilfellene tilfaller forhandleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...