AceBoss Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg har vært hos en forhandler og fått en pris på ny Opel Astra 1,9 CDTI 150HK stasjonsvogn (diesel for de som ikke vet det) Fikk en pris på 308900,- pluss 2915,- i årsavgift derav ca 15000,- er ekstrautstyr dette er en såkalt Cosmo utgave pluss regnsensor, en vinge bak og vinterdekk. Jeg skulle altså få 4800,- i rabatt. Dette er rundt 1,56 % rabatt. Har sett at det skal være mulig å få mellom 5-8%. 310000 og 5000 i rabatt? høres ikke bra ut Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Bare hold deg hard og press han litt det. Både du og jeg vet at de har meget gode marginer å jobbe med. Lenke til kommentar
Ticon Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 En fin måte for å prute bil, er og prøvekjøre flere merker, eller flere forhandlere. Når du finner den bilen du vil ha, kan du presse dem med at du har fått ett bra tilbud hos en annen forhandler. Om det er reelt eller oppdiktet blir opp til deg. De fleste forhandlere vil heller selge deg "sin" bil istedenfor at du velger en konkurrent. Likevel har alle forhandlere en smertegrense for hvor mye de kan gi i rabatt, så ikke overdriv Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 I steden for å be om mer rabatt, så kom med et motbud. Si feks at : Hvis jeg får den for 290.000,- så kommer jeg å skriver kontrakt med en gang. Sier selger nei, så be han komme med en bedre pris. Står han på sitt, så ha litt is i magen. Prøvekjør andre biler, eller vent på et kampanjetilbud. 5000,- i rabatt er litt for lite mener jeg. Hør eventuelt også om du kan få med mer ektrautstyr inkludert i steden for rabatt. (marginene er større på utstyr). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Vanskelig å være generell på dette. For alt vi vet kan dette være en "kampanjebil" til subsidiert pris (noe jeg har ikke sjekket i dette tilfelle), og da er det ofte lite å hente på prisen. Enkelte forhandlere bruker "nettopriser", og gir ikke rabatt på disse, men jeg mistenker at nettoen i disse tilfellene tilfaller forhandleren. Lenke til kommentar
joka Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 kredittkort trikset les her, (scroll nedover til punkt 9) http://www.geocities.com/julianwebwolf/kjo...jop_og_salg.htm Lenke til kommentar
gorber Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hvem er mest kåt på salget? Du som kjøper, eller bilselgeren. Drøy tida litt ut, føl på stemningen, så skal du se at selger kommer med et bedre tilbud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå