axelh Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Heisann... Har fått i oppgave å finne en pc til familien som skal ligge rundt 5k den skal brukes til internett, kontorarbeid og spill som f.eks. josefine... altså ikke noe high end. Skal bestille bærbar fra netshop så det hadde ikke skadet hvis den kan kjøpes derfra... 200gb er forresten minimum! regner med at jeg har glemt noe...bare si fra hvis dere trenger mer info! takknemlig for alle svar! edit: skal være stasjonær... Axel Endret 13. januar 2007 av axelh Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Må få vite hva du skal ha med. Skjerm, tastatur, mus, windows o.s.v Komplett PC til 5k m/skjerm/windows/etc, da sliter du litt. Lenke til kommentar
axelh Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Må få vite hva du skal ha med. Skjerm, tastatur, mus, windows o.s.vKomplett PC til 5k m/skjerm/windows/etc, da sliter du litt. 7714430[/snapback] trenger bare selve pc'en med operativsystem seff... har skjerm osv. fra før... Axel Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Ferdigbygd, eller bygge selv? Ferdigbygd: Her får du mye for pengene. http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10258 Velg konfigurer selv: Fjern: skjerm/mus/tastatur/høyttalere Velg: hovedkort - Asus M2N-MX minne - TwinMOS DDR2 PC5300 1024MB Dual Pack KIT Pris: 4.733,- -- Da får du: In-Win C603 Midi Tower ATX Sort, 350W Samsung SpinPoint P120 250GB SATA2 TwinMOS DDR2 PC5300 1024MB Dual Pack KIT Asus M2N-MX, nForce410+GeForce 6100, AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket AM2 USB2 multikortleser 3.5" sort/sølv, NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Black OEM MS XP Home SP2 Norsk Det integrerte skjermkortet holder til de oppgavene du nevner, det har full støtte for DX9.0C. Skal du ha et raskere skjermkort, må du legge på ca 500,- på prisen. evt, kan du velge Asus M2NPV-VM som hovedkort i stedet, da får du et litt raskere integrert skjermkort. - Alternativt fra Dell, til 5.090,- Dell Dimension E521 Dell har 2xminne tilbud nå, så du får 1GB minne her også, raskere prosessor, raskere skjermkort. Hvis du ikke har noe spesielt imot dell, så ville jeg valgt Dell maskina. - Såvidt jeg vet, så får du "gratis" oppgradering til Windows Vista i begge tilbudene. Lenke til kommentar
axelh Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Ferdigbygd, eller bygge selv? Ferdigbygd: Her får du mye for pengene. http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10258 Velg konfigurer selv: Fjern: skjerm/mus/tastatur/høyttalere Velg: hovedkort - Asus M2N-MX minne - TwinMOS DDR2 PC5300 1024MB Dual Pack KIT Pris: 4.733,- -- Da får du: In-Win C603 Midi Tower ATX Sort, 350W Samsung SpinPoint P120 250GB SATA2 TwinMOS DDR2 PC5300 1024MB Dual Pack KIT Asus M2N-MX, nForce410+GeForce 6100, AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket AM2 USB2 multikortleser 3.5" sort/sølv, NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Black OEM MS XP Home SP2 Norsk Det integrerte skjermkortet holder til de oppgavene du nevner, det har full støtte for DX9.0C. Skal du ha et raskere skjermkort, må du legge på ca 500,- på prisen. evt, kan du velge Asus M2NPV-VM som hovedkort i stedet, da får du et litt raskere integrert skjermkort. - Alternativt fra Dell, til 5.090,- Dell Dimension E521 Dell har 2xminne tilbud nå, så du får 1GB minne her også, raskere prosessor, raskere skjermkort. Hvis du ikke har noe spesielt imot dell, så ville jeg valgt Dell maskina. - Såvidt jeg vet, så får du "gratis" oppgradering til Windows Vista i begge tilbudene. 7715421[/snapback] har egentlig ikke noe mot dell...burde jeg det? syns den ser ganske bra ut da... flere forslag? edit: hvis jeg velger dell maskinen, hvilket skjermkort skal jeg velge til? 256mb nVidia GeForce 7300 Turbocache eller 256mb ATI Radeon X1300 Pro? Axel Endret 13. januar 2007 av axelh Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg ville valgt GeForce kortet, men de er omtrent like begge to. Jeg har ingenting imot Dell, synes de leverer bra varer, men det er ganske mange som ikke liker de av en elller annen grunn. Men de er ikke så oppgraderingsvennlige som en selvbygd maskin da. Passer på mens Dell har tilbud, slik som de har nå med 2x minne og fri frakt. Husk å velge "hente & bringe tilbake service", det er den rimeligste. Lenke til kommentar
axelh Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg ville valgt GeForce kortet, men de er omtrent like begge to. Jeg har ingenting imot Dell, synes de leverer bra varer, men det er ganske mange som ikke liker de av en elller annen grunn. Men de er ikke så oppgraderingsvennlige som en selvbygd maskin da. Passer på mens Dell har tilbud, slik som de har nå med 2x minne og fri frakt. Husk å velge "hente & bringe tilbake service", det er den rimeligste. 7716245[/snapback] tusen takk for hjelpen! blir nok en ny dell da:) Axel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå