Gå til innhold

HD DVD addon til Xbox 360 har solgt.......

kewell79

Anbefalte innlegg

New relases:

Ultraviolet (Blu-ray)

Monster House (Blu-ray)

S.W.A.T. (SWAT) (Blu-ray)

Stealth (Blu-ray)

Hitch (Blu-ray)

Hostel (Blu-ray)

Into The Blue (Blu-ray)

Black Hawk Down (Blu-ray)

Serenity (HD DVD)

Apollo 13 (HD DVD)

Doom (HD DVD)

Mission Impossible 3 (M:I-3) (HD DVD)

Jarhead (HD DVD)

Van Helsing (HD DVD)

The Bourne Supremacy (HD DVD)

Miami Vice (2006) (HD DVD)

The Fast And The Furious: Tokyo Drift (HD DVD)

7654076[/snapback]

Ser bare to filmer som er verdt å se i den listen. :tease:

7654130[/snapback]

Hmm - da har jeg to flmer til som er verdt å se -- på Blu-ray "Black Hawk Down" og på HD DVD "Jarhead"

Så til alle:

Ellers - synes det er noe for mange jeg i de releasene som er ute til begge formater. Kanskje ikke på de norsk listene over hva som er tilgjengelig - men hva som er ute andre steder (og kommer hit).

Jeg gleder meg f.eks til å se "Casablanca" fra 1942 med Humphrey Bogart og Ingrid Bergman på HD DVD. Har den liggende her - ventende på sin HD DVD spiller som kommer til uka. :D Har den på vanlig DVD, men bare måtte ha den på HD DVD fordi jeg har lest den har fått en voldsom oppussing på det formatet. fra en anmeldelse:

Just like the newer movies, we can see levels of detail that we thought were lost over the years. Little things, like the writing on a book or a piece of paper. Truly, when seeing this movie on HD DVD we have to think "Why can't all movies look this good". Hopefully everyone reading this review has seen "Casablanca" at least once and viewing it High Definition just makes it that much more enjoyable.

Kall meg bløt, men... det er noe med disse gamle filmene.. "Play it, Sam. Play 'As Time Goes By' ."

Så til temaet... slaget mellom HD DVD og Blu-ray har knapt begynt. Se på total antall HD spillere solgt. Er ikke så mange. Prisene må ned for begge format. Dog for HD DVD så er prisene ikke "så væst" til være nytt format. Dere kan i dag bestille en "stand alone" Toshiba HD DVD spiller, europiske modellen, fra norsk forhandler i dag for 4995 og ha den om en par - tre dager (er på lager i nettbutikkene nå). Min første DVD spiller kostet i sin tid godt over 8000 kroner. (ikke fordi den var spesielt dyr, men fordi jeg det var tidlig ute. Som nå. Kremt).

Enhver HD DVD addon er forøvrig kjøpt kun for å se på film. Enhver PS3 er kjøpt for................ <--- fyll inn selv. Når/hvis jeg kjøper PS3 så vil jeg ikke ha den inn i statistikken som Blu-ray avspiller, ok? :) Da blir det kun for å spille med :D (Er jo for f.... Blu-ray kunde allerede! En fornøyd en også).

PS3 og HD DVD add on har så langt jeg har forstått vært supply limited. Blir spennende å se hva som skjer utover våren og resten av året når ting kommer ut her i Europa. HD DVD er akkurat lansert her i Europa - dog i noe begrenset antall. Mens europeiske Blu-ray spillere har vært ute en par måneder.

Blir også spennende å høre hva som kommer fra CES messen i Las Vegas denne helgen. HD DVD leieren kommer med offentliggjøringer og det kommer sikkert Blu-ray leieren til å gjøre også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som det går mot en sterk seier for vår alles favoritteknologi: Den Sony ikke står bak!

Mye sony hat her.

Sony har gitt oss mye fin teknologi oppigjennom, det er viktig å huske.

Blir for dumt å rakke ned på bluray pga. hvem som lager det.

Tror nok vi får dual plater, og dual spillere også vil krigen sakte men sikkert dø ut får vi håpe. Ingen tjener på dette. I hvertfall ikke vi forbrukere.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

I mi mi meining er det tydelegare enn nokonsinne at Blu Ray kjem til å få størst marknadsandel.

Det er garantert at dei aller aller fleste Ps3-eigarar vil bruke maskina til å sjå Blu Ray, så enkelt er det berre, og sidan salet av Ps3`ar overstig HD DVD-spelarar og add-onen til 360 så kraftig, og denne avstanden mellom tala berre kjem til å auke noko vanvittig i tida framoer med tanke på auropalanseringa av Ps3 osv., er det ikkje tvil i mine auge om kven som vert sigarherren.

Lenke til kommentar
Ser ut som det går mot en sterk seier for vår alles favoritteknologi: Den Sony ikke står bak!

7653946[/snapback]

Venligst ikke skriv som om folk støtter deg. Takket være PS3 leder Blu-Ray. Tatt i betraktning at HD DVD har stått i skyggen av BR i media, kommer høyst sannsynlig BR til å vinne. MS har faktisk sagt at de frykter at HD DVD kan bli det neste Betamax, og at om det skjer, kommer de til å gå over til BR.

Hadde det ikke vært for Sony, hadde ikke konsollene vært det de er i dag, enkelt og greit.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar

Ja blu-ray vinner det er opplest og vedtatt. Akkurat som betamax ...

Men seriøst, du kan kjøpe en hd dvd spiller for halve prisen av en blu-ray spiller.

Ingen ting er avgjort, men det er på høy tid med HD filmer. Blir vel til at jeg skaffer meg begge etter hvert.

Lenke til kommentar

De som sto for undersøkelsen var vel ikke så oppdatert på ps3 sales... den har rundt 1 mill solgte tenker jeg meg.. så da leder de vel en del i hvertfall nå.

Men jeg tror heller ikke hd-dvd vil dø med det første. Kanskje uheldigvis, kanskje ikke, men som oftest har formatkriger vist seg å ende med det dårligste produktet som vinner.

Lenke til kommentar
De som sto for undersøkelsen var vel ikke så oppdatert på ps3 sales... den har rundt 1 mill solgte tenker jeg meg.. så da leder de vel en del i hvertfall nå.

Men jeg tror heller ikke hd-dvd vil dø med det første. Kanskje uheldigvis, kanskje ikke, men som oftest har formatkriger vist seg å ende med det dårligste produktet som vinner.

7658412[/snapback]

Jeg tipper begge formatene klarer å leve side om side.

Nå er jo dvd lesere som leser både blue ray og HD-DVD på vei i tillegg så jeg ser ingen grunn til at noen av disse skal "dø ut".

Lenke til kommentar
Tatt i betraktning at HD DVD har stått i skyggen av BR i media, kommer høyst sannsynlig BR til å vinne.

HD-DVD har fått like mye omtale som Blu-ray og vanligvis er om at HD-DVD er billigere og like bra/bedre.

MS har faktisk sagt at de frykter at HD DVD kan bli det neste Betamax, og at om det skjer, kommer de til å gå over til BR.

Gidder du henvise til en kilde?

Jeg har lest en quote der de sier at "vi gir heller folk valget til å kjøpe HD-DVD vedsiden av, i tilfellet HD-DVD blir den neste betamax", som mellom linjene kan leses som; "Om Blu-ray blir den neste betamax, så ligger Sony dårlig an".

Har derimot aldri lest at de kommer til å gå over til BR.

Endret av lektroluv
Lenke til kommentar

Det er helt genialt av Microsoft å lage maskinen uten HD DVD for å kunne ha en lav markedspris. Så lage en addon som lar de som vil ha HD-DVD å ha muliheten til det. Slik mange ikke blir tvunget å betale ekstra for en teknologi man ikke vil bruke.

PS3 vil jo tape masse kunder p.g.a høy pris. Høy pris skyldes jo Blue-Ray spilleren. Og det er ikke alle som kommer til å bruke Blue-Ray spilleren i PS3 til filmer, i den forstand at store deler av filmene på Blue-Ray har dem kansje allerede på dvd + dem ikke har HD-TV

Så kommer jo den diskusjonen om at HD grafikk trenger lagringsplassen til et neste generasjons lagrings medium. (den trengs ikke å tas her :nei: )

Endret av Baba2
Lenke til kommentar
Hva er fordelene til blu-ray egentlig? Er det bedre oppløsning på blu-ray filmer?

7658410[/snapback]

Når det gjelder film har Blu-ray ingen fordel per i dag. Som PC produkt ala brenner er den grei fordi den kan lagre mere. Men så langt har HD-DVD hatt den beste billedkvaliteten.

I tillegg er følgende obligatorisk (ikke obligatorisk på Blu-ray) på HD DVD spillere:

- nettverkstilgang (last ned nye trailere f.eks og firmware oppgraderinger direkte).

- to separate ekte video streams - hvilket kan gi muligheten med ekte "picture in picutre" - der vinduet kan flyttes, forandre størrelse på osv... fint med f.eks directors commentary.

- langt billigere produskjon av teknologien på plater og avspillere. (men vil jevne seg etterhvert som det blir produsert mere Blu-ray og teknolgien modner). Kommer forbrukerene til gode.

Ellers er løsningen veldig like. 1920x1080 progresivt bilde i 24 bilder per sekund (som film er). Kodet i codecene, enten Mpeg2, MPEG 4 eller VC-1

Så, for film per i dag - HD DVD all the way. Og så får vi følge med hva Blu-Ray får til framover angående bedret billedkvalitet og interaktive funksjoner.

Dette faktisk fra en svææært fornøyd Blu-ray kunde (så glem fanboy pratet deres :) ).

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Såg noe som fikk meg til å tenke på hvor landet ligget i HD DVD / Blu-ray leiren. Og det var på Play.com

New relases:

Ultraviolet (Blu-ray)

Monster House (Blu-ray)

S.W.A.T. (SWAT) (Blu-ray)

Stealth (Blu-ray)

Hitch (Blu-ray)

Hostel (Blu-ray)

Into The Blue (Blu-ray)

Black Hawk Down (Blu-ray)

Serenity (HD DVD)

Apollo 13 (HD DVD)

Doom (HD DVD)

Mission Impossible 3 (M:I-3) (HD DVD)

Jarhead (HD DVD)

Van Helsing (HD DVD)

The Bourne Supremacy (HD DVD)

Miami Vice (2006) (HD DVD)

The Fast And The Furious: Tokyo Drift (HD DVD)

Viss eg hadde hatt ein Sony 1080p HDTV, i stua, og ville vise den fram til venner, veit eg kva spiller eg ville valgt :)

7654076[/snapback]

håper inderlig BHD kommer på HD-DVD etter hvert og..

Lenke til kommentar
Når det gjelder film har Blu-ray ingen fordel per i dag. Som PC produkt ala brenner er den grei fordi den kan lagre mere. Men så langt har HD-DVD hatt den beste billedkvaliteten.

I tillegg er følgende obligatorisk (ikke obligatorisk på Blu-ray) på HD DVD spillere:

- nettverkstilgang (last ned nye trailere f.eks og firmware oppgraderinger direkte).

- to separate ekte video streams - hvilket kan gi muligheten med ekte "picture in picutre" - der vinduet kan flyttes, forandre størrelse på osv... fint med f.eks directors commentary.

- langt billigere produskjon av teknologien på  plater og avspillere. (men vil jevne seg etterhvert som det blir produsert mere Blu-ray og teknolgien modner). Kommer forbrukerene til gode.

Dette faktisk fra en svææært fornøyd Blu-ray kunde (så glem fanboy pratet deres  :) ).

7659534[/snapback]

Hm. Høres mer ut som et media player program av noen sort. Hva med prisene på blu-ray og HDDVD? Mye forskjell der?

Lenke til kommentar

Er vel ingen veit kor mange av de som kjøper PS3 hovudsaklig bruker den for film etc. Men derimot de som kjøper HD DVD-drevet til 360 veit vi jo kjøper den for nettopp filmbruk ;)

Har BR-aslget for film tatt av etter PS3 lanseringen forresten, eller økt i det minste? Hadde vert flott med noe info om dette.

Lenke til kommentar
Er vel ingen  veit kor mange av de som kjøper PS3 hovudsaklig bruker den for film etc. Men derimot de som kjøper HD DVD-drevet til 360 veit vi jo kjøper den for nettopp filmbruk ;)

Har BR-aslget for film tatt av etter PS3 lanseringen forresten, eller økt i det minste? Hadde vert flott med noe info om dette.

7660163[/snapback]

Man kan følge utviklingen på Product Wars.

Lenke til kommentar

I følge den linken Norse360 gav oss lengre opp, så har HD DVD hatt en jevnt salg den siste tiden, mens at Blu-Ray stadig selger bedre og bedre.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

salesrank-1-1-All.jpg

Blu-Ray er den blåe streken og HD DVD er den svarte streken.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...