Gå til innhold

HD DVD addon til Xbox 360 har solgt.......

kewell79

Anbefalte innlegg

From Wallstreet journal:

About 695,000 consumers own either a Blu-ray or an HD-DVD player, according to Tom Adams of Adams Media Research in Carmel, Calif. But only about 25,000 have purchased stand-alone Blu-ray players. Another 400,000 consumers have Blu-ray because they bought a Sony PS3 game console. Meanwhile, about 120,000 or so have a stand-alone HD-DVD player while about 150,000 have an HD-DVD upgrade kit for their Xbox 360 game consoles, Mr. Adams says. He adds that those numbers are well in excess of the 300,000 DVD-player sales in 1997, when that technology rolled out.
Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dvs, ca 270,000 folk har kjøpt HD-DVD for å faktisk bruke det til HD-DVD (filmer), 25,000 har kjøpt Blu-ray spiller for å faktisk bruke den til Blu-ray (filmer) og 400,000 folk kommer muligens til å bruke den til Blu-ray (filmer).

Ser ut som folk velger det billigere alternativet, gitt.

Lenke til kommentar

Såg noe som fikk meg til å tenke på hvor landet ligget i HD DVD / Blu-ray leiren. Og det var på Play.com

New relases:

Ultraviolet (Blu-ray)

Monster House (Blu-ray)

S.W.A.T. (SWAT) (Blu-ray)

Stealth (Blu-ray)

Hitch (Blu-ray)

Hostel (Blu-ray)

Into The Blue (Blu-ray)

Black Hawk Down (Blu-ray)

Serenity (HD DVD)

Apollo 13 (HD DVD)

Doom (HD DVD)

Mission Impossible 3 (M:I-3) (HD DVD)

Jarhead (HD DVD)

Van Helsing (HD DVD)

The Bourne Supremacy (HD DVD)

Miami Vice (2006) (HD DVD)

The Fast And The Furious: Tokyo Drift (HD DVD)

Viss eg hadde hatt ein Sony 1080p HDTV, i stua, og ville vise den fram til venner, veit eg kva spiller eg ville valgt :)

Lenke til kommentar
New relases:

Ultraviolet (Blu-ray)

Monster House (Blu-ray)

S.W.A.T. (SWAT) (Blu-ray)

Stealth (Blu-ray)

Hitch (Blu-ray)

Hostel (Blu-ray)

Into The Blue (Blu-ray)

Black Hawk Down (Blu-ray)

Serenity (HD DVD)

Apollo 13 (HD DVD)

Doom (HD DVD)

Mission Impossible 3 (M:I-3) (HD DVD)

Jarhead (HD DVD)

Van Helsing (HD DVD)

The Bourne Supremacy (HD DVD)

Miami Vice (2006) (HD DVD)

The Fast And The Furious: Tokyo Drift (HD DVD)

7654076[/snapback]

Ser bare to filmer som er verdt å se i den listen. :tease:

Lenke til kommentar

Er ikke helt med på det med billigere alternativ. HD DVD til Xbox 360 (som er den biligste Spilleren) er ikke så utrolig mye billigere en blu-ray spillende Ps3. Skal du ha HD DVD til Xboks må du jo ha konsollen også 3300 der og drøyt 2tusen for spilleren (ikke norske priser der enda) så er du på rundt 5tusen. Det kommer ikke til og bli store forskjellene på BR og HD DVD spillere.

Hva betyr det forresten at drøyt 400 tusen hadde en BR i form av PS3. Ble vel lansert en 800-900 stk der. Gjelder dette bare amerika? (Er det bare der HD DVD har blitt lansert)?

Å si at det går mot noen som helst seier nå er jo i drøyeste laget. Ingen av de to hoved motorene bak spillerne (PS3 og Xbox360 addon) har blitt lansert over hele verden enda. Ganske urealistisk at noen av de to skal klare og mette markedet på veldig kort tid.

En viktig detalje for PS3 sin del er jo at det nettop dratt dit hen og bli en hjemmekino maskin. En kan jo tenke seg at hvis BR skal "vinne" format krigen, så kjøper du deg en PS3 for og spille filmer på tvn med, istedet for en dvd spiller.

Mens i HD DVD sitt tilfelle kjøper du ikke en 360 + en spiller hvis du ikke er intressert i å spille. Det betyr bare ekstra kabler og ekstra med ting som skal stå i hylla.

Det er ikke gamere som kommer til og styre om PS3 kommer til og klare seg, om det blir BR eller HD DVD. Dette her kommer til og bli hvermansen. Personen som vil ha en avspiller i stua si.

For min egen del (som dere sikkert har skjønt) har jeg en knapp på Sony og BR her. Ikke bare pga av det over her, men også fordi BR rett og slett er en bedre teknologi (dette er fakta raskere lesehastighet, mer lagring etc... se gjerne på wikipedia for proof!!) og jeg vil heller ha en enkel stillegående spiller som det PS3 er en en Xboks 360, med ekstern HD og ekstern spiller.

Regner med det blir noen microsoft fans som smekker meg på pungen nå, men bring it on!!

Lenke til kommentar

Hva er egentlig vitsen da? Du har høy nok oppløsning på filmen til å se enhver pore på skuespillerne og alle gnistene på de utallige og pene eksplosjonene, men filmene er for det meste bare dårlig action-oppgulp uten substans. Ultraviolet? MI3?

Jeg ser film for å bli engasjert og utfordret, og da tar innholdet høyere prioritet enn presentasjonen. Tror at DVD-spilleren vil være nok i god tid fremover.

Lenke til kommentar
Er ikke helt med på det med billigere alternativ. HD DVD til Xbox 360 (som er den biligste Spilleren) er ikke så utrolig mye billigere en blu-ray spillende Ps3. Skal du ha HD DVD til Xboks må du jo ha konsollen også 3300 der og drøyt 2tusen for spilleren (ikke norske priser der enda) så er du på rundt 5tusen. Det kommer ikke til og bli store forskjellene på BR og HD DVD spillere.

Hva betyr det forresten at drøyt 400 tusen hadde en BR i form av PS3. Ble vel lansert en 800-900 stk der. Gjelder dette bare amerika? (Er det bare der HD DVD har blitt lansert)?

7654162[/snapback]

Men med X360 har du faktisk et valg. Trenger du ikke en HD-spiller, trenger du ikke å betale de 2k ekstra. Selv om det blir lik pris, har du faktisk et valg med den ene, og du er ikke tvunget til å velge et format.
Lenke til kommentar

Hovedpoenget til MS her er jo at folk har et valg om de vil ha HD-DVD eller ikke. De som bare vil ha spillemaskin trenger ikke en Blu-ray spiller som koster dem 2500kr ekstra.

En standalone HD-DVD spiller er veldig mye billigere enn Blu-ray spillere. Den billigste Blu-ray spilleren man får tak i nå er vel PS3 (som koster ca $600-700?). En HD-DVD spiller kan man få til $400.

Blu-Ray filmer er også dyrere å produsere, så det kan hende at disse vil havne litt høyere i pris også.

En viktig detalje for PS3 sin del er jo at det nettop dratt dit hen og bli en hjemmekino maskin. En kan jo tenke seg at hvis BR skal "vinne" format krigen, så kjøper du deg en PS3 for og spille filmer på tvn med, istedet for en dvd spiller.

Mens i HD DVD sitt tilfelle kjøper du ikke en 360 + en spiller hvis du ikke er intressert i å spille. Det betyr bare ekstra kabler og ekstra med ting som skal stå i hylla.

Selvsagt vil ingen kjøpe en X360 + addon bare for å se film, da kjøper man seg heller en standalone spiller. Men om man allerede har en X360, så er addonen et billig alternativ.

Det er ikke gamere som kommer til og styre om PS3 kommer til og klare seg, om det blir BR eller HD DVD. Dette her kommer til og bli hvermansen. Personen som vil ha en avspiller i stua si.

Nemlig, og hvem kjøper en spillmaskin bare for å se film (PS3) når man kan få en standalone (HD-DVD) billigere?

For min egen del (som dere sikkert har skjønt) har jeg en knapp på Sony og BR her. Ikke bare pga av det over her, men også fordi BR rett og slett er en bedre teknologi (dette er fakta raskere lesehastighet, mer lagring etc... se gjerne på wikipedia for proof!!) og jeg vil heller ha en enkel stillegående spiller som det PS3 er en en Xboks 360, med ekstern HD og ekstern spiller.

Blu-ray har større plass og bedre transfer rate, men er vesentlig dyrere. Nå må vi tenke på at det er FILM det er prat om her. HD-DVD har mer enn nok plass til film med shiit bra lyd og bilde. De fleste har sett bildene ved siden av hverandre sier som regel at de ser like ut, eller at HD-DVD ser bedre ut. HD-DVD har også noen features som Blu-ray ikke har.

Det blir jo selvsagt en smakssak, men personlig vil jeg heller velge det billigere alternativet som er like bra (om ikke bedre), enn å betale for "tom plass". 50GB for film? ...seriøst.

Lenke til kommentar

Det argumentet om HDDVD-spilleren til Xbox 360 er bak mål. Du kan like godt gå videre i tankerekkefølgen og si at en Xbox 360 ikke koster 3000, men egentlig 18000, for du trenger jo en TV for å bruke den.

Og TVen til 15 000 koster egentlig 3.015.000, for du må jo ha en leilighet å sette den i!

Lenke til kommentar

Anngående pris på xbox med hd dvd så funker det greit med core til 1990 og hd dvd addon fra canada til 1500. Noe som skulle bli 3490 for HD DVD spiller som også kan spille GeOW og alt det andre snaddere vi har kunne kost oss med det siste året.

Om noen trenger en standalone HD DVD spillerf så har avshop.no den (er bare en for øyeblikket(Edit: nå er det to)) på tilbud til 4990. standalone Blu-ray spillerene koster nå rundt 10000 ned et par høvdinger siden før jul. kanskje de kommer ned til en 6000-7000 til sommeren? Og til alle dere som får tak i ps3 først til neste jul, hva tror dere at en standalone spiller koster da?

Når det gjelder filmutvalget til de nye formatene er det ikke unaturlig at det er mest mainstream filmer som slippes i første omgang. Men forbidden planet er jo sluppet ...

Endret av mbiof
Lenke til kommentar
skjønner ikke at folk kjøper det danglebær HDDVD drevet.

noe av det mest heslige jeg har sett i moderne tid IMHO

7654548[/snapback]

Værsegod - får gi deg litt trollemat da: :)

Kanskje det er fordi de er mere opptatt av å se på filmen og kvaliteten på bildet/lyden enn å se på avspilleren i hylla? Samtidig som de ikke har betalt fletta for systemet? Tanken slått deg?

Sånn, nok mat. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...