BorN Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Problemet er at når jeg ikke rører mus eller tastatur for en liten stund, så begynner maskina å arbeide i bakgrunnen, selv om jeg absolutt ikke har valgt at den skal gjøre det. Det skjer etter alt fra 3-10 minutter med inaktivitet. Hva maskina arbeider med i bakgrunnen vet jeg ikke, men jeg vil gjerne finne det ut, da maskina bråker en del når jeg ikke bruker den. Problemet oppsto for circa en måned siden. Ikke sikker på om det er RAM, harddisk eller CPU som lager lydene, men det er den vanlige lyden som oppstår når maskina arbeider med et eller annet. Har sjekket i Oppgavebehandling (CTRL-ALT-DEL) men kan ikke se noen prossesser som skiller seg ut når arbeidet starter. Har en oppdatert Windows XP-maskin. Programmene jeg nesten alltid kjører i bakgrunnen er en skjermkortdriver, Logitech mus-programvare, MSN-Messenger (og Norton Anti-virus som ikke er problemet da det oppsto med dette avslått) Noen som helst idé om hva dette kan være? Endret 17. februar 2007 av BorN Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Windows kjører en del prosesser for vedlikehold når en maskin står innaktiv. Som f.eks oppdatering av prefetch. Det kan også være andre ulumskheter og som kjører, så finn ut at det ikke er det Lenke til kommentar
BorN Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Litt sent svar, men jeg fann ut hva problemet var. Det som kjørte i bakgrunnen var Windows XPs 'fine' indekseringstjeneste for at søking på maskinen skal skje raskere. Lenke til kommentar
GrH Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hvordan løste du dette ? eller hvordan slo du det av .. -Djgunnah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå