Jørnan Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg har tenkt litt over alle mobiltelefonene du kan skaffe deg til en minimal pris i forhold til de originale. Nokia 8800 Sirocco til 8.000 eller Cect 8800 sirocco til 3.500. Vertu Ascent til 40.000 eller Veptu til 3.000. Disse mobiltelefonen utgir seg jo ikke for å være originalen, slik mange asiatiske mobilprodusenter gjør, men de stjeler ofte både design og navn. De er til og med bygget i de samme materialene som originalene, for eksempel titan, gull, børstet stål/aluminium osv. Dette er jo ikke billig materiale, men alikevel greier de å halvere prisen, eller senke den til en tidel. Funksjonalitetene er til og med bedre. Har sett "Vertu"-telefoner med 2 MP kamera, MP3 spiller, minnekort og mye mer. Hva får du med en vanlig Vertu? SMS og telefonbok Er det noen som eier en slik "falsk" mobiltelefon her, og kan si om kvaliteten er den samme som de originale mobiltelefonene? Og hva syns dere på forumet om dette? De stjeler jo både navn og design, og jeg mener det ikke burde være lov (hvis det i det hele tatt er det). Men det gir også den vanlige mann i gata sjansen til å eie en designmobil med både gull, stasj og hva en måtte ønske uten å måtte selge både bilen og huset for å ha råd. På en annen side så øker dette piratmarkedet, og Veptu blir hetende Vertu fordi det selger mye bedre, vi får nye "Nokia" mobiler og du stoler nesten ikke på at det er ekte mobiltelefoner i mobilbutikker lenger. Så hva syns dere? Er kopier bra eller dårlig? Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg spurte omtrent om det samme i en tråd før idag: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=698022 Det er jo bare modellnavnet som er stjålet, foreksempel "8800" og designet. Tror dette er lov, så lenge de ikke kaller seg Nokia. Spesifikasjonene er jo like bra også! Som vi ser. Men jeg vet ikke hvordan kvaliteten er..hmm..Kanskje de er über trege. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Min erfaring fra en kopiert 8800 var faktisk ganske positiv. Flere funksjoner, mer stabil og muligens bedre batteritid også. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Min erfaring fra en kopiert 8800 var faktisk ganske positiv. Flere funksjoner, mer stabil og muligens bedre batteritid også. 7713081[/snapback] Har du CECT 8800? Hvordan er den? Er den rask eller treg? Er kamerasøkeren god? Hvordan er lyden? Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Her er et eksempel på fake mobil: Denne heter Suny Ericssom, 3 megapiksler kamera, mp3-spiller, plass for minnekort. Og ikke minst touchscreen (Følger med penn til å bruke) Prisen på denne er Ca. 1400 NOK i Kinesisk nettbutikk. Specs: PHONE DETAILS: -Dual- Band : GSM 900 / DCS 1800 (Dual-band) -Dimensions: 10 x 4.5 x 1.9cm -Weight: 92g (with battery) -Ringtone: 64Poly / MP3 Ringtone -WAP/GPRS/MMS/SMS Enable -Computer Connection: Support Window XP, -No driver is required -Power: 3.7V 700mAh -3~5 hours Talking, 2~3 days stand-by Time) CAMERA DETAILS: 3.0m camera Camera Setting: White Balance, Night Mode, mirror Snapshot mode: normal, matrix, multishot Effect Options: Embossment,contrast, sepia, gary scale, negative Video Details: Camcorder Setting: White Balance, Shutter Sound, EV (-4~+4), Night Mode Effect Options: Embossment, contrast, sepia, gary scale, negative Record Audio: On/Off Entertainment: - MP3 Player: Music plays by Stereo headphone - Built in Stereo Speakers - MP4 Player: Play Stereo 3GP/MP4 Movies, Full/Half Screen - Sound Recorder - Games: Submarine/Puzzle/Panda/Robot/UFO - Image Viewer: Editing your personal pics. MEMORY DETAILS: -Phone Memory: 20MB -External Memory: Support T-Flash upto 1GB (128mb included) PERSONAL ASSISTANT: -Phone Book: 300 contacts -Name, Mobile/Home number, Fax, Email, Company Name, Email Address. -Extra: Calculator, To Do List, Alarm, Calendar, World Clock, Tasks, Exchange, Sketch, E_Book, Notes. Endret 13. januar 2007 av sir-alex Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Trodde ikke det var lov å lage et design som var så likt, eller et navn med så få forskjeller fra originalene. Men hvorfor har ikke disse merkene blitt kjent? De virker jo mye bedre enn de originale! For eksempel Suny Ericssom "W810c" (eller hva de kaller den). Den er mye billigere enn den originale mobiltelefonen og spesifikasjonene er langt bedre enn hva vi finner i W810i. Alikevel er de ikke verdenskjente. Why? Edit: Denne mobiltelefonen heter CECT V668 Mobile Phone. Finnes det en originaleversjon av den? Som en 7280 eier syns jeg dette designet var genialt Endret 13. januar 2007 av jornan Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Min erfaring fra en kopiert 8800 var faktisk ganske positiv. Flere funksjoner, mer stabil og muligens bedre batteritid også. 7713081[/snapback] Har du CECT 8800? Hvordan er den? Er den rask eller treg? Er kamerasøkeren god? Hvordan er lyden? 7713715[/snapback] nope, jeg hadde en Nokia 8800 som var kopi av den orginale ikke cect Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 og hvor får du kjøpt disse mobilene? Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 I Norge kan du sjekke Finn.no. Men de selges også på eBay Ellers har de sikkert noen butikker rundt omkring. Men jeg vil anta at de ikke finner dem i Norge Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 På finn.no, er det bare sånne jævler som vil tjene masse penger. Selger til dobbelpris fra butikkpris! Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) 3.000-4.000 kroner for et Veptu er vel ikke ille? 8800 kopiene til 3.500 syns jeg derimot er litt overpriset. Og det er en ting jeg ikke kan forstå med dem. Det står "MPEG-4 på dem. Det er kjempestygt! Hva i h***** tenkte de på da de satte på det stygge merket? MPEG-4 er jo ikke akkurat noen funksjon å skryte av i dag Edit: Har kikket litt på bilder på eBay. Blar heller opp 2000 dollar for en Vertu enn en Veptu. Cheap pice of crap! Kikket på en av disse Veptuene til 500 dollar. I motsettning til et hard metall som er ripefritt på Vertu, er det skin på Veptu. Tror ikke det holder like lenge i forhold til Vertu Og så hadde de tatt ab dekselet bak. Under batteriet skjulte det seg plast! PLAST!!! Hva er det for et elendig materiale? Ikke at jeg har planer om å kjøre over mobiltelefonen min, men kvaliteten er nok LANGT høyere på Vertu enn Veptu. At det er 24 K gull på den hjelper lite da. Supporten er nok langt fra den samme heller. Tviler på at Veptu har en 24 t service du kan nå ved å trykke på en knapp på siden av mobiltelefonen. Håndlaget er den nok heller ikke. Hvis alle kopier er like dårlige som den jeg så på eBay, så forstår jeg at verken Vertu eller Nokia gidder å saksøke dem. De er jo ikke i nærheten av å få konkurranse! Endret 14. januar 2007 av jornan Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) 3.000-4.000 kroner for et Veptu er vel ikke ille? 8800 kopiene til 3.500 syns jeg derimot er litt overpriset. Og det er en ting jeg ikke kan forstå med dem. Det står "MPEG-4 på dem. Det er kjempestygt! Hva i h***** tenkte de på da de satte på det stygge merket? MPEG-4 er jo ikke akkurat noen funksjon å skryte av i dag 7718289[/snapback] Det burde vært helt "No Brand" Det hadde vært stilig! Jeg lurer på om jeg skal kjøpe denne jeg: http://img187.imageshack.us/img187/9292/iphone2fm9.th.jpg -Korean Touch Screen PDA Mobile Phone -With i-Pod soft-touch scrolling control for menu nevigation -MP3 / MP4 Player -Dual band unlocked for UK, Europe and Australia -3.0 Mega Pixel Camera + Video Recording Litt sånn iPhone-style Hva tror du om den? Jeg får den jo for ca 1800,- NOK Endret 14. januar 2007 av sir-alex Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Skal du kjøpe den, ville jeg hørt med selgeren først. Fant mange slike på ebay, og det vises en liten flash-film der med forskjellige bilder. Bakpå kamera står det 2,1 megapixel, ikke 3 MP Så det er nok lett å bli snytt for 900.000 piksler Ellers var designet stilig. Men jeg liker fortsatt CECT V668 best! Ser ikke bortifra at jeg blir en eier av den en gang. Men Veptu? NEI! Billig dritt! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Jeg kjøpte en CECT telefon. Det absolutt eneste den har til felles med Nokia N73 er designet, derfor er det helt utrolig unødvendig å gjøre telefonen ulovlig bare på grunn av at de ikke gidder å lage et eget design. Telefonen har 320x240 touch-skjerm, kraftige høyttalere (mp3/video), flott GUI, 128MB MicroSD, webcam funksjon. Pris: 950kr (u/abonnement). Endret 14. januar 2007 av Lurifaksen Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Er jo helt jævlig billig dette, her. Hvor kjøpte du din CECT, Lurifaksen? Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg kjøpte en CECT telefon. Det absolutt eneste den har til felles med Nokia N73 er designet, derfor er det helt utrolig unødvendig å gjøre telefonen ulovlig bare på grunn av at de ikke gidder å lage et eget design. Telefonen har 320x240 touch-skjerm, kraftige høyttalere (mp3/video), flott GUI, 128MB MicroSD, webcam funksjon. Pris: 950kr (u/abonnement). 7720518[/snapback] Hvordan fungerer denne da?? Er den rask/treg? Hvordan er egentlig kameraet? Fungerer den bra liksom? Har selv Nokia N73 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Bumper denne... hvor får man kjøpt slike telefoner? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 på ebay vel. tar deg 10 sekunder å finne noen slike, personlig fant jeg en milelang liste med alt dette. Fy datating, du burde vite bedre du har kjøpte t28 derfra jo Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 på ebay vel. tar deg 10 sekunder å finne noen slike, personlig fant jeg en milelang liste med alt dette. Fy datating, du burde vite bedre du har kjøpte t28 derfra jo 7778057[/snapback] Ebay vet jeg om.. tenkte om det var noen mer "særiøse" sider... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 på ebay vel. tar deg 10 sekunder å finne noen slike, personlig fant jeg en milelang liste med alt dette. Fy datating, du burde vite bedre du har kjøpte t28 derfra jo 7778057[/snapback] Ebay vet jeg om.. tenkte om det var noen mer "særiøse" sider... 7778079[/snapback] glem det, tror ikke du vil finne det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå