catos Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Hei når jeg skal inn på counter strike source å spille så starter maskinen seg på nytt bare sånn plutselig. Det er ikke hver gang dette skjer, men veldig ofte. Hva kan årsaken til dette være? noen som vet? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Årsaken kan vel være flere ting, fra spyware til for høy sikkerhet, ressursmangel på strømsiden eller nettverkproblem eller overoppheting (høres ingen pip?) eller full harddisk kanskje etc. Hvis du ikke allerede har gjort det, fjern haken for 'start på nytt automatisk' i Systemegenskaper /avansert /oppstart og gjenoppretting. I stedet for restart vil det komme opp en blåskjerm med ei stop-melding. Den første eller siste av de 4 kan du bruke å søke med på google eller hos microsoft (eller spørre her i forumet ) Alternativt kan du jo sjekke hendelseslista i Datamaskinbehandling som du finner under Administrative verktøy. Lenke til kommentar
catos Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Årsaken kan vel være flere ting, fra spyware til for høy sikkerhet, ressursmangel på strømsiden eller nettverkproblem eller overoppheting (høres ingen pip?) eller full harddisk kanskje etc. Hvis du ikke allerede har gjort det, fjern haken for 'start på nytt automatisk' i Systemegenskaper /avansert /oppstart og gjenoppretting. I stedet for restart vil det komme opp en blåskjerm med ei stop-melding. Den første eller siste av de 4 kan du bruke å søke med på google eller hos microsoft (eller spørre her i forumet ) Alternativt kan du jo sjekke hendelseslista i Datamaskinbehandling som du finner under Administrative verktøy. 7713502[/snapback] Hei og takk for svar, jeg tok en memtest å fant ut at der var error på ram brikken min. Den er 2-3 uker gammel så jeg får levere den tilbake å få en ny ... Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Nettopp hatt samma problem som deg, og da var det også rambrikken. Lenke til kommentar
catos Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Nettopp hatt samma problem som deg, og da var det også rambrikken. 7713584[/snapback] Selfølgelig viser det seg å ikke være ram brikken min som "kødder" med meg.. Jeg har sjekket harddisk (test passed) Har kjørt 3dMark, det gikk greit 1st gang, men andre gang jeg skulle prøve så hang pc seg opp.... Hvilket muligheter har jeg for å sjekke hva som kan være galt? Hovedkort: Asrock775Dual-VSTA (Ca 3uker gammelt kjøpt på mpx.no) CPU: Dual 2 Core E6300 (Ca 3uker gammelt kjøpt på mpx.no) Skjermkort: Geforce 6600GT Takk for alle svar.......... Lenke til kommentar
Christ0pher Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Hei når jeg skal inn på counter strike source å spille så starter maskinen seg på nytt bare sånn plutselig. Det er ikke hver gang dette skjer, men veldig ofte. Hva kan årsaken til dette være? noen som vet? 7712672[/snapback] Det kan være varme. Du har vel ikke overklokket? For det kan ha gjort den ustabil, og fått den til å restarte seg. Kan goså være at du har for lite strøm, men det tviler jeg sterkt på. Lenke til kommentar
catos Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Hei når jeg skal inn på counter strike source å spille så starter maskinen seg på nytt bare sånn plutselig. Det er ikke hver gang dette skjer, men veldig ofte. Hva kan årsaken til dette være? noen som vet? 7712672[/snapback] Det kan være varme. Du har vel ikke overklokket? For det kan ha gjort den ustabil, og fått den til å restarte seg. Kan goså være at du har for lite strøm, men det tviler jeg sterkt på. 7749348[/snapback] Har ikke oveklokket noe, å jeg har gått inn i bios med engang maskinen har startet seg på nytt for å se på gradene, den ligger da på rundt 40, å det skal vel ikke vere for mye ..... Jeg får bare prøve meg frem med alt mulig å se hva jeg får til Er det noen som har en smart løsning så legg inn her Takk Lenke til kommentar
catos Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 STOPP: 0x0000004E (0x00000099, 0x000141714, 0x00000000, 0x00000000 Det er feil meldinga som kommer opp i bluescreen. noen som vet? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 STOPP: 0x0000004E (0x00000099, 0x000141714, 0x00000000, 0x00000000 I fbm. stop-meldinga, har den en tekst PFN_LIST_CORRUPT eller får du varierende meldinger? Som andre har nevnt, det ser ut nå som et minneproblem men kan også være driverfeil. Var det slik at du sendte brikka (eller 2 brikker, hva bruker du?) inn til test og fikk den i retur, evt. kan det være at default innstillinger i BIOS setter for stramme timings /verdier eller for lav volt til ram eller skjermkort. Lenke til kommentar
catos Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 STOPP: 0x0000004E (0x00000099, 0x000141714, 0x00000000, 0x00000000 I fbm. stop-meldinga, har den en tekst PFN_LIST_CORRUPT eller får du varierende meldinger? Som andre har nevnt, det ser ut nå som et minneproblem men kan også være driverfeil. Var det slik at du sendte brikka (eller 2 brikker, hva bruker du?) inn til test og fikk den i retur, evt. kan det være at default innstillinger i BIOS setter for stramme timings /verdier eller for lav volt til ram eller skjermkort. 7754908[/snapback] Det står PFN_LIST_CORRUPT Minnebrikka kjøpte jeg hos en dataforhandler som en kompis jobber for, å han tok den med på jobben å kjørte test på minnebrikka i 21timer uten å få feil på den... Jeg bruker kun 1 minnebrikke (1024mb twinmos) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå