Gå til innhold

CRT tv, hva anbefaler dere?

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Foreldrene mine trenger en ny CRT tv på ca 32". Hva anbefaler dere? Pris kan være alt fra 3000 - 6000. Ønsker en tv som gir best mulig bilde pr.krone.

På forhånd ,takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er vel om du i det hele tatt finner en kvalitets-CRT..... Gå innom din(-e) lokale TV-sjappe(-r) og se hva du finner. Min erfaring er at i løpet av det siste halve året er at det er svært få CRT-TV-er å få kjøpt, og de du finner er billig-modeller. De siste 32" 100Hz jeg har sett fra Philips og Panasonic har hatt merkbart dårligere bilde enn forgjengeren selv om tekniske data og finesser har vært tilsvarende.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Merkelig på en måte, men for å se det fra en annen side; de vil vel at folk skal kjøpe flatskjermer i stedet som de tjener mere penger på. Kan ikke se en annen forklaring på det jeg.

Lenke til kommentar
Merkelig på en måte, men for å se det fra en annen side; de vil vel at folk skal kjøpe flatskjermer i stedet som de tjener mere penger på. Kan ikke se en annen forklaring på det jeg.

Butikkene tjener nok mindre på å selge en flat-TV til kr 10 000,- idag enn når de solgte en CRT til samme pris for 4 år siden.

Grunnen er utvilking! All produktutvikling går på flat-TV. Markedet vil hele tiden ha ny teknologi og nyheter. Vi bytter ut filmbasert foto til digitalfoto, vi har byttet ut vinylplatene med CD, vi byttet ut sot/hvitt-TV med farge-TV, vi har for lenge siden byttet ut AM-radio med FM-radio. Og nå bytter vi ut CRT-TV med flat-TV. Eneste forskjellen er at nå går det så mye fortere. Det blir omtrent som når vi kjøper PC-komponenter; ingen vil ha gammel teknologi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Butikkene tjener nok mindre på å selge en flat-TV til kr 10 000,- idag enn når de solgte en CRT til samme pris for 4 år siden.

Grunnen er utvilking! All produktutvikling går på flat-TV. Markedet vil hele tiden ha ny teknologi og nyheter. Vi bytter ut filmbasert foto til digitalfoto, vi har byttet ut vinylplatene med CD, vi byttet ut sot/hvitt-TV med farge-TV, vi har for lenge siden byttet ut AM-radio med FM-radio. Og nå bytter vi ut CRT-TV med flat-TV. Eneste forskjellen er at nå går det så mye fortere. Det blir omtrent som når vi kjøper PC-komponenter; ingen vil ha gammel teknologi.

7730572[/snapback]

Men at bildet på de nye crt tv'ene er dårligere enn forgjengerene er litt rart mener nå jeg.. Utviklingen går jo feil vei:P

Lenke til kommentar
Men at bildet på de nye crt tv'ene er dårligere enn forgjengerene er litt rart mener nå jeg.. Utviklingen går jo feil vei:P

7736891[/snapback]

Ingen av de stor produsentene vil bruke mer penger på utvikling av CRT. Prisen på CRT-er har sunket drastisk de siste årene og ytelsen følger etter.... Samme utviklingen gjelder mye annet: VHS-maskinene de siste årene er blitt simplere og billigere. Det er nesten ingen gode Discman-er å oppdrive. De fleste av de siste platespillerene som ble solgt var tragiske (bortesett fra noen få skikkelig high-end-typer).

Man kan ikke bare fortsette å utvikle en teknologi når det kommer en annen som kan erstatte den gamle. Det blir som om vi skulle forsatt å satse på sort/hvitt-TV selv om det ble lansert farge-TV. Eller om vi skulle fortsatt med hest og kjerre i utrolige utgaver istedenfor å kjøre bil.....

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...