Gjest Slettet+19283741 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Foreldrene mine trenger en ny CRT tv på ca 32". Hva anbefaler dere? Pris kan være alt fra 3000 - 6000. Ønsker en tv som gir best mulig bilde pr.krone. På forhånd ,takk! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Spørsmålet er vel om du i det hele tatt finner en kvalitets-CRT..... Gå innom din(-e) lokale TV-sjappe(-r) og se hva du finner. Min erfaring er at i løpet av det siste halve året er at det er svært få CRT-TV-er å få kjøpt, og de du finner er billig-modeller. De siste 32" 100Hz jeg har sett fra Philips og Panasonic har hatt merkbart dårligere bilde enn forgjengeren selv om tekniske data og finesser har vært tilsvarende. Endret 14. januar 2007 av Mr D Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Merkelig på en måte, men for å se det fra en annen side; de vil vel at folk skal kjøpe flatskjermer i stedet som de tjener mere penger på. Kan ikke se en annen forklaring på det jeg. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Merkelig på en måte, men for å se det fra en annen side; de vil vel at folk skal kjøpe flatskjermer i stedet som de tjener mere penger på. Kan ikke se en annen forklaring på det jeg. 7730406[/snapback] kelkoo.no sjekk der Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Merkelig på en måte, men for å se det fra en annen side; de vil vel at folk skal kjøpe flatskjermer i stedet som de tjener mere penger på. Kan ikke se en annen forklaring på det jeg. Butikkene tjener nok mindre på å selge en flat-TV til kr 10 000,- idag enn når de solgte en CRT til samme pris for 4 år siden. Grunnen er utvilking! All produktutvikling går på flat-TV. Markedet vil hele tiden ha ny teknologi og nyheter. Vi bytter ut filmbasert foto til digitalfoto, vi har byttet ut vinylplatene med CD, vi byttet ut sot/hvitt-TV med farge-TV, vi har for lenge siden byttet ut AM-radio med FM-radio. Og nå bytter vi ut CRT-TV med flat-TV. Eneste forskjellen er at nå går det så mye fortere. Det blir omtrent som når vi kjøper PC-komponenter; ingen vil ha gammel teknologi. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Merkelig på en måte, men for å se det fra en annen side; de vil vel at folk skal kjøpe flatskjermer i stedet som de tjener mere penger på. Kan ikke se en annen forklaring på det jeg. Butikkene tjener nok mindre på å selge en flat-TV til kr 10 000,- idag enn når de solgte en CRT til samme pris for 4 år siden. Grunnen er utvilking! All produktutvikling går på flat-TV. Markedet vil hele tiden ha ny teknologi og nyheter. Vi bytter ut filmbasert foto til digitalfoto, vi har byttet ut vinylplatene med CD, vi byttet ut sot/hvitt-TV med farge-TV, vi har for lenge siden byttet ut AM-radio med FM-radio. Og nå bytter vi ut CRT-TV med flat-TV. Eneste forskjellen er at nå går det så mye fortere. Det blir omtrent som når vi kjøper PC-komponenter; ingen vil ha gammel teknologi. 7730572[/snapback] Men at bildet på de nye crt tv'ene er dårligere enn forgjengerene er litt rart mener nå jeg.. Utviklingen går jo feil vei:P Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Men at bildet på de nye crt tv'ene er dårligere enn forgjengerene er litt rart mener nå jeg.. Utviklingen går jo feil vei:P 7736891[/snapback] Ingen av de stor produsentene vil bruke mer penger på utvikling av CRT. Prisen på CRT-er har sunket drastisk de siste årene og ytelsen følger etter.... Samme utviklingen gjelder mye annet: VHS-maskinene de siste årene er blitt simplere og billigere. Det er nesten ingen gode Discman-er å oppdrive. De fleste av de siste platespillerene som ble solgt var tragiske (bortesett fra noen få skikkelig high-end-typer). Man kan ikke bare fortsette å utvikle en teknologi når det kommer en annen som kan erstatte den gamle. Det blir som om vi skulle forsatt å satse på sort/hvitt-TV selv om det ble lansert farge-TV. Eller om vi skulle fortsatt med hest og kjerre i utrolige utgaver istedenfor å kjøre bil..... Endret 16. januar 2007 av Mr D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå