Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lik deling av båndbredde...

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og en kompis sitter på ei 1024/256 linje fra Telenor Avidi som vi deler ved hjelp av en Windows 2000 Server maskin med Internet Connection Sharing. Det som er problemet er at når jeg skal spille f.eks. cs så får jeg 1000 i ping når han surfer, og det er sinnsykt irriterende når jeg skal spille en seriøs match, så da må han holde seg unna nettet. Det begynner han å bli lei av, så jeg håper dere har en løsning på dette problemet. Vil det bli bedre hvis vi kjøper en router i stedet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men så er det VELDIG mangen som har helt FUCKT up innstillinger i CS da.......dette her for exs:

/rate 7500

/cl_updaterate 30

disse to for eks bør være slik når du har en slik inett forbindelse, om de ikke er slik så still dem slik........skriver det i console.......da bør pingen synke en god del, om du spiller på norsk server bør du få max rundt 50ping om serveren har en akseptabel/god server forbindelse da :smile:

Har hatt samme prob bare på en litt dårligere forbindelse, og noen få enkle komandoer i console på cs hjalp fint :smile:

Lenke til kommentar

Packet prioriteringsmuligheter skal finnes i en del nyere linux-firewaller. Bare søk litt rundt, så finner du sikkert noen. Mener den jeg fant var ipchanis basert, men er ikke sikker. Dette krever seff en basic maskin, men er bedre enn en ruter til 50k (trengte ikke packetprioritering, så valgte ikke den. Men dette krever selvfølgelig litt linuxkunnskap å sette opp.

Lenke til kommentar

Du har snakka med GladGummi nå forstår jeg :grin:

Spør han hvilken distro jeg bør bruke på en PII 233Mhz m/64 mb ram da... Må være mulighet for fjernstyring, men det er vel bare å legge inn VNC det...

[ Denne Melding var redigert av: klure på 2002-11-27 11:40 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...