klure Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Hei! Jeg og en kompis sitter på ei 1024/256 linje fra Telenor Avidi som vi deler ved hjelp av en Windows 2000 Server maskin med Internet Connection Sharing. Det som er problemet er at når jeg skal spille f.eks. cs så får jeg 1000 i ping når han surfer, og det er sinnsykt irriterende når jeg skal spille en seriøs match, så da må han holde seg unna nettet. Det begynner han å bli lei av, så jeg håper dere har en løsning på dette problemet. Vil det bli bedre hvis vi kjøper en router i stedet? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 -linux router med prioritering på porter (f.eks. at port 27015 [cs] skal få all båndbredden den trenger, mens port 80 [web] skal nedprioriteres....) Packeeter packetshaper (priser begynner på 50 000 og oppover) Lenke til kommentar
klure Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Ok, ingen enklere løsing? eventuelt en bruksanvisning? Lenke til kommentar
TRS Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 men så er det VELDIG mangen som har helt FUCKT up innstillinger i CS da.......dette her for exs: /rate 7500 /cl_updaterate 30 disse to for eks bør være slik når du har en slik inett forbindelse, om de ikke er slik så still dem slik........skriver det i console.......da bør pingen synke en god del, om du spiller på norsk server bør du få max rundt 50ping om serveren har en akseptabel/god server forbindelse da :smile: Har hatt samme prob bare på en litt dårligere forbindelse, og noen få enkle komandoer i console på cs hjalp fint :smile: Lenke til kommentar
klure Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Har gjort det, og ligger vanligvis på 50-80 i ping på norske servere. Problemet oppstår når kompisen min surfer i tillegg, da får jeg 600-1000 i ping... Lenke til kommentar
klure Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Ingen som har en løsning på dette? Helst ikke noen innviklet Linux-løsning... Lenke til kommentar
MacGyver Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Eg har løsningen. Du bør ta tilbake gamlemaskina di. Da har ikke Frank maskin, og du får all båndbreden selv. Du slipper og gjøre noe som helst avansert. Ka syns du om forslaget? :smile: Lenke til kommentar
klure Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Hehehe, tror ikke det er noen særlig populær løsning for Frank... Jasså, du sitter å surfer på hw.no i arbeidstiden du også ja MacGyver? :razz: Lenke til kommentar
adyton Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 jeg kjører /rate 7200 cl_updaterate 20 har 25-35 ping på bra server i norge tror du uansett vil få høy ping når frank sørfer men windows og ICS Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Eineg med MacGyver. Bank Frank for meg. Og krev leige for maskinen. Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Packet prioriteringsmuligheter skal finnes i en del nyere linux-firewaller. Bare søk litt rundt, så finner du sikkert noen. Mener den jeg fant var ipchanis basert, men er ikke sikker. Dette krever seff en basic maskin, men er bedre enn en ruter til 50k (trengte ikke packetprioritering, så valgte ikke den. Men dette krever selvfølgelig litt linuxkunnskap å sette opp. Lenke til kommentar
klure Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Er åpen for linux løsninger, men da vil jeg gjerne ha link til en god walkthrough Lenke til kommentar
MacGyver Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Du kan jo sjekke sida http://www.tldp.org Søk på Traffic Shaping, så skal d være håp. : Lenke til kommentar
klure Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Du har snakka med GladGummi nå forstår jeg Spør han hvilken distro jeg bør bruke på en PII 233Mhz m/64 mb ram da... Må være mulighet for fjernstyring, men det er vel bare å legge inn VNC det... [ Denne Melding var redigert av: klure på 2002-11-27 11:40 ] Lenke til kommentar
MacGyver Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Øhhhhhhhh va tar du meg for, d var jo i som starta heile linux tullet for nokre år tilbake:)) Lenke til kommentar
klure Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Men spør han hvilken distro jeg bør bruke på en PII 233Mhz m/64 mb ram da... Må være mulighet for fjernstyring, men det er vel bare å legge inn VNC det... Lenke til kommentar
MacGyver Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 RedHat og Mandrake, med tanke på brukervenlighet. Lenke til kommentar
klure Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Men blir ikke det tungt å dra for en så dårlig maskina da? tenker da på Red Hat 8.0 og Mandrake 9.0 Lenke til kommentar
MacGyver Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Det blir kanskje litt tungt, med tanke på grafisk brukergrensesnitt, men dersom du kjører Console, så skal det gå som bare det. Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Slack 8.1, ikke installer noe som heter X, og installasjonen tar da veldig lite diskplass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå