flygel716 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Heisann gutter og jenter Jeg har bygd meg en ny PC og sliter med å se dobbelt.. på en måte :/ Når jeg beveger meg/snur kamera i spill blir alt uklart og jeg får nesten følelsen av å se dobbelt, noe som er gganske slitsomt, for ikke å nevne upraktisk når man spiller spill som bf2.. Når jeg leser på web sider eller rører andre ruter på som inneholder tekst eller uansett hva, så blir dette også uklart på en måte og det kan av og til se ut som at ting "henger igjen" før det forsvinner. Lillebroren min har samme skjerm og har ikke problemet. Han kjører med samme innstillinger så det kan ikke være problemet. Noen som har noen ideer? Specs: Gainward Bliss 7900 PCX med nyeste drivere ASUS m2n-e motherboard med nyeste drivere AMD x2 4200+ prosessor Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Hadde det samme effekten på den ene maskina i to uker før skjermkortet døde (det var et gammelt Radeon 9800XT). Du har jo et nytt kort så forhåpentligvis er det noe annet enn at GPU'en er døden nær.... Lenke til kommentar
flygel716 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 joda, har ett nytt kort.. håper det ikke er det som er problemet da Alt som rører seg på skjermen får en sånn bluret effekt... og som tidligere sagt kan det i spill se ut som om at man ser dobbelt når man rører seg. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Høres nesten ut som etterslep i LCD-skjermen, men er jo merkelig broren din ikke får dette problemet med samme skjermen. Har du prøvd å stille om frekvensen for skjermen? F.eks prøve 60/70/72 Hz? Lenke til kommentar
flygel716 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Jepp, har prøvd dette aner ikke hva jeg skal gjøre :,( Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 prøv med en annen skjerm.. da vet du 100% i så fall at d er skjermkortet. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 printscree slik at vi får se det`? kjekt når vi skal hjelpe Lenke til kommentar
flygel716 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Har testa med annen skjerm nå og det ser ut som at problemet ligger hos skjermen. Når det er skjermen som svikter så blir det vanskelig med screenshot Skjermen jeg bruker er en Sony SDM-HS95P /R. Flatskjerm vel å merke. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 gammel? hvor mange tommer? kan kanskje være noe med at de er så tynne og ikke slik som CRL eller hva de digre heter Lenke til kommentar
flygel716 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 http://www.sony.no/view/ShowProduct.action...y=Flatpanel+LCD 19". Samme som lillebroren min har, og som sagt sliter ikke han med dette problemet. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Ta en printscreen av skjermen og post det her. 1. Trykk PrtScn som er til høyre for F12 når motivet er klart 2. Åpne paint (Start, kjør skriv mspaint og trykk enter) 3. Lim inn (CTRL+V) 4. Trykk CTRL+S og lagre filen som .png ett sted der du finner bildet igjenn. 5. Last opp enten via diskusjon.no eller imageshack.us Lenke til kommentar
flygel716 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 joda, jeg vet det men som sagt, så går det ikke. det jeg mener er at problemet vises ikke på bildet. da ser det perfekt ut. men jeg ser det ikke slik på skjermen min Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Da er det feil på selve skjermen. om du kan så sjekk om instillingene på selve skjermen er problemet. Altså osd menyen. Er denne menyen også uklar? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 ser du i det hele tatt på sjermen din :!: ? dra til enten der du kjøpte det eller hvis du bestilte det send epost spør de hva de tror? me sa du ike at du hadde en annen sjerm og da bruk den Lenke til kommentar
flygel716 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Nei, den menyen er fin. Det som er problemet er når ting beveger seg. da blir det fort problemer Kommer nok til å bruke en anen skjerm... Det er bare surt fordi denne skal være mye bedre.. og større.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Prøv å sette på Vertical Sync i et spill du har problemer med, og se om du opplever noen forskjell. Lenke til kommentar
flygel716 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Ingen forskjell Men takk for hjelpen så langt Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Du sier at lillebroren din har akkurat samme skjerm som deg. Har du prøvd å låne skjermen til lillebroren din og se om du får samme problem da? Bruker du/han DVI- eller VGA-kabel? Har du akkurat fått skjermen eller har du brukt den på en annen PC tidligere? Lenke til kommentar
flygel716 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Skjermen er ny, bruker VGA kabel, har prøvd med dvi, men samme saken som skjer. Broren min bor ganske langt una.. ca 7 timer og kjøre til og fra Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Prøv å reinstallere driveren til skjermkortet du. Jeg har hatt samme problemet, men det ordnet seg med nye drivere. (Hvis jeg har forstått problemet ditt riktig da) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå