Gå til innhold

Hvordan har spillåret ditt vært?

Anbefalte innlegg

Hvilke spill har du gått til innkjøp av det siste året, er du fornøyd, og hva er planene fremover?

Jeg drar det litt utover et år, tar fra da 360en ble lansert...

I rekkefølge etter innkjøp:

Xbox360 konsoll

PGR3 (x360)

PDZ (x360)

Kameo (x360)

GRAW (x360)

Oblivion (x360)

MotoGP (x360)

Amped 3 (x360)

Dead Rising (x360)

Fifa WC (x360)

CoD3 (x360)

GeOW (x360)

Rainbow Six: Vegas (x360)

Wii konsoll

Rayman Raving Rabbids (Wii)

WarioWare Smooth Moves (Wii)

Super Monkeyball Banana Blitz (Wii)

Planer om fremtidige innkjøp:

Guitarhero 2 til X360

GRAW2 til X360

MoH Airborne til X360

BiA: Hell's Highway til X360

Forza 2 til X360

Assassins Creed til X360

Mercury Meltdown Revolution til Wii

Super Swing Golf Pangya til Wii

SSX Blur til Wii

Dette er must haves for meg.

Så blir det muligens en PS3 på meg, om jeg har penger når den kommer. Var fast bestemt på at den skulle i hus releasedagen, men har ombestemt meg pga. den ikke har noe nytt å tilby(og den er scheiße dyr) + at mobilen min tok kvelden i jula og skal derfor ha meg en Nokia N95 når den kommer (5,5k-6k).

Jeg er strålende fornøyd med året som har vært, med unntak av et par dårlige kjøp til 360en. Og slik det ser ut, så har vi et nytt, fantastisk spillår fremfor oss.

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er umulig for meg å huske alle spillene jeg har kjøpt.

I 2006 kjøpte jeg meg Xbox 360. Jeg eier nå

GeOW

Just Cause

FIFA 07

Splinter Cell DA.

FIFA klarte boksen min å ripe opp, dessverre når jeg endelig hadde begynt å elske online og manager mulighetene. Just Cause var skikkelig skuffende, var gøy med stunts osv i starten men altfor lite dybde og variasjon gjorde dette til en skuffelse.

SC var greit nok, men jeg likte faktisk bedre de andre spillene i serien.

Veldig fornøyed med Gears, selv om spillet mangler dybde i både single og multiplayer.

Har også kjøpt en rekke andre spill til Wii og DS. De jeg angrer på er Metroid Prime Hunters (elendig single-player) og Wario Ware smooth moves (liker ikke konseptet om 3 sekunds mini-games. Vil ha litt dybde, da er det bedre med Raving Rabbids o.l.)

Ganske fornøyd med spillåret totalt sett.

Fremtidige innkjøp:

Assasin's creed

Mass effect

Too Human

Mario Galaxy

God of War 2

Metroid Prime Corruption

FF12

FFIII

Halo 3(?)

Pokemon Diamond (eller hva det heter)

Pluss mange flere sikkert, som jeg ikke kommer på nå :blush:

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Off, har blitt veldig mye innkjøp det siste året, og mange titler som enda ligger igjen uten å ha blitt spillt igjennom desverre. Men eg prøver å presse inn tiden imellom all jobbinga, det er ikkje lett.

PC:

FEAR

COD2

Quake 4 ( OFF)

BIA:EiB

BF2

Xbox 360 konsoll + mye tilbehør.

Project Gotham Racing 3

Condemned

Ghost Recon: AW

MotoGP06

Far Cry: Predator

Tomb Raider Legend

Call Of Duty 3

Gears Of War

Halo2

GC spill handlet inn i år;

The Legende of Zelda: Windwaker

Metal Gear Solid: The Twin Snakes

PS2 Slim inkl Buzz

GT4

MGS 2 og 3

Shadow of the Colossus

ICO

Ace Combat: Distant Thunder

God of War

WRC4

Killzone

Wii konsoll

The Legend og Zelda: Twilight Princess

Red Steel

Fremtidige innkjøp;

Xbox 360:

R6:Las Vegas

Forza Motorsport 2

MOH:Airbone

BIA:Hells Highway

GRAW2

Assasins Creed

PS2

God of War 2

Så no nylig gikk eg min Sony Bravia KDF-50E2010 HDTV, vanvittig mye for pengene her. Takk Sony. Herlig å spille på!

Så har det blitt eit vanvittig kabel innkjøp til alle konsollene. RGB-kabler til PS2,GC,360 og Wii. Samt komponent kabler til PS2 og Wii og 360. Sitnevnte har fikk seg også VGA-kabel..heilgardering fra MS der ja.

Trur ikkje eg har glemt noen spill her no ihvertfall. Kommer vel på noen fremtidige kjøp da men..Vil egentlig ikkje tenke på alle pengene som har gått til digital underholdnngdet siste året. Mye underholding har eg fått ihvertfall.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

mitt spillår har vært bra, for det meste spilt i diverse klaner i bf2, fikk 360 helt på slutten så den teller ikke i 2006.

Ellers så har jeg kost meg med spilltitler som Oblivion,Drømmefall, den lengste reisen, Heroes V, Zelda TP og HL2( ja er litt treg av natur, men bedre sent en aldri)

Lenke til kommentar

Fantastisk!

Jeg ble en av de første i Norge som spilte Wii på norsk jord (jeg var stolt, det var tross alt i oktober), og så ble jeg det jaggu igjen (flaut, jeg er han kisen). :p

For å ta en kjapp revy... jeg kjøpte Xbox 360 i desember 2005, og på førsten av fjoråret kom det en rekke gode spill. Ghost Recon Advanced Warfighter, Oblivion, og så videre. Jeg spilte også sinnsykt mye Call of Duty 2 online på Xbox Live. Året var som et helvete med ventingen på Wii, spesielt etter E3 i mai. På sommeren ble naturligvis ikke så mye spilling. Men litt Nintendo DS Lite med New Super Mario Bros. og Metroid Prime Hunters ble det jo. :)

Da september kom annonserte Nintendo datoen for Wii, og jeg var i ekstase. Eneste problemet var at jeg måtte vente helt til desember med å få hendene på den. Det skulle vise seg å ikke stemme (som skrevet over). I førsten av oktober prøvde jeg Nintendo Wii og spilte Zelda, Trauma Center, Wario Ware og WiiSports i noen timer. Inntrykket jeg fikk av maskinen da var fantastisk. Det var rett og slett bare utrolig gøy.

Tidlig i november fikk jeg nok en mulighet for å spille konsollen. Jeg var med NRK til Nintendo i Oslo og spilte Wii. Det negative var at jeg ble filmet og kom på TV, men kompisen jeg spurte om ville bli med ble da glad for å få prøve Wii (han er mer interessert i spill enn meg).

Lanseringen av Wii den 8. desember var genialt kult. Jeg hadde bestilt på AbsoluttSpill og fikk Wii-en i postkassa klokka 08.00, men jeg ble med noen kompiser og stå i kø utenfor Elkjøp fra klokka 05.00 bare for moro skyld. Og jeg elsker lanseringer. Ventetiden på Zelda siden 2004 ble ikke noe mindre da jeg fikk spille det litt i oktober, så da jeg fikk fullversjonen 8. desember var jeg i ekstase. Skulle tro jeg var ruset på noe. :D

Det var vel spillåret mitt i revy, skrevet på 9 minutter. Et år som kanskje har vært det beste spillåret jeg har hatt, med preg av Xbox 360 og Wii-fanatikk. ;)

EDIT: Må ikke glemme de rundene vi har hatt med smugspilling av Halo 1 i klasserommet! Kjedelige timer ble til knallkule, og hele klassen (til og med jentene) spilte Slayer. xD

Spill jeg har gått til innkjøp av? Hmm, vanskelig å huske. Jeg tar med spillene jeg har fått av jobben også:

Xbox 360

Ghost Recon: Advanced Warfighter

The Elder Scrolls IV Oblivion

Battlefield 2: Modern Combat

Minety Nine Nights

Splinter Cell: Double Agent

Call of Duty 3

Gears of War

Har lånt blant annet Kameo, Tony Hawks American Wasteland osv.

Nintendo DS

New Super Mario Bros.

Tony Hawks American Sk8land

Metroid Prime Hunters

Wii

The Legend of Zelda: Twilight Princess

Red Steel

WiiSports, duh

Call of Duty 3

Rayman Raving Rabbids

Kommer ikke på mer. ;)

Endret av Aylars
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Xbox 360 i juni 2006, og har hittil denne spillsamlingen:

- Ghost Recon: Advanced Warfighter

- Need For Speed: Most Wanted

- Dynasty Warriors 5: Empires

- Fight Night: Round 3

- Call of Duty 2

- Condemned

- Final Fantasy XI

- Football Manager 2006

- Tony Hawk's American Wasteland

- Ninety-Nine Nights

- Saints Row

- Madden NFL 07

- LEGO Star Wars 2

- NHL 07

- Splinter Cell: Double Agent

- Marvel Ultimate Alliance

- Dead or Alive Extreme 2

- Viva Piñata

- Ridge Racer 6

- Battlefield 2: Modern Combat

- King Kong

Ganske fornøyd :)

EDIT: Spillene er rangert etter når jeg kjøpte de.

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Har vært et herlig spillår dette her!

Kjøpte meg Xbox 360 på release, og har nå disse spillene:

-GRAW

-NFS: MW

-PGR3

-Oblivion

-PDZ

-Prey

-Hitman: Blood Money

-Far Cry instincts: Predator

-BF2

-Dead Or Alive 4

-Test Drive

-FEAR

-Gears of War

-Rainbow 6: Vegas

-Condemned

-Splinter Cell: Double Agent

-Call Of Duty 3

-LostPlanet

Og jeg er storfornøyd med alle spillene, og konsollen selv. Hadde store planer om å kjøpe meg en konsoll til, men tviler på at det blir noe med alle de kommende 360 spillene.

Faktisk er dette et av de bedre spillårene for min del på noen år, men jeg tror 2007 faktisk kommer til å slå de rett ut. Et HALO år, kombinert med Mass Effect, GRAW2, Too Human, RE5, BA: HH, MoH: Airborne og mange mange flere titler kan jo helt umulig bli annet enn minnverdig.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Xbox 360 Core + minnekort, også kjøpte harddisk senere. Etter det har jeg kjøpt fjernkontroll, VGA-kabel (bruker 21" PC-monitor), trådløs kontroll og headset. Også 12 mnd. XBL Gullmedlemsskap :)

Må også legge til at broren min har kjøpt noen spill også :p

- The Elder Scrolls IV: Oblivion

- Kameo

- Dead or Alive 4

- Test Drive Unlimited

- WWE Smackdown vs. RAW 2007

- Gears or War

- Ridge Racer 6

Lenke til kommentar

Gikk til innkjøp av Xbox 360 i begynnelsen av November. Var på elkjøp og fikk premium utgaven til 2495,- etter henvisning til prisen hos smart club :) Kjøpte med kongespillet Dead Rising. Dette er 360 samlingen til nå:

Dead Rising

Gears of War

Call of Duty 2

Saints Row

Ridge Racer 6

Lost Planet

Tidligere på året ble det mye GTA: San Andreas, God of War og Resident Evil 4 på PS2.

Lenke til kommentar

Starter lista på 360 launchen.

Xbox 360.

PGR3

Kameo

Need for speed: Most wanted

Call of Duty 2

Madden 06

Fifa: Road to the world cup

Condemned

Dead or alive

Fight Night: Round 3

GRAW

Oblivion CE

Table Tennis

MotoGP 06

FIFA World Cup 2006

Test Drive Unlimited

Dead Rising

NHL 2007

Splinter Cell Double Agent

Enchanted Arms

Pro Evolution Soccer 6

FIFA 07

Gears Of War

PC:

GTR

TOCA3

Oblivion CE

Gothic 3

Football Manager 2007

Neverwinter Nights 2 Lawful Good Edition

Dark Messiah

Half Life 2 GOTY

PS2:

Guitar Hero

Guitar Hero 2

Wii:

Zelda: Twilight Princess

Rayman Raving Rabbids

+ Masse tilbehør, blandt annet Nec 20wgx2, trådløst headsett til 360, og et par ratt(rallye GT til PC, og MS-rattet til 360)

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Huff, orkar ikkje å ramse opp alt...det vart mange spel, mest til PC, men òg ein del til Gamecube. Alt i alt reknar eg med det er snakk om minst 30 spel. Eg gidd ikkje gå inn på alle, men av dei som har skilt seg ut:

Bybygge-spela:

Eg har vore ein fan av slike sidan Caesar III, og i fjor kom det heile tre stykker med handling satt til Romarriket. Dessverre var det nokre skuffelsar her. "Glory of the Roman Empire" vart eg lei av veldig fort. Demoen verka lovande, men det viste seg dessverre at hadde du spelt demoen, hadde du sett det som var å sjå i spelet. Veldig enkelt og grunt.

CivCity: Rome lova bybygging blanda med element frå Civilization-spela. Det måtte berre bli bra, eller? Dessverre var det òg her ein del manglar, og sjølv om det var underhaldande ei stund, haldt det ikkje i lengda.

Til slutt kom Caesar IV, som eg først har byrja og spele dei siste dagane. Dette ser ein god del betre ut enn dei to andre. At grafikken er betre er ein ting (det ser i mine auge veldig pent ut), men det verkar og som om dei har motstått fristelsen til å forenkle det. På ein del måtar er det faktisk meir komplisert enn forgjengaren. Det er for tidleg å seie det sikkert, men eg trur Caesar IV redda denne sjangeren i 2006. :)

RPG-ane:

Der var tre store oppfølgjarar i 2006, alle med store forventningar knytta til seg. Medan alle tre var gode spel, klarte ingen av dei å slå ut dei gamle favorittane. Oblivion var først ute. Med glatt og imponerande grafikk, stor fridom og ei diger spelverd, gjorde det eit svært bra førsteinntrykk. Dessverre var det ein del vesentlege feil som kom fram etter ei stund. "Level scaling" var det mest påfallande...men der var andre ting òg, og etter ei stund vart spelet so forutsigbart og repetitivt at eg stadig ikkje orkar tanken på å fyre det opp igjen.

Deretter var det Gothic III. Som oppfølgjaren til den beste RPG-en som har blitt laga, Gothic II, hadde eg ein del forventningar til dette spelet òg, sjølv om Oblivion hadde mint meg på at ein ikkje skal stole på hypen. Gothic III hadde store styrker og store svakheiter. Det har ei viss Gothic-stemning, ei fenomenalt vakker spelverd som det faktisk er spennande å utforske, og stor fridom. Dessverre, det er tydleg at Piranha beit over meir enn dei klarte å tygge. Spelet er heilt klart ikkje ferdig, og lid av ei mengde problem, både tekniske og innhaldsrelaterte. Likevel var Gothic III favoritten min i 2006. Tenk kor bra det kunne ha blitt om dei gjorde det ferdig... Eg har lagt Gothic III på is inntil vidare, men no verkar det som om oppdateringane har komt so langt at det kanskje snart er på tide å plukke det opp att.

Til slutt kom Neverwinter Nights 2. I motsetning til dei to andre, var ikkje NWN2 superambisiøst. Det satsa på å levere eit godt gamaldags D&D-eventyr, og lukkast stort sett med det. Nokon manglar var der, i form av at den mest interessante delen, det at du fekk styre di eiga festning, var dårleg implementert, og at der var ein del plot-bugs som øydela for innlevinga.

Alt i alt ikkje eit dårleg år for RPG-ar. Men Gothic II er fortsatt kongen. ;)

Peik-og-klikk-eventyr:

Dei er tilbake! Sam&Max var ikkje favoritten av dei gamle, men eg synest faktisk at dei nye utgåvene overgår dei gamle, noko som er imponerande. Eg håpar at alle gjer det riktige og kjøper heile første sesong, slik at spelindustrien ser at der er ein marknad for noko anna enn skytespel. ;)

Zelda: Twilight Princess:

Det forrige Zelda-spelet eg spelte var "The Adventure of Link", men etter å ha høyrt so mykje fantastisk om dei nye spela, tok eg og kjøpte det nyaste i rekka når eg fekk meg Gamecube. So langt synest eg det er eit bra spel...men kanskje ikkje so fenomenalt som ein kan få inntrykk av når Nintendo-fansen skal skildre det. Det ser ut til at RPG-elementa frå dei tidlegaste spela har blitt erstatta med meir reint action-eventyr. Og det er eit bra action-eventyr, om enn ikkje overveldande. Det spelet som har imponert meg mest innan denne sjangeren i nyare tid, er "Prince of Persia: Sands of Time", og so langt synest eg ikkje Zelda:TP toppar dette. Men der er kanskje meir i vente når eg har komt eit stykke lenger. ;)

Soo...det var spelåret 2006. Dette vart ein del lenger enn eg hadde tenkt. :) Alt i alt synest eg det var eit bra år...der var mange storspel, sjølv om dei ikkje leverte heilt 100%.

2007 har eg starta med å bestille meg ein liten haug med spel til NES-en, som eg leita fram og kopla opp i romjula. Trur eg har ein del å glede meg til der. Det største på horisonten er sjølvsagt PS3-lanseringa. Eg har venta lenge, men no er han snart her. Dei konsollane eg har, har byrja å vise alderen sin (med unntak av NES-en, merkeleg nok), so no skal det bli kjekt med noko nytt. :)

Kay

Lenke til kommentar

Spillåret 2006 har vært et seriøst helvette for min del, for jeg har "oppgradert" PC spill samlingen min, den vokste fra vel 35 titler til og nå ruve på vel nesten 60 titler. Samt at jeg investerte i en PS2 maskin, har spillet mye PS2 men aldri eid "min egen", noe som førte til investering i tilsammens 9 PS2 titler samt et par kjøp av gamle PSX klassikere på auksjon.

Har og vært nostalgisk av meg, og investerte i en SNES maskin med 5 spill, deriblant Super Mario World og Super Mario All stars.

I tillegg har jeg pusta støv av min N64 maskin og rusa gjennom noe gamle klassikere, samt investert i en klassiker som jeg fant på auksjon, Banjo Tooie, god gammel Rare humor, og et bra spill, men ikke bedre enn det første. Har spillet gjennom mer eller mindre alle mine titler på N64, som er på 10 stk i skrivende stund.

Og min gamle Sega har fått lov å komme ut av skuffen, og gamle Sega titler har blitt spillet, den samlingen ligger på vel 10 spill.

Slutten av året ble markert med investering av en ny konsoll (en Wii), som straks ble godt motatt av sine gamle kollegaer i spillverden, dog jeg må holde PS2 og Wii langt fra værandre da PS2 maskinen glefser og knurrer. Wiien er nå "gjemt" bak mitt stereo anlegg, så innsyn til PS2en er ikke tilstede, så begge fungerer perfekt, dog N64 maskinen humrer i sitt gråe skjegg over oppførselen til PS2en. De 2 står ved sin side, PS2 vet å respektere de eldre, eller det kan være at en gammel PSX maskin gikk til hvette, etter at den hadde stått ved siden av N64 maskinen i lengere tid. My N64 knows kung-fu, i think.

8 Desember er rød dag for meg, nei, jeg er gutt så jeg får ikke mensen, men jeg markerer den som høydag (tror jeg må krever 100% overtid når jeg jobber 8 Desember), for Wiiens inntogsmarsj har virkelig betyd mye for min del. I 1998 var Ocarina of Time en stor grunn til at min romjul ble meget amputert. I 2006 fikk jeg deja vu, da jeg spillet gjennom Twilight Princess mer eller mindre hele romjula, det til tross for at jeg hadde spillet det rundt før jula satte inn.

Så på spørsmål hvordan spilleåret mitt har vært, stiller jeg denne konklusjonen:

Økonomisk: Jævlig

Underholdnings messig sett: Toppers!

@Edit: Tor Einar stakk innom en tur.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...