ketle Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Hei jeg har en Samsung harddisk som plutselig har bestemt seg for å bråke. Har feilsøkt alle komponenter og funnet ut at det er harddisken som lager F-16 lyden i maskina. Det har den ikke gjort før. Noen tips, om hvordan man evt. reparerer dette selv? Har ikke råd til å kjøpe en ny akkurat nå, men tar gjerne imot tips om harddisker som opererer på det "stille" markedet. PC står i stua så lite lyd er pri hos meg. Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Hei der! Nå har ikke jeg så mye kjennskap til Samsung harddisker, men slike lyder er vel betegnelser på at harddisken din kanskje sier takk for seg snart. Av eventuelle programmer du kan bruker for å sjekke hd`en din kan du jo prøve DETTE, men er ikke sikker på hva det kan gjøre. Les litt. Uansett ta en kikk innom DENNE siden også. Mulig du finner noe der. Når det gjelder kjøp av ny harddisk vil jeg anbefale en hd fra Seagate. De er meget stillegående. Se på feks DENNE som de selger på http://www.komplett.no. Håper du får ordnet problemet ditt! Jan Ivar Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg hadde akkurat samme problemet med min Samsung V3004 (tror jeg den het). Hvis det er den høye suselyden du tenker på så kommer den av at lagret til motoren er slitt. (Høres nesten like ille ut som slitte hjullager på en bil.) Meget skuffende siden disken ble kjøpt fordi den fikk skryt for å være stillegående. Nå har jeg en Seagate Barracuda IV og er kjempefornøyd. Jeg tror ikke barracudaen skal begynne å bråke fordi den har olje-lager i stedet for kulelager. Jeg løste problemet ved å selge den... Kjøperen bygget den inn i en "lydfelle" og disken fungerer selv nå et halvt år etter den bråkte som værst i min maskin. Hørte forresten med Psdata om reklamasjon pga uventet støy, og fikk som svar at de ville gi meg reklamasjon hvis de var enig med meg etter å ha testet den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå