Andreaz69 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Hei, har en Dell Inspiron 9400. Den har ikke pcmcia, så jeg lurer litt på hva som finnes av utstyr til Dell sin alternative port? Får nemlig ikke brukt min pcmcia biometriske leser.... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Den har vel kun ExpressCard. Det som er synd er at pc-produsentene går over til den nye standarden, mens de som lager tilbehøret ikke er det enda. Hvis det er veldig viktig å få brukt et pcmcia-kort kan du få en ekstern pcmcia-leser som går på usb-porten, men den koster fort 2.000 kr. fra en norsk distributør. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Trodde pc-kort var bakoverkompatible med expresscard-portene jeg? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 pc-card og expresscard passer ikke om hverandre. expresscard er heller ikke noe Dell har funnet på, men som er den nye standarden som har mye større overføringshastighet enn pc-card (aka Cardbus, PCMCIA osv), men som det dessverre ikke finnes mye ekstrautstyr til enda. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Her er en kul dingst som kommer til expresspoorten Asus dingst Lenke til kommentar
Larsge1978 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Har vert så pass i svime at eg har fått et SB Live! 24,96 pccard hjem pr. post bare for å oppdage den nye standarden (expresscard).... Kjøpte ny HP DV9060 rett før jul og tenkte at nå skulle det smake med THX 5.1 lyd attåt. Dengang ei... Har søkt litt og funnet denne: http://www.duel-systems.com/products/adapters.aspx men den er jo ikke sluppet enda etter det jeg forstår. Noen som har hørt mer? Når den kommer og til hvilken pris? Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Den nye standarden er faktiksk PCI express 1x. Hadde vært kjekt om noen produserte ting for denne porten ja. -Ko_deZ- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå