Gå til innhold

OSS - Ofte stilte spørsmål. (Uferdig)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[*]Krangler om tabeller som design, frames o.l. foregår ikke i andres temaer, ta dette opp andre steder.

7729489[/snapback]

Litt uenig på dette. Dersom noen har brukt tabell til design, bør jo disse få vite at det ikke er god sort, slik at de kan forbedre seg.

Spørsmål som "hvordan gjøre en side midtstilt", "hvordan lage side med tre kolonner" o.l. bør jo også svares på.

Videre bør linker til ressurssider være med. Sikkert noen her som har mange flere, men jeg nevner et par jeg har plukket opp og har funnet nyttige (fra min delicious): Listamatic, HTML Dog, CSS Beauty Web Developer's Handbook 2.0, ColorBlender.com

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
Spørsmål som "hvordan gjøre en side midtstilt"(...) bør jo også svares på.

Ikke på nytt på nytt på nytt på nytt. Det var litt av poenget med at alt dette ble satt i gang.

Og dessuten; vi vil vel ikke ha massive krangler om tabeller, design og frames i trådene - det holder å opplyse litt. Krangling blir noe annet.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
[*]Krangler om tabeller som design, frames o.l. foregår ikke i andres temaer, ta dette opp andre steder.

7729489[/snapback]

Litt uenig på dette. Dersom noen har brukt tabell til design, bør jo disse få vite at det ikke er god sort, slik at de kan forbedre seg.

Jeg er helt enig her, men jeg synes at det er unødvendig å begynne å krangle om det der noen spør om kritikk. Så det bør være greit og bra å si ifra om at tabeller ikke er bra til design, men da er det unødvendig at noen skriver at det er feil osv.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Er så mykje tiltak å lage slike trådar. Dessuten stjel den kundemasse frå webkafèen.no når den kjem opp :p

8544177[/snapback]

Er da ingen grunn til at vi ikke kan portere og forbedre FAQ-en når Webkafeen.no kommer opp. Et forum er ikke den beste måten å lage en FAQ på. Så om vi kunne laget no mer oversiktlig på Webkafeen.no hadde det sikkert blitt en langt bedre guide/tjeneste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Denne artikkelen beskriver deg veldig bra hvordan en midstiller en side.

- Både på den "gamle" og "nye" metoden :)

Du kan evt. legge den inn-under "Hvordan midtsille en side"-kategorien i "Les før du poster...."-emnet :)

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar
Denne artikkelen beskriver deg veldig bra hvordan en midstiller en side.

- Både på den "gamle" og "nye" metoden :)

Du kan evt. legge den inn-under "Hvordan midtsille en side"-kategorien i "Les før du poster...."-emnet :)

8547783[/snapback]

Det var en veldig lang artikkel. Jeg tviler på at folk får noe mer ut av denne artikkelen og for meg virket den både mer kronglete og det var vanskelig å finne ut akkurat hva som gjorde at siden ble midtstilt (jeg så det ganske raskt, men jeg tviler på at en nybegynner hadde gjort det samme).

Vis pointet med artikkelen var å forklare hvordan man satt opp en side med CSS (noe artikkelen virket mer som den var for) (leste ikke så grundig) skal jeg vurdere å ta den inn i svaret på "Hvordan sette opp en side med CSS" (kommer), men jeg er ganske sikker på at det finnes enklere og kortere artikkler der ute.

Lenke til kommentar

Et lite forslag, dersom denne tråden blir en lang tråd, så kunne det vært greit for den nysgjerrige nybegynneren å fått alt samlet i første topic som en faq, med heller henvisninger / link til videre ned i tråden og med navn på dem som stilte/ svarte på spørsmålet.

Lenke til kommentar
Et lite forslag, dersom denne tråden blir en lang tråd, så kunne det vært greit for den nysgjerrige nybegynneren å fått alt samlet i første topic som en faq, med heller henvisninger / link til videre ned i tråden og med navn på dem som stilte/ svarte på spørsmålet.

8553657[/snapback]

FAQ-en er allerede opprettet (ikke denne). Der er alt i første post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...