Gå til innhold

Blir savegames i spill kryptert?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tviler på det er en åpen standard som blir brukt på savegames.

Mulig det er implementert noen form for hashing, og sjekking av verdier mot noe i registeret som sørger for at det er samme datamaskin.

Men igjen, tvillllllller. :hmm:

 

Edit:

 

Du kan vel ikke poste de savegame filene :)?

Endret av chills
Lenke til kommentar
Jeg tviler på det er en åpen standard som blir brukt på savegames.

Mulig det er implementert noen form for hashing, og sjekking av verdier mot noe i registeret som sørger for at det er samme datamaskin.

7712961[/snapback]

Jeg har ikke testet selv, men det skal visst gå å flytte savegames mellom forskjellige maskiner.

 

 

Du kan vel ikke poste de savegame filene :)?

7712961[/snapback]

 

(Om du bare er ute etter å jukse er http://wiisave.com/ tingen.)

 

Mine savegames:

data_empty_2.bin - savegame 2 er tom

data_AAAAAAAA_2.bin - navn: AAAAAAAA, hest: BBBBBBBB, tid: et par minutter tidligere enn data_BBBBBBBB.bin, playtime: 0:00

data_BBBBBBBB.bin - navn: BBBBBBBB, hest: BBBBBBBB, tid: 01/13/2007 16:20 playtime: 0:00

data_AAAAAAAA_3.bin - navn: AAAAAAAA, hest: BBBBBBBB, tid: 01/13/2007 16:25, playtime: 0:00

data_A4.bin - navn: AAAAAAAA, hest: BBBBBBBB, tid: 02/14/2008 17:08, playtime: 0:00

 

Jeg har kun endra på savegame 2. Det får holde å hacke ett savegame av gangen.

 

Jeg mangler én Poe i Zelda, men jeg vet ikke hvor den er!! Er litt derfor jeg har lyst til å se savegame-dataene :)

Endret av Pion
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En kompis av meg fant ut at hvis han skrev opp antall penger han hadde da han lagde savegame, skrev inn tallet baklengs og fant ut Hexverdien av det. Kunne han søke opp hexverdien og sette ffff. (eller så mange f'er det var i utgangspunktet.)

 

Det fungerte på de fleste spill. :cool:

 

Mulig det var hexverdien som var baklengs. Husker ikke helt. Men det var temmelig lett. Det var forøvrig noen år siden. Selv om jeg regner med det er det samme i dag.

 

Hefalompen

Lenke til kommentar
Kan være at det var high endian (eller low endian, husker ikke hvilken som er hvem) byte order

Dette gjelder i 3ds filer, og lwo filer også, altså at rekkefølgen er byttet om.

7803151[/snapback]

Ja, det er en logisk forklaring på at man må snu hex-koden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...