Gå til innhold

Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB kr 2900! lurt?

jeg_er_dum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-28 21:07, skrev Prelude:

zemtex, ja du kan bruke ATI's referansedrivere på kortet.

har selv et Crucial 9700Pro og bruker ATI's 'BBA' drivere på det, funker fett og får 9600 i 3DmarkSE, og det på Tbird1300 og ATI's 6200 drivere :smile:

HeY!

Har lasta ned følgende:

1- wxp-w2k-radeon-6-13-10-6200-efg.exe

2- control-panel-6-13-10-3041-efg.exe

3- wxp-w2k-radeon-dx9-rc0.exe

Tar jeg mye feil hvis jeg benytter de to første?... Nr 3 er vel "dx9 beta tingen", som enda ikke har noe for seg, ifølge de testene jeg har lest.... fortsette å bruke DX8.1

MVH ZemteX

(WOOOPI... 400 postinger.. kewlt)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-27 14:50, skrev GeCcO:

Quote:

Den 2002-11-27 08:19, skrev nVIDIAsucks:

Quote:

Den 2002-11-27 08:03, skrev venomzorg:

Hvorfor er det ikke kjøleribber på minnet på radeon9700?

Fordi det ikke har noe for seg

Hercules har det, ikke alle produsenter har det men Hercules har både på minnet og på baksiden av core'n

men det er fordi hercules har en tradisjon for å bruke dårligere minne, og følgelig trenger ekstra kjøling for å opprettholde antall mhz

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-27 16:47, skrev asdfteam:

Quote:

Den 2002-11-27 16:02, skrev Ludde:

selv spiller jeg ut2003 i 1152 oppløsning med 6x fsaa og 16x anisotropisk filtrering strøkent på min tbird 1,2 med radeon9700pro.. er vel unødvendig å nevne at det ser rimelig heftig ut

Går det bra på de store brettene utendørs, som Plunge og Tokara Forest? Jeg har Athlon 1400 og GF3Ti200, og selv om det går bra å løpe rundt i ganger med flakcannon, så er det håpløst å snipe utendørs. Trenger bare en unnskyldning til for å kjøpe Sapphire-kortet... :wink:

hehe, det vet jeg faktisk ikke.. har bare spilt "asbestos" det lille jeg var borti ut2003!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-27 17:10, skrev AzTm:

nei, blir ingen flaskehals med xp1800.

neppe med xp1600 heller da..

men t-bird 1,2, vel..

vil nok påstå det er en flaskehals ja

heheh ;) jepp.. det er flaskehals til tusen, men vil ikke si at spillegleden er noe mindre av den grunn når jeg kan ha såpass heftige innstillinger uten nevneverdig tap av fps (16x aniso, 6x fsaa) :)

cpuen min er nok den som ryker først hvis jeg skal ha ny hardware ;)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-27 17:32, skrev Anders Leipsland:

Quote:

Den 2002-11-27 15:56, skrev Ludde:

"raskere 2d grafikk" er det INGENTING som heter.. derimot BEDRE bildekvalitet ("2d-grafikk") er en annen sak, hvor forøvrig ati er overlegen nvidia.. samme gjelder dvd/svcd avspilling + tvut

Vel det er *noe* som heter det, men ca rundt den tiden da Riva TNT korta ble lansert så slutta pressen å teste 2D
ytelsen
da forskjellene var irrelevante (mao veldig liten). Etter den tid så har det vært ytelsen og bildekvalitet på 3D og bare bildekvalitet på 2D som man har brydd seg om.

Sånn, det var dagens historietime
:)

thihi, sant, var nok litt for rask der! ;)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-27 19:23, skrev Betroz:

Ikke helt enig i det dere sier her. Jeg sier ikke at en XP1600+ ikke er rask nok, men en flaskehals er den med R9700PRO kortet. En bra test for dette er Unreal Tournament 2003. Så i 1024x768 vil faktisk din CPU være en flaskehals. Setter du oppløsningen til 1600x1200 er skjermkortet flaskehalsen.

nei..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-28 10:44, skrev johskar:

Quote:

Den 2002-11-28 09:35, skrev venomzorg:

Quote:

Den 2002-11-28 09:33, skrev BUFF:

Har makan til kort, har hatt den i snart 3 mnd. Funker bra, lett å overklokke. Men den fungerer ikke med min MSI KT400 kort på AGP 8x.

-BUFF

uÆÆÆ! hvorfor funker ikke det?!

Ta det rolig vemomzorg.... pust rolig, han sa

bare att det ikke fungerte på AGP 8x.

det er bare de første revisjonene (vaffal buil-by ati) som ikke virka med agp 8x .. de ble senere trukket tilbake og erstattet med nye!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-28 20:50, skrev power_ghb:

Prisen er grei nok men problemet er at driverne til Ati ikke er bra. Etter å ha lest en del på forumet har jeg funnet ut at det er en god del som ikke er fornøyd. Det er verdt å vente på Geforce Fx fordi dette kortet vi yte betraktlig mye bedre og ikke noe driver trøbbel! Hørte at det skulle yte 40% bedre enn 9700 pro

nei, driverne til ati har vært suverene det siste året.. bare gamle fordommer som henger igjen hos uvitende og utenforstående (nvidia-)folk :p

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-28 23:00, skrev AzTm:

det falt meg inn å komme med kommentaren, i dag er 2 gang kameraten min formaterer xp for at kortet skal fungere..jo, for i går lastet han ned oppdateringer til xp og i dag funket ikke kortet, samme feil som før..

formaterte xp, la inn driverne på nytt, så fungerted det..betale 2800 kr for noe som gjør at du må formatere hdd`n din gang på gang frister ikke mye, selv om det yter bra.

feilen sitter vel heller forran skjermen

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-29 12:47, skrev Ludde:

Quote:

Den 2002-11-27 19:23, skrev Betroz:

Ikke helt enig i det dere sier her. Jeg sier ikke at en XP1600+ ikke er rask nok, men en flaskehals er den med R9700PRO kortet. En bra test for dette er Unreal Tournament 2003. Så i 1024x768 vil faktisk din CPU være en flaskehals. Setter du oppløsningen til 1600x1200 er skjermkortet flaskehalsen.

nei..

Kommer da helt ann på hvilkne innstillinger man kjører med. Med 4xFSAA+ og 16x er det for det meste skjermkortet det står på i de fleste spill.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-29 12:51, skrev Ludde:

Quote:

Den 2002-11-28 20:50, skrev power_ghb:

Prisen er grei nok men problemet er at driverne til Ati ikke er bra. Etter å ha lest en del på forumet har jeg funnet ut at det er en god del som ikke er fornøyd. Det er verdt å vente på Geforce Fx fordi dette kortet vi yte betraktlig mye bedre og ikke noe driver trøbbel! Hørte at det skulle yte 40% bedre enn 9700 pro

nei, driverne til ati har vært suverene det siste året.. bare gamle fordommer som henger igjen hos uvitende og utenforstående (nvidia-)folk :razz:

Nu vel, det er forsatt en del mer driver problemer med radeon kort, slik som Z-buffer feil, ustabilitet og stuttering. Det har blitt mye bedre, men det er fremdeles et stykke igjen til kvalitetsnivået til Nvidia.

Men når det er sagt, så syns jeg Radeon driverene har blitt såpass bra at det ikke lenger er et bra argument for å ikke kjøpe et Radeon kort.

Litt mer dill dall med å sette opp systemet skikkelig og kanskje bruke et 3. parts tweak program for at enkelte spill skal fungere bra, men som regel er det svært lite problemer.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-29 14:57, skrev rontonic:

Fikk dette kortet akkurat, en av de mange som kjøpte dette fra Komplett denne uka.

Noen som har anbefalinger om hvilke drivere man bør kjøre, de som følger med eller catalyst 2.4 fra ATI's nettsider?

Jeg ville valgt de fra nettsidene til ATI, disse er mer oppdatert. (Mindre buggs)

PS: Jeg får kortet mitt levert på døren om noen timer...

Skal si jeg gleder meg :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...