Gå til innhold

Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB kr 2900! lurt?

jeg_er_dum

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-11-27 07:57, skrev Eskil87:

Ja du burde klokke ditt GF3 kort og vente til Geforce FX kommer

hvorfor da???, vente et par måneder etter GF FX så er ATI ute med en FX knuser, å vente på bedre hardware er noe av det mest tåpelig man kan gjøre fordi det hele tiden kommer noe nytt og bedre, og man ender opp med det dårligste til slutt fordi du venter på det beste, men når det er ute og du bestemmer deg for å kjøpe det så hører du rykter om noe nytt som kommer veldig snart og som er SÅ mye bedre og kjøper alikvell ikke det du hadde tenkt å kjøpe, men venter bare litt til så får jeg det beste, og det samme skjer om og om igjen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-27 08:19, skrev nVIDIAsucks:

Quote:

Den 2002-11-27 08:03, skrev venomzorg:

Hvorfor er det ikke kjøleribber på minnet på radeon9700?

Fordi det ikke har noe for seg

Hercules har det, ikke alle produsenter har det men Hercules har både på minnet og på baksiden av core'n

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-27 12:16, skrev blackbrrd:

ati raskere 2d grafikk en nvidia? dette har vel ikke vært noe forskjell over 0,1% de siste 4-5 årene?

Nå vet jeg ikke noe om hastighet på 2d, men nvidia sine kort har iallefall sugd tissemann på 2d helt frem til nå og vil nok fortsette med det fremover. Jeg har både nvidia kort og ati kort og forskjellen er slående når jeg skifter mellom kortene. Bildet er mye klarere og bedre å se på både på en god og dårlig skjerm. Og ja jeg har de nyeste driverne.

I tillegg er tv utgangene på alle de nvidia kortene jeg noensinne har vært borti vært elendige! Rødfargene er blasse, bildet "flyter" og det ser rett og slett ut som om tv'en min er tilkoblet med en 100 meter lang uskjermet kompositt kabel og ikke en 2 meter svhs kabel. Når man bare er ute etter 3d grafikk i spill er nvidia et klart valg når de er best, men ellers er de blandt de dårligste på alle andre områder spør du meg.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt Sapphire-kortet fra Komplett og venter spent... :smile:

Så forøvrig at lagerstatusen nå er '50-99' på lager.

Tidligere idag var den '100+', og det skulle ikke forundre meg om den er nede i under 50 i morgen.

Det er nok mange (som meg) som har en psykologisk barriere ved 3000 kroner (selv om jeg i sin tid ga 3990,- for mitt GF3 som jeg nå synes er håpløst tregt med en gang man skrur på AA selv om det er blodtrimma til 8800 i 3Dmark 2001 sin default-test).

Ønske alle som venter på GeForce FX lykke til og skal kose meg med Radeonen i 3-4 måneder før det ny GeForce-kortet kommer til en vill overpris i Norge :wink: Tør nesten vedde på at det vil koste over 4500 helt frem til sommeren...

[ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-11-27 15:02 ]

Lenke til kommentar

Jeg og har bestilt meg det nå, men satt det på pappas bedrift slik at jeg slipper momsen.. :grin:

Gleder meg... :smile:

Jeg hadde god grunn til å skifte da.. :smile:

Gf2mx400 64 mb r0XX0r. =)

Men, fins d program for å skifte hz'n slik at man får 100 fps i f.eks Counterstrike.?

Er avhengig av d. greier ikke uten..

Lenke til kommentar

Etter foreløbige tester og indikasjoner så ser det faktisk ut som at 9700 PRO vil beholde tittelen sin som raskeste skjermkort. Se http://www6.tomshardware.com/graphic/02q4/...024/ati-10.html så ser dere at i UT2003 demoen(1280*1024/4XFSAA/8X aniso) så gir ti4600 kortet 20 FPS mot 9700 PRO sine 55 FPS.

Med andre ord så yter 9700 pro kortet 175% mer enn et ti4600 kort utregning: (55/20*100)-100=175% raskere FPS

Ser man på http://www.hardware.no/nyheter/november02/..._fx_ytelse.html så ser dere at FX-kortet yter 108.4 FPS og ti4600 yter 39.3 FPS på ca. samme spill/skjerm-oppsett.

Rask utregning av hvor mye kjappere FX er sammenlignet med ti4600: (108.4/39.3*100)-100=175.8% kjappere enn ti4600.

Kansje FX blir 0,1% raskere enn 9700PRO men det vil også koste nesten 100% mere.

Mitt valg idag og mitt valg i morgen=ATI

Jeg bestilte et 9700 kort og det skal bli moro å se hvordan det yter på min maskin (og jeg har vært nVidia-fan helt siden jeg kastet mitt 8500 kort i søpla).

Lenke til kommentar

Quote:

vente et par måneder etter GF FX så er ATI ute med en FX knuser, å vente på bedre hardware er noe av det mest tåpelig man kan gjøre fordi det hele tiden kommer noe nytt og bedre, og man ender opp med det dårligste til slutt fordi du venter på det beste, men når det er ute og du bestemmer deg for å kjøpe det så hører du rykter om noe nytt som kommer veldig snart og som er SÅ mye bedre og kjøper alikvell ikke det du hadde tenkt å kjøpe, men venter bare litt til så får jeg det beste, og det samme skjer om og om igjen

HELT ENIG!!! Å sitte å sammenlikne produkter som har vært på markedet en stund og produkter som KANSKJE kommer om så-så lang tid, er helt døfødt!!! Dessuten er baserer mange på ryktet av et produkt, da eg ikke eksisterer noen offesiell test...

Har forresten bestilt 9700pro kortet jeg åsså idag... :grin:

-Palit Daytona GF3 ti200 kan s**e meg sidelengs. Beyond crap 2D kvalitet!

MVH ZemteX

Lenke til kommentar

Quote:

Å sitte å sammenlikne produkter som har vært på markedet en stund og produkter som KANSKJE kommer om så-så lang tid, er helt døfødt!!! Dessuten er baserer mange på ryktet av et produkt, da eg ikke eksisterer noen offesiell test...

Slenger meg på med en stor ENIG her.

De som bestandig venter og venter på det neste store og opphypede produktet ender jo i praksis til og med opp med å ha langt dårligere utstyr enn det 'nest beste' i 80-90% av tiden de har PC'en sin...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-27 08:03, skrev venomzorg:

Hvorfor er det ikke kjøleribber på minnet på radeon9700?

...fordi man ikke trenger det ?!?

(ati bruker såpass bra minne at det er unødvendig)

dessuten er det MINIMALT å tjene med kjøleribber på ram/bga-ram

Lenke til kommentar

Quote:

ati raskere 2d grafikk en nvidia? dette har vel ikke vært noe forskjell over 0,1% de siste 4-5 årene?

det er ikke kjøleribber på minnebrikkene fordi den typen minne det blir brukt ikke utvikler noe særlig varme. (mye mindre enn minnebrikkene på f.eks gf3)

"raskere 2d grafikk" er det INGENTING som heter.. derimot BEDRE bildekvalitet ("2d-grafikk") er en annen sak, hvor forøvrig ati er overlegen nvidia.. samme gjelder dvd/svcd avspilling + tvut

Lenke til kommentar

Quote:

...fordi man ikke trenger det ?!?

(ati bruker såpass bra minne at det er unødvendig)

dessuten er det MINIMALT å tjene med kjøleribber på ram/bga-ram

Og bra er det - satt med hjertet i halsen når jeg måtte 'rive av' kjøleribbene på GF3-kortet mitt når vannkjølingsblokka skulle monteres (de satt så nærme/høyt at de kræsja i blokka). Regner med at jeg slipper å herpe Radeon-kortet på samme måte for å få vannkjøling til å passe (det ser ihvertfall veldig greit ut på bildene...).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-27 14:53, skrev n0stra:

Quote:

Nå vet jeg ikke noe om hastighet på 2d, men nvidia sine kort har iallefall sugd tissemann på 2d helt frem til nå og vil nok fortsette med det fremover. Jeg har både nvidia kort og ati kort og forskjellen er slående når jeg skifter mellom kortene. Bildet er mye klarere og bedre å se på både på en god og dårlig skjerm. Og ja jeg har de nyeste driverne.

I tillegg er tv utgangene på alle de nvidia kortene jeg noensinne har vært borti vært elendige! Rødfargene er blasse, bildet "flyter" og det ser rett og slett ut som om tv'en min er tilkoblet med en 100 meter lang uskjermet kompositt kabel og ikke en 2 meter svhs kabel. Når man bare er ute etter 3d grafikk i spill er nvidia et klart valg når de er best, men ellers er de blandt de dårligste på alle andre områder spør du meg.

hvorfor er nvidia et klart valg i til 3d-gaming ? ..det er ati som er overlegen der for tiden.. og for ikke å SNAKKE om med med FSAA og ASF påskrudd.. selv spiller jeg ut2003 i 1152 oppløsning med 6x fsaa og 16x anisotropisk filtrering strøkent på min tbird 1,2 med radeon9700pro.. er vel unødvendig å nevne at det ser rimelig heftig ut

Lenke til kommentar

Billig for ett så raskt kort ja...men jeg har allerede ett GF4 Ti4600 kort som jeg kjøpte i våres liksom! Geforce FX kommer nok ikke i norske nettbutikker før slutten av Mars eller begynnelsen av April. Innen den tid har nok ATI R350 på plass allerede.

XP1600+ blir en flaskehals ja.

Asus P4B533-V

P4 2.8 Ghz @ 3.0GHz

Swiftech MCX4000B med 19dB Papst

512MB Corsair XMS3200C2 @ DDR380

Gainward GF4 Ti4600 Ultra750XP

[ Denne Melding var redigert av: Betroz på 2002-11-27 16:39 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...