Gå til innhold

Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB kr 2900! lurt?

jeg_er_dum

Anbefalte innlegg

ser på ukens tilbud på komplett.no

er jo billig iforhold til andre radeon 9700 kort.

men hvor lenge er det til geforce fx kommer?

da går vel prisene på radeon ned.

jeg har gf3ti200 fra før og det lagger når jeg får mye units i warcraft3.

kan muligens klokke det? hjelper det?

Men det jeg egentlig lurer på er om det hadde hvert lurt å kjøpe dette kortet nå?!

-Dummingen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, når var det geforceFX kommer da?

du vil vel ha radeon kortet billigere da når FX kommer. for FX blir vel skit dyrt tenker jeg.

har gf3 selv og merker laggen i wc3 jeg og. når det blir mye units. skal prøve å klokke når jeg kommer hemmat jeg og trur je. jeg syntes du skal vente hvis det ikke er så lenge til FX kommer.

Lenke til kommentar

Geforce FX kommer først i februar, og kommer til å koster skjorta og litt til....

Og det er jo heller ingen garantier for at Geforce FX faktiskt blir så mye raskere en 9700 PRO.

Jeg ville definitift kjøpt 9700 Pro nå og kost meg med det i 1 år, for så å sett på R400/NV35/NV40.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-27 09:39, skrev venomzorg:

Litt av hvert :smile:

Hadde det vært nødvendig med kjøleribber på minnebrikkene hadde de nok ikke laget dem uten. Personlig tror jeg skjermkortprodusentene setter kjøleribber på minnebrikkene fordi det ser fetere ut, og derfor selger det bedre :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-27 08:13, skrev vipewan:

Og det er jo heller ingen garantier for at Geforce FX faktiskt blir så mye raskere en 9700 PRO.

Si ikke det, nVidia har jo levert sakene før, sjekk

dette (om du ikke allerede har lest det). Dette bør jo være en klar pekepinn fra et forhåpentligvis seriøst selskap som nVidia...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-27 09:39, skrev venomzorg:

Men er det noen som har erfaring med dette kortet da? det er ikkenoe billig dritt? (i forhold til andre radeon altså)

Leste et sted (i forbindelse med omtaler av Sapphire-kortet etter at jeg så den gode prisen) at Sapphire faktisk lager kortene som ATI selger under sitt eget navn, så kvaliteten er sikkert upåklagelig.

Ellers er det jo i benchmarks minimale forskjeller mellom de ulike 9700pro-utgavene, så pris er vel hovedfaktoren så sant man ikke er spesielt opptatt av funksjoner som tv inn/ut og sånt.

Vurderer sterkt å kjøpe dette kortet selv, for når Geforce FX kommer en gang i februar/mars (eller senere - hvem vet?) kommer det sikkert til å koste over 4000 og neppe komme ned i hva jeg mener er akseptabel pris før langt utpå året.

Da vil jeg heller øke ytelsen betraktelig NÅ (har GF3) og heller foreta en oppgradering utpå høsten 2003 eller senere.

[ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-11-27 12:57 ]

Lenke til kommentar

hei,

en test av dette kortet:

Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB

AGP, ATI 9700PRO, DVI, TV-Out, Retail

kan du lese her:

http://www.hothardware.com/hh_files/S&V/sa...hirer9700.shtml

Her har den fått en veldig bra omtale.

MERK! Dette er det ATI9700PRO kortet som de har klart å klokke opp høyest.

Uff, nå er jeg veldig usikker! skal jeg kjøpe dette kortet eller klarer jeg å vente på geforce FX?

AAAHH!

Det er jo så billlig! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...