morten_s Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg trenger et nytt ATX billig og STORT kabinett til serveren min!! Gjerne noe brukt!! Noen som har forslag til hvor jeg kan få tak i det?.... Hovedpoenget er at det må være stort (plass til mye harddisker), være billig og passe med ATX... Hvordan det ser ut har ikke mye å si, og det kan godt være hjul på det.... Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Prisguiden er din venn Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Prisguiden er din venn 7711965[/snapback] Men pointet er at alt det der er sånn fancy smancy greier som koster alt for mye for meg akkurat nå Jeg trenger bare noe stort og enkelt og veldig billig... Gjerne noe brukt... demovare eller noe. Hvis noen vet om noe så hadde jeg vært evig takknemlig..... Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Hvor billig må det være da ? Her er det billigeste i Prisguiden! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Hvor billig må det være da ? Her er det billigeste i Prisguiden! 7712110[/snapback] Har det Chieftec`et selv som serverkabbis. Bra psu og solid kvalitet ellers, gode løsninger og rikelig med plass. Mangler riktignok fancy features som hovedkortskuff og det er ikke skrueløst, men hvor vanskelig kan det egentlig være å montere noen skruer? Så kan man mene hva man vil om utseendet, skremmer noen gjør det ihvertfall ikke. Anbefales. PS. Kommer forresten på at jeg har et til stående, men i sølv. Måtte se seg slått av Yeong Yang-kuben i konkurransen om å huse huse morropc`en. Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Hvor billig må det være da ? Her er det billigeste i Prisguiden! 7712110[/snapback] Men det der er med PSU såvidt jeg ser.... Jeg trenger ikke PSU.... også står det at det er: "6x3,5" HDD in 2 removable cages" Jeg hadde trengt fler enn 6 interne 3,5 bays... Helst så mange som mulig. Jeg trenger et simpelt men stort kabinett.... med plass til så mange hdd'er som mulig. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Hvor billig må det være da ? Her er det billigeste i Prisguiden! 7712110[/snapback] Men det der er med PSU såvidt jeg ser.... Jeg trenger ikke PSU.... også står det at det er: "6x3,5" HDD in 2 removable cages" Jeg hadde trengt fler enn 6 interne 3,5 bays... Helst så mange som mulig. Jeg trenger et simpelt men stort kabinett.... med plass til så mange hdd'er som mulig. 7712343[/snapback] Da kjøper du bare noen slike, du har nemlig 6 brønner for 5 1/4 også... Lenke til kommentar
lavik Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Har et Chieftec Dragon(tror jeg det er) BigTower i sølv (uten PSU) som du kan få kjøpe. Det er i god stand. Ingen usb/firewire/lyd i front. Det har føtter og ikke hjul, men det er plass til mange disker hvertfall.. Har ikke embalasjen, så det må evt. hentes i lillestrøm/oslo et sted.. Send en pm hvis det er interessant. Jeg trenger et nytt ATX billig og STORT kabinett til serveren min!! Gjerne noe brukt!! Noen som har forslag til hvor jeg kan få tak i det?.... Hovedpoenget er at det må være stort (plass til mye harddisker), være billig og passe med ATX... Hvordan det ser ut har ikke mye å si, og det kan godt være hjul på det.... 7711884[/snapback] Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Hvor billig må det være da ? Her er det billigeste i Prisguiden! 7712110[/snapback] Men det der er med PSU såvidt jeg ser.... Jeg trenger ikke PSU.... også står det at det er: "6x3,5" HDD in 2 removable cages" Jeg hadde trengt fler enn 6 interne 3,5 bays... Helst så mange som mulig. Jeg trenger et simpelt men stort kabinett.... med plass til så mange hdd'er som mulig. 7712343[/snapback] Da kjøper du bare noen slike, du har nemlig 6 brønner for 5 1/4 også... 7712960[/snapback] Ja.... dæven.. de var jo råbillige også... Hadde planer om å kjøpe slike i tillegg for å få utnytta evt overflødige 5 1/4 brønner også... Men jeg trenger fortsatt et billig kabinett med mange 5 1/4 eller 3 1/4 brønner, hvor det ikke følger med psu... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 PSU`en kan du jo alltids legge ut på bruktmarkedet, selv om den ikke vil være brukt? Kan vel få noen hundringser for den? Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 PSU`en kan du jo alltids legge ut på bruktmarkedet, selv om den ikke vil være brukt? Kan vel få noen hundringser for den? 7713191[/snapback] Muligens... En kamerat har sagt han trenger en psu også så... det er jo en mulighet. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Heng alle harddiskene opp i o-ringer! Finnes en guide her et sted.. Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Heng alle harddiskene opp i o-ringer! Finnes en guide her et sted.. 7714474[/snapback] Hmm.. For støydemping mener du? Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Ja, men også for å spare penger. Du spiller å kjøpe bur.. Lenke til kommentar
Heatseeker Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Patent bånd demper vell kanskje ikke like mange vibrasjoner, men får jo plass til endel flere disker Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Kan jo sette små gummi-o-ringer i hullene! Det funker, det! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Husk at sideflatene på diskene er den viktigste delen av kjølingen. Når disse flatene er i kontakt med hd-brønnen i metall avgis mye av varmen den veien, og en 80mm vifte på 5 volt er rikelig kjøling siden hele brønnen blir som en slags kjøleribbe. Fjerner du den kontakten ved å gummiopphenge diskene vil varmen ikke bli avgitt like effektivt. For å holde temperaturen like lav må du da kjøre opp turtallet på vifta radikalt, og valget blir da å leve med viftestøy eller akseptere 12-15 grader varmere disker. Min erfaring på området kommer fra et Lian Li 3077 som kom med gummioppheng originalt. Det endte med at jeg solgte skiten. Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Men jøss... nå står det jo plutselig at det ikke følger med noen strømforsyning til Dragon kabinettet nå. Jeg må visst ha misforstått helt.... Men jaja.... Se her: 6 ( 6 ) x tilgang fra forsiden - 5.25" x 1/2H 2 ( 2 ) x tilgang fra forsiden - 3.5" x 1/3H 6 ( 6 ) x intern - 3.5" x 1/3H Betyr dette at det er tilsammen 14 plasser til harddisker om jeg vil? Og hva betyr egentlig 1/2H og 1/3H? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Dragon-kabbiset har to hd-brønner med vifteplass, hver tar tre disker, tilsammen 6 stk. Videre har det 6 brønner for optiske drev o.l. som lett kan konverteres til hd med brakettene jeg linker til lenger oppe i tråden. Til slutt er det 2 plasser for floppy, antar disse også kan brukes til hd. Men med de sistnevnte er det nok veldig dårlige muligheter for kjøling. Til sammen 14 stk. Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Videre har det 6 brønner for optiske drev o.l. som lett kan konverteres til hd med brakettene jeg linker til lenger oppe i tråden. Da er det 5 1/4 du snakker om ikke sant? Hva menes med 1/2H og 1/3H? Endret 14. januar 2007 av morten_s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå