Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nå lært meg ganske godt C#, blandt annet gjennom kurs og diverse tutorials. Jeg finner nå ut på etterkant at de fleste spill er laget i C++, og at dette visstnok er raskere, men da også tar lengre tid å skrive i. Jeg har derfor lyst å lære meg dette også.

Jeg prøvde å sette meg inn i C++ som første språk en gang, men fant da ut at det var litt for vanskelig da. Nå når jeg har lært meg ganske bra C# håper jeg at det er lettere å lære meg C++ og, men jeg finner bare ingen passende tutorials. Hvis jeg prøver å søke på tutorials som hjelper programmerere å gå fra C# til C++ finner jeg bare tutorials som går andre veien, fra C++ til C#.

Derfor spør jeg her, om dere vet om noen tutorials som kan hjelpe meg å gå over fra C# til C++ ?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Derfor spør jeg her, om dere vet om noen tutorials som kan hjelpe meg å gå over fra C# til C++ ?

7711840[/snapback]

Det nærmest du kommer er nok i såfall noe ala "C++ for Java-programmerere", da C# har prinsipper som ligger forholdsvis nært Java. Hvor slikt ligger vet jeg derimot ikke.

Utover dette burde du skaffe deg en god bok (eller to), f.eks. Accelerated C++.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om noen spesielle C# -> C++ tutorials. Det beste er egentlig å bare søke etter C++ tutorials. Se spesielt etter guider som omhandler pekere og STL. Pekere er vel det som blir mest uvant å jobbe med i starten.

Edit: det går fint an å lage spill med C# også. Se etter C# "versjonen" av Ogre3D hvis du er interessert i slike ting. http://www.ogre3d.org/wiki/index.php/OgreDotNet

Endret av nitor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...