Vrengtpolvott Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Hei, i går fikk jeg meg ny PC, men klarer ikke å få den på nett. Da jeg har 0 peiling på sånt spurte jeg en kompis som har rimelig god greie, og han styra og ble frustrert og kom til konklusjonen at alt var riktig innstilt, den mottar bare ikke IP fra routeren. Noen som har peiling på sånt? Akkurat nå sitter jeg på den gamle PCen min som det funker helt fint på. Evig takknemmelig til den som klarer å hjelpe meg gjennom dette! Mvh, Andreas Lenke til kommentar
-morten Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Du kan prøve å sette IP manuelt i stedet. På den gamle PCen, gå til Start->Kjør->"cmd" og skriv "ipconfig" Da får du opp diverse info omtrent som dette: IP-adresse. . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2Nettverksmaske. . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standard gateway. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 DNS-servere . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 Det kan hende det står to DNS-servere, og disse kan ha en helt annen IP enn maskinens adresse. Merk deg disse tallene, og gå til den andre maskinen. Der går du inn på kontrollpanel, og så nettverkstilkoblinger. Høyreklikk på LAN-tilkoblingen, og velg egenskaper. Velg Internet Protocol (TCP/IP) i listen og trykk egenskaper. Velg "Bruk følgende IP-adresse" og fyll ut en IP som ligner på den du noterte, bare endre siste tallet til feks 50. De to neste verdiene skal være like som den andre PCen. Så fyller du ut DNS-servere tilsvarende den andre. Klikk OK, og så burde det virke. Gjør det ikke det, sjekk kabelen Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Det gikk heller ikke. Kabelen er i perfekt stand og er plugget rett, da det er samme kabelen som jeg bruker på denne maskina. Noen andre idèer om hva det kan være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå