Xcon94 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Kjøpte meg ny pc her om dagen, monterte allt uten problemer, jeg slo på pcn å det tok 4 sekunder før den slo seg av... Specs: hovedkort - Asus m2n32-SLIDELUXE socket Am2. Cpu - Amd Athlon 64 x2 dual core på 2.4 ghz. Skjermkort - HIS Ati radeon x1650 pro. Harddisk samsung 250 gig. Strømforsyning - Fortron/Source Epsilon 700W. Ram - Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB. Noen som vet hva som er feil? eller som har hatt samme problemet før? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Hvor langt kommer du i bootinga da? Eller er det i Windows det går 4 sek? Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 installert windows på den? eller slår den seg av etter 4 sec om du går inn i bios også? Lenke til kommentar
Xcon94 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 man får vel ikke innstallert eller gjort noe som helst når pcn slår seg av 4 sekunder etter at du slo den på... Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 nei, men det er utrolig mange mennesker som sier det samme som du sa og mente at den slår seg av etter at OS er installert. Så i ekte support stil stiller man oppfølgingssørsmål for at man skal slippe masse tull under uriktige forutsettninger Men, PC som slår seg av etter 4 sec.. CPU vifta er på og går i greit turtall? Kommer du inn i bios og får sett temp på ting? Lenke til kommentar
Xcon94 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Allt av vifter går som det skal i 4 sek, det er vel ikke nokk tid til å gå inn i bios å skjekke temp :S?? åssen skal jeg få OS innstallert på 4 sek? Endret 13. januar 2007 av Xcon94 Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Kommer ann på hvor raskt den teller minne det se om viftene er koblet på riktig strømmuttak. Noen hovedkort skrur seg av om det feks ikke er en vifte på CPU kontakten, eller om CPUviften går for sakte. Evt kan det være temperatur som er problemet, er CPUviften satt skikkelig på? Har du nok strøm på PSU? Har du noen deler å teste med? Lenke til kommentar
Xcon94 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 psu er på 700w, så det er 0 stress. skal koble av alle viftene å prøve cpu vifte på forskjellige porter, gir tilbakemelding om 10 min.. Lenke til kommentar
Xcon94 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 har prøvd alle portene som cpu viften når til, nei har ingen deler å teste med desverre, allt er annerledes fra det gamle.. ja cpu viften er på å den går som den skal i de 4 sekundene.. noen flere forslag? har brukt rimelig mye penger på dette å vil ha det til å funke. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 hmm.. Jeg har vært borte i samme problem ved flere anledninger. Da har det vært CPU (temp, vifte som satt i feil hull, for lav omdreining på vifte, gammel P3 CPU som ikke satt riktig i slotten sin), NB(klaget når det ikke var vifte på NB kontakten), RAM (satt ikke helt i) PSU(defekt sak som måtte byttes) Utover det vet jeg ikke, men når den bare er på i 4 sec så er det enten hardware som roter, eller så er det bios som roter. Uten deler å teste med får du ikke sjekket om det er hardwarefeil, og med bare 4 sec så får du ikke gjort mye i bios siden du nok ikke har tid til å lagre forandringene før den skrur seg av igjen. Lenke til kommentar
Xcon94 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 så d du sier er at det ikke finnes håp? ALLT sitter som det skal å psu(700w) er HELT ny siden jeg trudde det hvar den gamle psu som hvar feilen, allt er spillnytt, noe helt logisk å enkelt må være feilen, noe som jeg har oversett når jeg bygget pc'n Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Regner med at du har koblet i 4pin 12v eller 8pin ESP (Kommer ann på hovedkort) for hvis ikke så oppfører det seg sånn med å skru seg av etter 3-4sec Måtte bare spørre Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) oki, koble ut alt som ikke trengs for å starte maskinen. Så, strømledning, tastatur og skjermledning i PCen. hovedkort+cpu+1 ram brikke+gpu i PCen. Start opp. Hvis det ikke funker så trenger du deler du kan bytte ut for å teste, eller returnere sakene... EDIT: og sjekke at alle ledningene står i som de skal Endret 13. januar 2007 av Mr-CEO Lenke til kommentar
smotja Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 sjekk om alt e riktig kobla først.. Lenke til kommentar
Xcon94 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Forklar det der med 4pin å allt det der litt nermere, hvordan det ser ut å hele pakka, har lest litt om hovedkorte å det er to sånne 12v greier, å en til å koble cpu vifte.. å da har jeg jo såklart kobla cpu vifta i porten som ligger.. men det skal vel gå ann å starte opp maskin uten cpu vifte?? selv om det ikke er noen smart gjerning.. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Vel siden du har AMD HK så har du kun 4pin og det er den som gir strøm til CPU ... Skal finne et bilde jeg Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 det kommer ann på Bios det. Jeg hadde en bios som skrudde av PCen om CPUvifta ikke var i eller om den hadde for lav omdreining. Lenke til kommentar
Xcon94 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 cpu vifta går rundt, men den er ganske så stille å det er ikke så veldig lett å se om den går fort nok.. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 cpu vifta går rundt, men den er ganske så stille å det er ikke så veldig lett å se om den går fort nok.. 7712286[/snapback] Om du har koblett til høytaleren på HK så hører du en "alarm" før den skrur seg av! 4-PIN CPU POWER: Lenke til kommentar
Xcon94 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 jepp, den er kobla, men fra strømforsyninga så er det en kabel som er 6pin?? eller hva man skal kalle det, men værtfall så står det cpu 1 på den kablen som jeg kobler i den 4 pin porten.. å det er vel ganske rett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå