jonnor Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Dersom jeg kunne tenke meg å bli faglærer på VGS, innen for eksempel elektronikk, hva vil jeg trenge av utdanning? Er det noen faste krav? Krav til fagbrev? Krav til høyere utdanning? (bachlor/master) Krav til flerårig yrkespraksis? Krav til pedagogikkkurs? Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Dersom jeg kunne tenke meg å bli faglærer på VGS, innen for eksempel elektronikk, hva vil jeg trenge av utdanning? Er det noen faste krav?Krav til fagbrev? Krav til høyere utdanning? (bachlor/master) Krav til flerårig yrkespraksis? Krav til pedagogikkkurs? 7711306[/snapback] sjekk linken under, sikkert flere veier til den utdannelsen. http://www.hin.no/index.php?ID=2968&lang=n...tudie&subtype=2 For å undervise i et fag på vgs generelt må man minimum ha 20 vekttall/60 studiepoeng i respektive fag. Som faglærer antar jeg en må ha lærerutdanning + "fag-spesialisering", evt bachlor/master grad med PPU (pedagogikk). Som yrkesfaglærer på vgs krever de fagbrev samt PPU (yrkesrelatert) som den ved HiN (Narvik). Tror ikke den finnes mange steder. PPU eksisterer ved UiO, HiT, Hi Østfold (Hiof), HiA, Hive, Hiak, UMB (ÅS), UiS, UiT, NTNU, UiB og sikkert flere steder, søk og sjekk på nettet. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Tror neppe jeg kommer til å ta fagbrev, så da ser det litt mørkt ut. Skolegang i Narvik frister heller ikke så altformye. Men takk for kjapt og informativt svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå