Gjest medlem-105082 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Hei, Tok en scan med Ad-aware idag, og mitt i scanningen kommer dette opp: "POSSIBLE BROWSER HIJACK ATTEMPT" Hva i svarte?! Hva er det som har skjedd da? Noen som har prøvd å hacke meg eller noe? Ble litt nervøs da Noe som kan si meg om det er noe å bekymre seg for eller? Greit å vite, hvis det kommer engang til. Endret 13. januar 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 http://www.spywareinfo.com/~merijn/programs.php Hijackthis er et bra analyseverktøy .... lag log og send til f.eks hijackthis.de for analyse. Men "POSSIBLE BROWSER HIJACK ATTEMPT" høres ut som Coolwebsearch. Den er VELDIG NASTY/BRA - så STYGG/BRA at til å med dataproffer velger å reinstallere hele pcèn! Men du kan jo prøve om CWshredder kan hjelpe deg! Som sagt OM du virkelig har en Coolwebsearch-variant har du trøbbbel. De lager nye "ukjente" versioner hele tiden og DENNE GANGEN JEG HADDE DET, BLE STARTSIDEN HELE TIDEN FORANDRET TIL EN ELLER ANNEN COOLWEBSEARCH! Har du disse symptomene? Ellers kan du jo gå over til FIREFOX - tror den ikke er så sårbart for hijacking. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Kjørte hijackthis med engang jeg så at ad-ware listet det opp. Men fant ikke noe rusk der, heller ikke CWShredder. Så virker ikke sånn at det har skjedd noe. Nå vet jeg i hvertfall hva det er. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå