Gå til innhold

Regler i spoilertråder (eks: 24 som følger USA)

Anbefalte innlegg

Innimellom så er det en eller annen som med vilje, eller rett og slett glemmer det, ikke poster i spoiler hvis noe ikke er vist på tv. Jeg synes at mange av de slipper lett unna. Har fått ødelagt flere episoder fordi jeg vet hva som kom til å skje pga. en som ikke greier å bruke spoiler.

Er det ikke rett og rimelig at man får en advarsel da? Før var advarsler mye strengere. Jeg fikk advarsel etter å ha postet et par bilder som var over 1000 px. Jeg fikk ikke noen henvendelse om at neste gang får du advarsel eller noe sånt, bildene ble bare fjernet og advarsel utdelt.

Ingen som føler at slike regler kan være greie å ha?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting som jeg mener er et problem er de brukerne som ikke informerer skikkelig om hva spoileren deres inneholder. For eksempel om det er hva de tror kommer til å skje, hvilken episode spoileren inneholder, hvilken person det eventuelt omhandler og hva det er med det er med den personen eller handlingen som står i spoileren om det ikke røper noe. Dette syns jeg også bør bli moderert litt.

Lenke til kommentar

Siden advarsel forsvinner over tid er det ingen grunn til ikke å dele ut advarsker litt oftere, som f. eks ved spoilers. Har opplevd det en gang eller to selv og gahhh det er kjipt :(

Men vil det hjelpe? Det er jo ikke bare 1 fyr som poster spoilers, folk poster jo spoilers rett og slett fordi de bare glemmer seg ut. Det vil de gjøre selv om de får advarsler i etterkant.

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Hvis det er sånn at det er noen som går igjen og det skjer gang etter gang hadde det kanskje ikke vært så dumt med en egen kategori under film eller en annen passende kategori med de trådene. Da kan man jo simpelten gjøre det forbudt for enkelte brukere å poste i den kategorien.

Lenke til kommentar

Blit litt mye styr om vi skal driveå begrense mulighetene til ulig brukere fordi de har glemt å skjule ne spoiler en gang..

Men jeg mener vi heller kan bruke advarsler ferie fra forumet som virkelmedlier på folk som er ute etter ødelegge speeningen til andre.

Lenke til kommentar
Blit litt mye styr om vi skal driveå begrense mulighetene til ulig brukere fordi de har glemt å skjule ne spoiler en gang..

Men jeg mener vi heller kan bruke advarsler ferie fra forumet som virkelmedlier på folk som er ute etter ødelegge speeningen til andre.

7714259[/snapback]

Det med å begrense mulighetene er jo viss det er en og samme bruker som begår det samme gang på gang... men da kan jo likegodt en lang ferie eller permanent ferie være det beste. :p

Jeg synes bare det burde bli slik det var her for en stund siden... STRENGERE

Lenke til kommentar

Synes det med fordel kunne blitt innført en "regel" om at førstemann som kommenterer en ny episode må starte innlegget med med episodenummer og navn f.eks. i store bokstaver slik at det er helt tydelig at heretter kommer det spoilere for den aktuelle episoden.

Slike som meg har ikke full oversikt over når de amerikanske sendingene går, men følger likevel med, men tør ikke gå inn i emnene, fordi de som skriver der mest sannsynlig er 1-2 episoder foran meg, og det er ingen umiddelbar måte å se hvor "skillet" går.

Dessuten ville det gitt utrolig mye mer mening å lese i gamle tråder (f.eks Lost sesong 1), dersom det tydelig gikk frem hvilken episode som ble diskutert.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Det er som sagt det jeg syns også Lurifaksen og jeg pleier selv og tydelig si fra hva som diskuteres i min spoiler. Og om det er to helt forskjellige ting som skal taes opp tar jeg det i hver sin spoiler. Å kun skrive et helt innlegg for å putte alt inn i spoiler, hjelper ikke mye.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...