Liquid Crystal Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg har lest guiden om dual og trippelskjerm men har fortsatt noen spørsmål. Finnes det noe program og\eller noen guide til hvordan man sette opp flere skjermer ved å ha flere PCI skjermkort instalert? Jeg har fåreløpig et xfx 5200 kort som kjører to lcd'er. Men går det da ann å instalere et eller to av mine gamle PCI skjermkort og få flere skjermer? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Det er ingen problem å sette inn ett nytt skjerkort, og bruke det i tillegg til det du har nå. Men er litt mer usikker på om alle funksjonene med oppsett av skrivebordet funker på samme måten. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg la inn et ekstra skjermkort for min søster for en tid tilbake. Hun kjører Windows XP. Dette kortet var av S3 typen hvis jeg ikke husker feil, de "nye revolusjonerende Windows 3.11 aksellererende skjermkort" som kom i sin tid. hehe.. Kortet har en utgang, som ble benyttet for skjerm 2. Denne skjermen ble satt opp som "extended", en utvidelse av skrivebordet uten strekk (vanlig utvidelse). PGA. for lite RAM på skjermkortet, fikk hun kun 8-bit i den oppløsningen hun kjørte (1024x768). I tillegg var Hz begrenset til 72Hz tror jeg, samt at selve tegnehastigheten var noe tregere i forhold til hovedskjermen som var koblet til AGP skjermkortet. Man merket med andre ord at skjerm #2 var på et annet og tregere skjermkort. Annet enn det går det helt bra. Bare ha kortets gamle begrensninger i bakhodet, og det er mulig du må inn i BIOS og bytte hvilket skjermkort det skal bootes fra Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Takk for svar! Hvilket program brukte du for å "sette opp" skjermen boye? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Program? Jeg brukte Windows standard drivere Det eneste som var litt viktig, var at man i BIOS satte opp hvilket skjermkort som skulle starte først. Det var enten å skifte fra AGP til PCI, eller PCI til AGP (gammel maskin) - fornuft skulle tilsi PCI -> AGP ettersom AGP skjermkortet var hovedkortet (og det kraftigste). Det fant skjermkortet. Kortet var uansett så gammelt at det var liten vits å bruke timer på å finne halv-funksjonale 2K/XP drivere for et kort laget før Windows 95 i det hele tatt var i tankene hos Microsoft EDIT: For å arrangere/sette opp skjermen, brukte jeg Windows sin standard "Display Properties" som man får når du høyreklikker på skrivebordet og velger "Properties" (engelsk Windows). Deretter går du inn i Settings. Endret 14. januar 2007 av Boye Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jepp, standard windowsdrivere er nok det beste på veldig gamle kort. Kortet og skjermen dukker opp i egenskaper for skjerm, detaljer. Bare huk av for "utvid skrivebordet til denne skjermen" og klikk ok. watercool: De innstillingsmulighetene man har i windows (altså ikke i skjermkortdriveren) har man fortsatt med flere skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå