Gå til innhold

CPUZ viser PC2 5300, men jeg har PC26400?

jayimie

Anbefalte innlegg

dørst vil jeg beklage meg hvis dette er veldig godt forklart i flere tidligere poster, men jeg har ikke blitt mye klokere av de jeg selv har lest. Derfor drister jeg meg til å starte enda en ny tråd om akkurat dette. :D

Hvorfor viser CPU-Z at jeg PC2 5400 DUAL, mens jeg egentlig har PC2 6400 DUAL? Såvidt jeg har forstått har det noe med divider å gjøre? Den er 4:5 og viser 333 MHz. Altså kjører den 669 MHz?

Har asus p5b deluxe. Hvordan endrer jeg Divider for å eventuelt å kunne kjøre de på 800 MHz. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dørst vil jeg beklage meg hvis dette er veldig godt forklart i flere tidligere poster, men jeg har ikke blitt mye klokere av de jeg selv har lest. Derfor drister jeg meg til å starte enda en ny tråd om akkurat dette.  :D

Hvorfor viser CPU-Z at jeg PC2 5400 DUAL, mens jeg egentlig har PC2 6400 DUAL?  Såvidt jeg har forstått har det noe med divider å gjøre? Den er 4:5 og viser 333 MHz. Altså kjører den 669 MHz?

Har asus p5b deluxe.  Hvordan endrer jeg Divider for å eventuelt å kunne kjøre de på 800 MHz. :hmm:

7710790[/snapback]

det gjøres i biosen

Lenke til kommentar
dørst vil jeg beklage meg hvis dette er veldig godt forklart i flere tidligere poster, men jeg har ikke blitt mye klokere av de jeg selv har lest. Derfor drister jeg meg til å starte enda en ny tråd om akkurat dette.  :D

Hvorfor viser CPU-Z at jeg PC2 5400 DUAL, mens jeg egentlig har PC2 6400 DUAL?  Såvidt jeg har forstått har det noe med divider å gjøre? Den er 4:5 og viser 333 MHz. Altså kjører den 669 MHz?

Har asus p5b deluxe.  Hvordan endrer jeg Divider for å eventuelt å kunne kjøre de på 800 MHz. :hmm:

7710790[/snapback]

det gjøres i biosen

7711099[/snapback]

'

Det vet jeg selvfølgelig. Men ingen som har en grei "GUIDE" Jeg har satt DRAM frequency til 800MHz men fortsatt står der PC2 5300 333 MHZ.

TIMINGA ER NÅ ENDRET TIL 400 MHz (som skal ganges med 2 i dual oppsett) men det som plager meg er at DDR BRIKKENE BLIR LEST SOM 5300 IKKE 6400.

Har dette noe og si eller??

Lenke til kommentar

Om du ser denna bild som ett exempel bara. Dessa är för helt andra minnen men om du sätter default, 266 där det står 334, kan du sätta dividern till 800 där det står 1002. Volt behöver du nog inte lika mycket men du kan prova dig fram.

p5bdeljumperfree.jpg

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Hei. Jeg haddde litt av det samme problemet selv etter bytte av minnebrikker nettopp. Mine vistes med en MHz på 200 i CPU-Z. Ytelsen var dårlig i pcmark 2005 og PCWizard 2006.

Jeg hadde da gjort alle de riktige tingene i bios.

Svaret fikk jeg på OCZ forum, der de anbefalte meg å resette CMOS. To pins på kortet må da kortsluttes med tuppen på en skrutrekker , binders eller lignende. CMOS vil da resettes og de nye minnebrikkene vil leses på default hastighet med 266 MHz. Så kan man stille de opp til 333 eller 400 MHz dersom man ønsker dette.

Selvfølgelig må man også stille alt i bios på nytt da alle justeringene man har gjort er borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...