Gå til innhold

Radeon 9700 Pro tar seg kvelden?

tsunammi2k

Anbefalte innlegg

Sent igår kveld, mens jeg satt og gjorde særemnet mitt klart, begynte jeg å få artifacts på skjermen, i form av enten rosa eller grønne striper. Jeg reboota, for å se om det funka, men nei. Åpnet da kabinettet og tok ut kortet for å rense vifta, og ventet til det var kjølt ned, før jeg stappa den i igjen. Likevel, fikk jeg igjen artifacts med en gang jeg kom inn til desktop. Har nå kabinettet åpent, men det ser ut til at det ikke er varmen som er problemet, men mer hvordan kortet står i AGP-sloten. Kommer det artifacts, vrikker jeg bare litt fram og tilbake på kortet og det forsvinner. Dette må jeg da gjenta kanskje gjennomsnittlig én gang i timen, da det plutselig kommer igjen. Har hatt PCen i 4 år nå, og har aldri hatt noen slike problemer før. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sent igår kveld, mens jeg satt og gjorde særemnet mitt klart, begynte jeg å få artifacts på skjermen, i form av enten rosa eller grønne striper. Jeg reboota, for å se om det funka, men nei. Åpnet da kabinettet og tok ut kortet for å rense vifta, og ventet til det var kjølt ned, før jeg stappa den i igjen. Likevel, fikk jeg igjen artifacts med en gang jeg kom inn til desktop. Har nå kabinettet åpent, men det ser ut til at det ikke er varmen som er problemet, men mer hvordan kortet står i AGP-sloten. Kommer det artifacts, vrikker jeg bare litt fram og tilbake på kortet og det forsvinner. Dette må jeg da gjenta kanskje gjennomsnittlig én gang i timen, da det plutselig kommer igjen. Har hatt PCen i 4 år nå, og har aldri hatt noen slike problemer før. Noen som vet?

7710665[/snapback]

Korrosjon/ skitt i AGP-kontakten? Finnes sikkert noen her som kan tipse deg om hvordan du kan rense den og kortets AGP kontakt. Prøv evt i elektronikkforumet.

CoolDuckie

PS. Nostalgierfaring- min første datamaskin var en Texas Instruments TI-99/4A. Den hadde en ekspansjonsslot som fikk slike problemer. Måtte rense den hver uke. Brukte kassethoderens.

Lenke til kommentar

7710665[/snapback]

Korrosjon/ skitt i AGP-kontakten? Finnes sikkert noen her som kan tipse deg om hvordan du kan rense den og kortets AGP kontakt. Prøv evt i elektronikkforumet.

CoolDuckie

PS. Nostalgierfaring- min første datamaskin var en Texas Instruments TI-99/4A. Den hadde en ekspansjonsslot som fikk slike problemer. Måtte rense den hver uke. Brukte kassethoderens.

7739107[/snapback]

Rødsprit på bomulspinne kan brukes

Lenke til kommentar
Hmm, kontakten på skjermkortet ser helt fin ut, men på selve AGP-sloten kommer jeg jo ikke en gang til?

7745312[/snapback]

Det blir å dra en bomulspinne med rødsprit over kontaktpunktene i sloten. Du kommer ikke nedi.

Beste forsøk vil uansett være å teste med et annet kort. Føler meg rimelig trygg på at det er kortet som svikter. Hadde et slikt kort selv, ikke pro utgaven, og det døde på omtrent samme måte.

Lenke til kommentar

7710665[/snapback]

Jeg hadde et lignende problem med mitt Radeon 9800 Pro. Det begynnte med hvite artifacts som jeg ble kvitt ved å reboote, men etter en stund fikk jeg striper som ligner de du beskrev.

Etter en stund hørte jeg en lang pipelyd fra PC'n. Den slo seg av. Det var det siste jeg så til det kortet :cry:

O.T Kjører nå et gammelt Geforce 4 kort... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Har lest om mange 9xxxpro kort som har slitt med slikt. Selv så opplevde jeg det med mitt 9800 kort. Dette startet med slike artifacts og tok helt kveld etter en stund. Har en mistanke om at det er varmen som tar knekken på disse kortene. Vifte og kjølleribbe som muligens ikke takler støv og dritt, og legger seg for høyt i tempratur over tid ?

Lenke til kommentar
Hm, på mitt kort har jeg svarte prikker som blinker. Kan det kvalifiserers som artifacts? har hatt det så lenge nå at jeg bare ignonerer det.

Kanskje jeg skulle renset vifte og ribbe.

7748586[/snapback]

Er det slik i bios også? isåfall ligger problemet i hardwaren og da blir det evt for varmt med en gang (noe som er lite trolig)

Lenke til kommentar

Bytta nå ut med et GeForce FX5200 (ja vet, men var det eneste jeg fikk tak i).. Merker at jeg har _ingen_ artifacts, dermed kan vi konkludere med at Radeon'en har pensjonert seg etter 4 års hardt arbeid. Noen som har tips på billige AGP-kort i middelsklassen? Helst under 1000-lappen..

Lenke til kommentar
Hm, på mitt kort har jeg svarte prikker som blinker. Kan det kvalifiserers som artifacts? har hatt det så lenge nå at jeg bare ignonerer det.

Kanskje jeg skulle renset vifte og ribbe.

7748586[/snapback]

Er det slik i bios også? isåfall ligger problemet i hardwaren og da blir det evt for varmt med en gang (noe som er lite trolig)

7748650[/snapback]

Nei, skjer faktisk bare når jeg spiller 3d spill. Men tror ikke det forekommer hele tiden.

Har ikke noe med driverene å gjøre heller. De er oppdaterte

Lenke til kommentar
Bytta nå ut med et GeForce FX5200 (ja vet, men var det eneste jeg fikk tak i).. Merker at jeg har _ingen_ artifacts, dermed kan vi konkludere med at Radeon'en har pensjonert seg etter 4 års hardt arbeid. Noen som har tips på billige AGP-kort i middelsklassen? Helst under 1000-lappen..

7753547[/snapback]

7600GS er en allrounder. Billig og bra. Kan du si noe om CPU og RAM? Og hva du evt spiller?

Endret av peiper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...