Gå til innhold

Utviding av anlegg/bytte forsterker

Anbefalte innlegg

Har tenkt å utvide anlegget mitt. Ønsker mer trøkk, mer/bedre lyd!

Har fra før en Pioneer VSX-1015 receiver, og to PSB Image T45 høyttalere. Hva skal jeg legge pengene i? Tenker selv at aktiv sub må være det riktige skrittet å gå, men er det da lurt å handle i image-serien, eller kan jeg handle fra annet merke?

Evt. hva er å anbefale?

Jeg vil helst ikke bruke mer enn 10 000, ønsker å handle noe som gir mest mulig for pengene, selvsagt.

Endret av eskim0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Ser du mest film eller hører du mest på musikk? Hvis du hører mest på musikk, ville jeg godt for en fet stereoforsterker.

Lenke til kommentar
Ser du mest film eller hører du mest på musikk? Hvis du hører mest på musikk, ville jeg godt for en fet stereoforsterker.

7712659[/snapback]

Det er ganske 50/50, men vil vel si at jeg prioriterer god musikk foran film. Så jeg burde selge forsterken min og handle meg en stereoforsterker? Går vel fint an å kjøre en sub sammen i et stereooppsett (ganske fersk innen dette med audio og kobling og styr)? Burde vel gå fint, men jeg må nesten spør for å være sikker :)

Lenke til kommentar
Jeg har også T45 (supre høyttalere) og de drives av en Thule IA100

Dette er en veldig solid forsterker av høy kvalitet

7712999[/snapback]

Så du anbefaler meg denne? :) Skal se nærmere på den!

Slik det er nå, bruker jeg bare en dvd-spiller som avleser for CD og DVD. Er det verdt pengene å investere i en cdspiller, eller kan jeg like så godt bare ha det slik?

Lenke til kommentar
Det kommer ann på hvordan dvdspiller du har da? om den er god.

Og den forsterkeren er kjempe fin ja, ikke noe problem å koble til sub, det gjør du i pre-out. Men hvis du er keen på en billig cdspiller så ville jeg foreslå Marantz CD5001

7714207[/snapback]

DVD-spilleren er en Pioneer DV-585A.

Hvor mye kan jeg få for min receiver, og hvor får jeg tak i en Thulen du snakket om? :) Tenker jeg handler fra nett, men jeg har lett litt, og jeg finner ingen sider som selger den eller har den på lager..

Lenke til kommentar
Hvis den er som ny burde du få mellom 4500-5000 syns jeg

7718617[/snapback]

Okei, høres ut som en ok pris.

Hva synes du om DVD-spilleren, og har du peiling på hvor jeg kan få tak i Thule IA100?

Er det verdt å handle en sub med det første også, REL Quake?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du trenger en sub med det første, jeg har en Tannoy sub 15" og til tider glemmer jeg å slå den på. Men det tar lang tid før jeg i det heletatt merker at den ikke er på, jeg deler den på ca 75Hz.

Jeg vet at Elnor har hatt Thule IA100, det var der jeg kjøpte den.

Men så pleier Hifiklubben å ha den inne.

Du kan jo sende de en mail å høre om når de får den inn igjen.

Den DVDspillere fungerer sikkert helt fint, men hvis du er keen på noe nytt så liker jeg den Marantzen jeg skrev om her. De har også kommet ut med en spiller som også spiller SAcder. Marantz SA7001 Den er jo en dal dyrere da.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Okei, tenker jeg venter litt med sub og CD-spiller da..

Kjøpte anlegget mitt på Elnor i Oslo, men jeg bor nesten 60 mil unna.. Da jeg snakket med dem i Mai, så sendte de ikke pakker i posten, så tviler på at de vil gjøre det nå heller. Måtte hente pakken, ble en lang biltur.. :p

Nærmeste by er Kristiansand, HIFI-sentralen holder vel til der, og muligens Lyd og Bilde, så i tillegg til å sende Hifiklubben en mail kan jeg jo prøve å sjekke der.

Vil jeg få lite igjen om jeg prøver å få til en byttehandel med hifi-butikkene? F.eks. ville det gått an at jeg bytter inn min Pioneer VSX 1015 + 1500 kr mot en Thule IA100, eller er hifibutikker generellt litt lunkne til dette? Kan jo være relativt fra butikk til butikk, men lurer litt hvordan det er sånn generellt..

Takk til deg Gnomiz, som hjelper meg! Andre får også komme med innspill, selv om Gnomiz gjør en god jobb ;)

Endret av eskim0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...