Mongoose Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Hei. Jentungen sitter på et nyinnkjøpt mini dv kamera fra Sony, og når vi skulle føre over filmen til pc, ble vi vel ikke annet enn skuffet mht kvalitet etc med den medfølgende usb kabelen... Ser at det er muligheter for dv ut også, og på Sony sin nettside, kaller de denne kabelen for ilink...til kr 300.!!! Det jeg lurer på, er om dette er det samme som en vanlig firewire kabel? (som koster fra kr 80 i vanlig netshop...) Jeg har 6 pins inngang på pc og 4 pins inngang på hdd dvd recorder.... fint hvis noen kunne gi meg et svar på dette.... Lenke til kommentar
ozone Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg tviler på om kvaliteten på opptaket blir påvirket av hvilken overføring du velger. Det er jo bare en måte å få dataene som ligger på båbdet over til PC'en. Ellers er Firewire, iLink og IEEE 1394 bare flere navn på samme standard. Mange produsenter unngår å bruke "Firewire" navnet for å slippe å betale lisens til Apple, så vidt jeg husker. Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Så trenger du vel helst 2 FW kabler, om du også skal kunne bruke DVD-opptakeren, én 6/4 til kamera-PC og én 4/4 til kamera-DVDopptaker. Bruk ikke USB. Lenke til kommentar
Mongoose Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Takker for svar. Da var det som jeg trodde, det er bare flere navn på samme type kabel... når det gjelder type overføring, er det ikke det samme, for med usb, komprimeres filmen automatisk. Med Ilink/firewire, vil man ha mulighet til å råkopiere filmen over til disk. men igjen, takk for svar.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg tviler på om kvaliteten på opptaket blir påvirket av hvilken overføring du velger. Det er jo bare en måte å få dataene som ligger på båbdet over til PC'en. Feil. USB vil gi lavere kvalitet. Noen kamera hevder de streamer fullkvalitet over USB, men faren for dropouts er langt større enn med firewire. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå